♦ Toate colecţiile sunt realizate manual şi sunt o alternativă sustenabilă la producţia de masă.
Bianca Popa şi Diana Toncea, două prietene care s-au cunoscut în timpul facultăţii, au pus bazele unei afaceri de design interior, după o investiţie de 25.000 de euro şi dezvoltă pe piaţa din România conceptul de slow living, prin brandul 1988 - Cultivating Spaces.
Ele au creat până acum trei colecţii sub acest brand - prima, cu obiecte din ceramică, a doua, cu piese de tipul wall art, iar cea de-a treia, cu obiecte de mobilier - şi au adunat în portofoliu 40 de produse. Următorul pas este extinderea pe piaţa internaţională.
„Produsele sunt create de noi, însă realizarea lor efectivă se face în ateliere de mici dimensiuni. Noi colaborăm cu ateliere mici şi cu artişti pentru că ne dorim să susţinem comunităţile locale şi businessurile mici. Amândouă ne ocupăm de partea de creaţie. Avem un birou şi un depozit, iar produsele noastre pot fi cumpărate online şi vizionate în două showroomuri partenere, în Bucureşti şi Constanţa. Pe piaţa din România, conceptul slow living este foarte puţin prezent. Este un mod de viaţă care se axează pe conexiuni şi pe momentul prezent. Suntem pe o piaţă care abia se conturează în acest sens“, au spus cele două fondatoare ale 1988 - Cultivating Spaces.
Primul produs, îşi aminteşte Diana Toncea, a fost un tablou pentru apartamentul Biancăi Popa. Mai mult, după realizarea lui, cele două s-au gândit să îl includă într-o colecţie de alte tablouri asemănătoare de artă abstractă, care să vină ca o alternativă la vopsea, tapet sau la un perete gol.
Toate colecţiile sunt realizate manual, iar fondatoarele afacerii îşi doresc ca obiectele să treacă din generaţie în generaţie şi să fie o alternativă sustenabilă la producţia de masă.
Cel mai scump produs din portofoliul 1988 - Cultivating Spaces este un day bed, care se situează undeva la peste 1.000 de euro. ,,Este o piesă creată într-un mic atelier din România, tapiţată într-o nuanţă de bej, foarte potrivită pentru dressing, living sau chiar pentru dormitoare“, a explicat Diana Toncea.
Preţurile medii diferă însă în funcţie de categoria din care face parte obiectul. Astfel, pentru produsele din ceramică, preţul este circa 100 de euro, în zona de wall art, acesta se situează între 170 şi 500 de euro, iar în categoria obiectelor de mobilier, plaja de preţuri este una mai largă, între 100 şi 1.000 de euro.
Cele două antreprenoare spun că îşi doresc să extindă portofoliul de produse, până la 100, întrucât este destul de greu să le creeze şi să le livreze în timp util. ,,Acum lucrăm la o masă, ideea a venit acum câteva luni şi suntem în faza de prototip. Tot procesul durează cam 3-4 luni.“
Ele recunosc că au simţit nevoia de ajutor, astfel că pentru partea de comenzi şi management al depozitului au, în prezent, un angajat şi îşi propun să mai extindă echipa. Acestea colaborează, de asemenea, şi cu 10 furnizori.
Clienţii vin atât din ţară, cât şi din străinătate, iar tiparul de client pe care cele două l-au descris este de sex feminin, trăieşte în mediul urban, are peste 30 de ani şi este apreciază lucrurile simple şi unice.
Diana Toncea a fost inspirată de jobul său precedent, din domeniul fuziunilor şi achiziţiilor, unde a fost expusă la multe tipuri de businessuri şi a luat contact cu diverşi antreprenori. ,,Antreprenoriatul este o experienţă foarte bună, simt că de aici fac parte şi am o plăcere zilnică, nu simt că lucrez“, a afirmat ea.
Bianca Popa a terminat Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administrative şi Facultatea de Drept, iar latura antreprenorială, spune ea, a moştenit-o de la tatăl său, care conduce una dintre cele mai mari companii de îngheţată din ţară, Top Gel din Craiova.
La finalul acestui an, antreprenoarele vor să ajungă la o cifră de afaceri de aproximativ 30.000 de euro, iar anul următor îşi propun să o dubleze.
În 5 ani, Bianca Popa şi Diana Toncea spun că vor să aibă două showroomuri pe piaţa internaţională, în ţări ca Olanda şi Belgia şi, totodată, să creeze o platformă educaţională unde să vorbească despre cultura slow living.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE