♦ Businessul a generat în 2023 o cifră de afaceri de 150.000 de euro şi se află în continuă creştere, spune fondatorul său, care mai are şi alte planuri de dezvoltare. Dorinţa lui este să deschidă o curăţătorie în fiecare oraş mare din ţară.
O experienţă nefericită la una din curăţătoriile din Piteşti l-a condus pe Andrei Muşat către o idee de afacere, care s-a concretizat în ceea ce este astăzi Mura my Laundry. Totul a pornit în primăvara anului 2021, când soţia lui l-a trimis să ridice nişte perne de la curăţătorie. Nu i-au plăcut serviciile oferite, iar acesta a fost declicul.
„De profesie sunt inginer auto şi am lucrat în domeniul construcţiilor. În 2019 am luat un an de pauză, apoi a venit pandemia şi m-am gândit că trebuie să încep să fac ceva. Voiam să deschid un business, dar nu eram hotărât în ce domeniu“, a povestit Andrei Muşat la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
A studiat domeniul curăţătoriilor şi businessurile de profil din Piteşti, iar la un moment dat a luat legătura cu un francizor din această industrie. Planul iniţial a fost să preia o franciză, însă nu s-a simţit confortabil în acest gen de business, aşa că a hotărât să renunţe la ideea de franciză şi să pornească un concept propriu, de la zero, cu ajutorul soţiei sale.
„Am deschis în aprilie 2022, pornind la drum cu două locaţii şi cu o echipă de cinci oameni. Acum suntem opt, iar până în vară vreau să ne extindem până la 11-12.“
„În aprilie anul acesta vom deschide a treia curăţătorie, în cadrul unui mall care urmează să fie inaugurat. În prezent suntem în curs de amenajare.“
Investiţia iniţială pentru primele două curăţătorii a fost de 150.000 de euro. Fiecare dintre cele două puncte de lucru furnizează servicii complete, pentru haine, accesorii, încălţăminte, inclusiv servicii de croitorie.
„Facem şi livrări la domiciliul clienţilor şi de asemenea şi preluăm obiectele care trebuie curăţate. O pondere de 95% din clienţii noştri este din Piteşti, dar avem comenzi din toată ţara. Am primit comenzi online şi din Bucureşti, pentru produse mai speciale, precum ii vechi, pălării, costume moto, clăpari sau pulovere intrate la apă. Curăţăm orice în afară de covoare. Avem cerere şi pentru acelea, dar e vorba despre alte procese“, a mai spus Andrei Muşat.
Pentru o cămaşă, serviciul de spălat şi călcat la Mura my Laundry costă 20 de lei. Businessul a generat în 2023 o cifră de afaceri de 150.000 de euro şi se află în continuă creştere, spune fondatorul său, care mai are şi alte planuri de dezvoltare. Dorinţa lui este să deschidă o curăţătorie în fiecare oraş mare din ţară.
Andrei Muşat a ales să se implice mai mult în industria în care activează, aşa că este membru fondator al singurei asociaţii din domeniul curăţătoriilor din România „ Grupul Român de Întreţinere a Textilelor. Scopul este schimbarea unor legi şi normative care vizează această industrie.
„Am întâmpinat multe dificultăţi când am deschis această afacere şi îmi doresc să schimb ceva, pentru ca pe viitor altcineva să găsească totul cum mi-ar fi plăcut şi mie să găsesc.“
Anul acesta, Mura my Laundry a lansat şi o soluţie nouă pentru transportul hainelor la şi de la curăţătorie. Este vorba despre un sac-husă din material impermeabil, care poate fi folosit atât pentru a duce hainele la curăţătorie, cât şi pentru a le prelua, evitându-se astfel risipa foliilor de plastic utilizate în mod obişnuit. Produsul este deocamdată abia în faza de testare printre clienţi.
„Folia este singurul lucru, deocamdată, care nu este ecologic la noi. La finalul anului 2025 însă, la noi în curăţătorie nu va mai exista folie de plastic“, spune Andrei Muşat.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE