Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ciprian şi Iulian Cazacu au creat easySales, o platformă de automatizare şi centralizare a activităţilor de e-commerce pe care au strâns peste 2.000 de comercianţi

07.10.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

„Soluţia noastră este prezentă în peste 11 marketplaceuri, printre care Elefant, Vivre, Emag, Okazii şi Olx. Urmează eBay şi Amazon.“

Ciprian şi Iulian Cazacu, doi fraţi care au fost, în paralel, angajaţi în corporaţii şi an­treprenori, au făcut trece­rea către antreprenoriat în 2019, prin dezvoltarea startup-ului local easySales, o platformă de automatizare şi centralizare a activităţilor de e-commerce destinată comercianţilor care vor să îşi faciliteze vânzarea produselor şi listarea lor pe diverse canale de vânzare.

În prezent, easySales a strâns peste 2.000 de comercianţi din ţară şi a ajuns în peste 11 marketplaceuri, atât la nivel naţional, cât şi internaţional, printre care se numără Elefant, Vivre, Emag, Okazii şi Olx. La finalul acestui an, cei doi fondatori îşi propun să integreze şi canale de vânzare ca Amazon şi eBay.

„Proiectul a pornit prin 2019, la solicitările clienţilor de a lista produsele pe diferite canale de vânzare, în special pe marketplaceuri. Eu şi fratele meu am fon­dat acest startup şi clienţii veneau la noi să le creăm site-uri şi apărea tot mai des si­tua­ţia în care ne solicitau să listăm produsele pe diverse marketplaceuri. În pieţe mai ma­ture am descoperit că existau produse care ofe­reau soluţii de listare foarte simple şi ne-am propus să creăm un astfel de produs şi în România. Astăzi, easySales le dă co­mer­cianţilor posibilitatea de a îşi procesa foarte uşor comenzile, de a se lista în mai multe canale de vânzare pentru a oferi vizibilitate produselor, iar astfel cresc vân­zările. Listarea pe cât mai multe canale de vânzare necesită un efort mare şi repetitiv, iar easySales simplifică aceste procese foarte mult“, a spus Ciprian Cazacu, cofondator al platformei easySales. El povesteşte că, iniţial, a pornit pe drumul antreprenoriatului alături de fratele său cu un alt proiect în minte, însă între timp s-au reprofilat şi au ajuns să pună bazele platformei easySales. Până în prezent, cei doi au investit în acest startup circa 80.000 de euro.

Platforma care vine în sprijinul co­mer­cianţilor este o platformă Cloud, explică Ciprian Cazacu, pe care aceştia trebuie mai întâi să-şi creeze un cont. Apoi, adaugă el, folosind acel cont, comercianţii îşi pot lista produsele şi îşi pot controla activitatea prin intermediul platformei easySales – de la aspecte precum site-ul sau curierii până la facturi sau diverse marketplaceuri unde îşi listează produsele.

Printre facilităţile pe care platforma le oferă se numără, de asemenea, controlul stocurilor, notificările SMS, traducerea automată, dinamica preţurilor, procesarea imaginilor sau serviciul de traducere automată.

Platforma pune la dispoziţie abonamente fixe, care diferă în funcţie de numărul de comenzi şi de facilităţile oferite. Preţul acestora pleacă de la 29 de euro şi ajunge la 249 de euro sau mai mult, după cum spune Ciprian Cazacu.

„Cel mai cerut abonament este cel de 159 de euro, un abonament mediu. Începând de la abonamentele de 99 de euro clienţii se pot lista şi internaţional.“

Cei mai mulţi clienţi şi cele mai multe produse vin din domenii precum home&garden (23%), sector urmat îndeaproape de fashion (16%) şi de electronice (14%).

În ceea ce priveşte zona de clienţi utilizatori, antreprenorul spune că unul dintre obiectivele actuale ale startup-ului este să crească numărul acestora, fiind vorba atât de clienţi din interiorul ţării, cât şi de clienţi din străinătate.

„Pentru anul viitor vrem să ne dublăm numărul de utilizatori. Am început să extindem serviciile noastre în Bulgaria şi suntem în discuţii şi cu parteneri din Ungaria“, a adăugat Ciprian Cazacu.

Pentru a pune pe picioare un astfel de business, el susţine că e nevoie, în primul rând, de curaj, dar şi de foarte multe resurse personale şi parteneri de încredere.

El defineşte startup-ul easySales ca fiind în mijlocul unui ecosistem, format din parteneri care au făcut posibilă funcţionarea platformei, printre care se numără şi compania Vodafone. „Vodafone este partenerul nostru pe partea de mobilitate şi ne-a ajutat foarte mult, mai ales în vremea pandemiei.“

Anul 2020 a fost în favoarea businessului, susţine antreprenorul, întrucât mulţi comercianţi au făcut trecerea de la vânzările offline la cele online, iar platforma a facilitat acest lucru.

Cifra de afaceri de anul trecut a fost de circa 155.000 de euro, iar anul acesta cei doi fondatori estimează că veniturile recurente vor depăşi pragul de 310.000 de euro.

Pe lângă integrarea soluţiei pe marketplaceuri de renume ca Amazon sau eBay, printre planurile pentru perioada următoare se numără extinderea la nivel internaţional, atât în Europa de est cât şi în Europa de vest şi găsirea de soluţii optime şi pentru zona de livrare şi depozitare.

„În trei ani sper să fim în toate ţările din UE şi să ne pregătim şi pentru o extindere şi pe alte continente“, a mai adăugat Ciprian Cazacu.

Pentru el, alegerea de a renunţa la corporaţie şi de a intra în antreprenoriat a fost influenţată de bunicii săi, care la rândul lor au fost antreprenori. El şi fratele său, Iulian Cazacu, şi-au propus să replice modele în viaţă, iar în cazul lor, bunicii au fost acele modele care i-au ajutat să îşi contureze o altă versiune a prezentului.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania