• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bogdan Iacovenco, un tânăr proprietar de cafenea din Bucureşti, a răspuns crizei cu un nou brand, Burger Story, şi vede conceptul cu cel puţin o unitate în fiecare sector din Capitală

28.04.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

„În plină pandemie, m-am reprofilat total. Acum aproape trei ani am deschis o cafenea cu jocuri de societate, dar când a venit pandemia, a trebuit să găsim o modalitate de a merge mai departe şi aşa a apărut Burger Story.“

Bogdan Iacovenco a trecut, în plină pandemie, de la o cafe­nea cu jocuri de societate la un business de tip culinar, spe­cializat în burgeri şi a des­chis o primă locaţie în Bucureşti, sub numele de Burger Story, după o in­vestiţie de 10.000 de euro.

Afa­ce­rea sa în HoReCa func­ţiona îna­in­te sub o altă denu­mi­re şi într-un alt spaţiu, însă pandemia a deter­mi­nat schim­barea întregului concept.

Astăzi, antreprenorul îşi pro­pune să aco­pe­re tot Bucureştiul cu câte o unitate mică pentru Burger Story, în fiecare sector.

„Acum aproape trei ani am deschis o cafe­nea cu jocuri de societate, după o inves­ti­ţie de 60.000 de euro, care a mers foarte bine până în momentul în care a venit pan­de­mia. Atunci, a trebuit să găsim o moda­litate de a merge mai departe. După ce am reînceput activitatea în HoReCa, în vara lui 2020, cafeneaua a funcţionat şi ea din nou. Dat fiind faptul că noi nu aveam mâncare deloc înainte să apară ideea de burgeri, nu aveam niciun venit. A trebuit să ne reinven­tăm. Aşa a apărut Burger Story. Brandul a apă­rut în septembrie anul trecut. Am por­nit cafeneaua cu jocuri bazându-mă pe ide­ea că nu vreau să fac de mâncare. Se pare că nu numai că am ajuns să fac asta, dar în pli­nă pandemie pot să spun că m-am reprofilat total“, a povestit Bogdan Iacovenco.

Businessul specializat în burgeri este bazat 98% pe livrări la domiciliu, menţio­nea­ză antreprenorul, întrucât acesta nu func­ţionează ca un restaurant. Totuşi, oa­me­nii pot veni să cumpere burgerii direct din unitatea fizică.

Cea de-a doua locaţie va fi în sectorul 4 al Capitalei, spune el, unde a început ideea, însă într-un spaţiu mai mic faţă de cel al cafenelei pe care o avea înainte. „Mi-am propus ca uşor-uşor să ajung să cuceresc tot Bucureştiul, cu câte o locaţie mică, în fiecare sector, tocmai în ideea de a face livrări rapide“.

Burger Story are şapte angajaţi în momentul de faţă, mai mulţi decât înainte de pandemie, susţine Bogdan Iacovenco, deoarece acum este nevoie de personalul de la bucătărie, nu doar de ospătari şi barmani, cum se întâmpla în cazul cafenelei cu jocuri de societate.

Meniul Burger Story numără 12 produse, iar preţul unui burger porneşte de la 34 de lei, incluzând şi o porţie de cartofi cu sos. Antreprenorul spune că urmează o dezvoltare a gamei de produse, astfel că vor apărea şi alte feluri de mâncare, cum ar fi coaste sau inele de ceapă.

Contextul actual, definit mai ales de restricţiile de circulaţie impuse de pandemie, mai spune acesta, are un efect pozitiv în businessul său, întrucât livrările continuă să funcţioneze şi după ce oamenii nu mai au voie să circule pe stradă. „Într-o zi bună, am ajungem să vindem chiar peste 150 de burgeri, funcţionând doar într-o singură locaţie. Cu o a doua locaţie, vânzările se vor dubla“.

Clienţii pot ajunge la produsele Burger Story prin intermediul site-ului afacerii, prin platforme de livrare precum Glovo, Foodpanda sau Takeaway sau cumpărându-le direct din locaţia fizică.

Bogdan Iacovenco susţine că businessul a depăşit pragul de 60.000 de euro anul trecut şi că cifra de afaceri a crescut, chiar dacă profitabilitatea nu este la fel de mare ca în cazul cafenelei şi chiar dacă a renunţat la o locaţie de peste 200 mp care era plină cu oameni în fiecare weekend. El mai spune că ceea ce îl ajută în business este încăpăţânarea sa, care îl face să meargă mai departe şi să facă lucruri pe care nu credea că poate să le facă înainte. Mai mult, acesta îi îndeamnă pe micii antreprenori din HoReCa să meargă înainte şi să-şi susţină ideile, chiar şi într-un context mai puţin favorabil ca cel din prezent.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone