Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Claudiu Neamţu a creat un brand de tricouri pentru fitness şi vrea să deschidă o fabrică proprie în 2020

08.01.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Afacerea MuskOx, pornită la Braşov, a fost lansată în octombrie 2019 după o investiţie de 65.000 de euro.

Claudiu Neamţu, cu experienţă de 19 ani în domeniul vânză­rilor, a pornit de la pasiunea pentru fitness când a creat MuskOx, un brand de tricouri destinate activităţilor fizice. Afacerea pornită în Braşov are în centrul colecţiei tricoul activator, care îşi schimbă mesajul scris pe el în momentul în care purtătorul ajunge la punctul maxim de efort fizic.

„Povestea noastră pleacă din do­rinţa de a contopi fitnessul cu moti­vaţia. Ne dorim ca hainele noastre să trans­mită forţa de care dă do­va­dă Boul Moscat (traducere pen­tru MuskOx – n. red.), o for­ţă care îl aju­tă să răz­beas­că în cele mai vitre­ge con­di­ţii“, poves­teşte Claudiu Neamţu.

Designul tricourilor este realizat în România, însă producţia are loc în China, deoarece Claudiu Neamţu spune că nu a găsit local un producător care să facă serii mici de tricouri.

„La finalul lui 2020, vrem să deschidem prima noastră fabrică de textile în Braşov. Tot pentru 2020, ne dorim să extindem piaţa de distribuţie a produselor noastre. Ne dorim să intrăm pe pieţele din Bulgaria, Ungaria şi Polonia“, mai spune Claudiu Neamţu.

Potrivit planurilor pe care şi le-a făcut deja, investiţia în fabrica proprie va fi de circa 200.000 de euro.

Până la deschiderea fabricii sale, Claudiu Neamţu se gândeşte să mute producţia în Europa – fie în Polonia, fie în Lituania, pentru a gestiona mai uşor co­menzile. Afacerea a fost lansată în octombrie 2019, primele tricouri fiind însă produse în primăvara anului trecut, după o investiţie de peste 60.000 de euro făcută de Claudiu Neamţu şi încă un asociat.

„Când am lansat site-ul, au trecut patru-cinci zile în care nu am primit nicio comandă. Apoi au început să vină comenzile, nu ştiu cum.“ Astfel, în prima lună şi jumătate de func­ţio­nare a businessului s-au vândut 500 de tricouri.

Un tricou MuskOx ajunge să coste apro­xi­mativ 100 de lei. Vânzările se fac pe site-ul propriu, dar şi prin in­ter­mediul platformei eMag. Pe lângă bumbac, tri­courile conţin spandex – o fibră sintetică elastică, necesară pentru hainele de fitness.

„Momentan, tricourile noastre sunt doar gri, dar urmează să facem şi unele colorate. De asemenea, pe lângă tricouri, vom face şi un model de hanorac. Eu vin cu ideile, le transmit chinezilor, facem schimb de mostre. Ne ia cam şase luni până ajun­gem la un acord“, spune Claudiu Neamţu.

Pe lângă dezvoltarea brandului MuskOx, Claudiu Neamţu vrea să dez­volte o platformă online de comu­ni­ca­re cu traineri din domeniul fitness-ului, cu nutriţionişti sau psihologi.

Anterior deschiderii propriei afaceri, Claudiu Neamţu a lucrat ca director comercial într-o fabrică producătoare de zahăr. Astăzi, din echipa MuskOx, pe care o coordonează, fac parte şapte oameni, printre care un fotograf, un responsabil de social media şi mai mulţi traineri.

Un tricou MuskOx ajunge să coste aproximativ 100 de lei. Vânzările se fac pe site-ul propriu, dar şi prin intermediul platformei eMag.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania