• Leu / EUR4.7524
  • Leu / GBP5.4550
  • Leu / USD4.3164
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bianca Georgescu şi-a transformat lucrarea de licenţă în prima colecţie de încălţăminte. Produce acum câte o pereche pe zi într-un business ce-i poartă numele

20 sep 2019 Autor: Florentina Niţu

♦ Şi-a făcut ucenicia prin atelierele de încălţăminte din Bucureşti, nu a refuzat nicio propunere pentru că ştia de la început că doar aşa poate să înveţe, a urmat apoi cursuri în Italia, iar de patru ani desenează şi produce încălţăminte şi accesorii în propriul său atelier din Capitală ♦ În prezent, din mâinile Biancăi Georgescu ies 30 de perechi de încălţăminte lunar, iar o pereche costă în medie de 150 de euro.

Bianca Georgescu povesteşte că şi-a dorit dintotdeauna să cre­eze şi să aibă libertate, două tră­să­turi pe care ţi le oferă „jobul“ de antreprenor. Aşa se face că imediat după terminarea Facul­tăţii de Artă din Bucureşti, secţia Design, a înfiinţat propriul atelier de design şi pro­ducţie de încălţăminte, iar prima colecţie care a ieşit pe uşile acestuia a fost inspirată de lucrarea sa de licenţă.

„Începuturile afacerii datează din timpul facultăţii, însă, practic, în 2015 am început, când de ziua mea am primit cadou de la sora mea site-ul ce-mi poartă numele. Din clasa I am avut o parte artistică în mine, iar la facul­tate am decis să studiez design vesti­mentar. Am făcut practică la  Mineli Boutique pe par­tea de încălţăminte, mi-a plăcut, iar de acolo am început să merg din atelier în atelier, la oricine mă primea, pentru a căpăta experien­ţă“, îşi aminteşte Bianca Georgescu.

Businessul a pornit cu 5.000 de euro, bani câştigaţi în cadrul unui concurs realizat de incubatorul de afaceri Cross, fonduri cu care a cumpărat o maşină de cusut, o maşină de subţiat şi câteva calapoade.

În primul an de master a hotărât să plece într-un schimb de experienţă în Italia, cu Erasmus, unde a făcut practică în cadrul unei fabrici de încălţăminte destinată spectaco­lelor de teatru. Acolo a învăţat mult, a adunat noi informaţii, a ajuns să creeze produse cu tehnici noi. „Ei îmi ofereau experienţă, eu le ofeream idei.“

Tot acolo, tânăra a învăţat şi cât este de important să alegi corect materia primă, furnizorii. În prezent, ea foloseşte în atelier materie primă adusă din Italia, în mare parte, însă colaborează şi cu un furnizor din Braşov. 

„Este mai greu să faci o pereche de pan­tofi decât să creezi o haină. În vestimen­taţie ai foarfeca, maşina de cusut, nişte bolduri şi te descurci să faci ceva. Când realizezi încăl­ţă­minte ai nevoie de calapod, branţ, talpă, soluţii, bombeu, ştaif, o persoană care să tragă la calapod, o persoană care să coasă feţele şi toate materiile prime se iau din diverse părţi.“

Realizarea unei perechi de încălţăminte durează aproximativ o zi, iar costul variază între 100 şi 250 de euro. Majoritatea producţiei este comercializată pe piaţa internă, iar antreprenoarea îşi aminteşte că primi clienţi au venit prin recomandări.

Clienţii pot cumpăra încălţămite sub brandul Bianca Georgescu atât de pe site -ul companiei, cât şi de pe site-urile de profil colaboratoare, dar pot veni să-şi aleagă modelul, materialele şi măsura în atelierul firmei. Produsele pot fi create atât după un anumit produs dintr-o colecţie, cât şi după preferinţele clientului. „Prima colecţie realizată a fost cea de licenţă, inspirată din simbolistica covoarelor orientale. A doua colecţie, de dizertaţie, a fost inpirată din degradarea metalelor din rugină, am avut o perioadă de studiu.“

Bianca Georgescu produce încălţăminte şi pentru bărbaţi şi pentru femei, dar ponderea cea mai mare o au doamnele, mai ales că în ultimul an vede creşteri importante în zona nunţilor, în condiţiile în care din ce în ce mai multe mirese care aleg să îşi creeze încălţămintea la comandă.

„Văd businessul crescând, are potenţial să iasă şi pe pieţe externe. Deja avem clienţi şi în străinătate, iar fiecare colecţie are un concept, o poveste. În viitor văd semnătura mea în buticuri multibrand, stradale.“

Bianca Georgescu subliniază că i se potriveşte antreprenoriatul ca o mănuşă şi nu se vede făcând altceva, deoarece tot timpul şi-a dorit să fie liberă. „Dacă nu m-ar fi organizat sora mea ca business şi ca persoană, nu aş fi pornit. Imaginea afacerii este „partea“ surorii mele. Eu vin cu ideile şi producţia. Vreau să continuăm în aceeaşi formulă, pentru că am deplină încredere în ea.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania