Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Coralia Mihăescu şi-a urmat pasiunea pentru artă şi a fondat atelierul de bijuterii Corria Am primit multe comenzi din străinătate

19.09.2023, 00:05 Autori: Georgiana Mihalache , Mădălina Dediu Panaete

Corria a luat naştere în septembrie 2022, atunci când Coralia a început cursurile de specializare ♦ Până acum, peste 100 de produse au ieşit din mâinile antreprenoarei ♦ Următorul pas este să devină formator.

Coralia Mihăescu, antreprenoare care s-a dedicat peste 20 de ani sportului având şi propria sală de gimnastică timp de aproape14 ani, a făcut anul trecut o schimbare radicală în carieră şi s-a decis să-şi urmeze pasiunea pe care o avea încă din copilărie şi să deschidă propriul atelier de bijuterii, Corria.

Am făcut foarte multe cursuri în domeniu, trecând de la cursul de bază la cursuri mult mai avansate precum curs de filigran, curs de emailare, curs de ţintuire, de gravare, de răşină epoxidică, absolut tot ce se putea face pe acest domeniu am făcut în acest an de când am început această afacere, a povestit Coralia Mihăescu, fondatoarea Corria, în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. Astfel, de la începutul lunii septembrie anul trecut, antreprenoarea s-a dedicat dezvoltării propriului brand de bijuterii şi doar în cursurile de specializare a investit circa 5.000 de euro. Cursurile au durat aproximativ şase-şapte luni şi apoi am început uşor-uşor cu investiţia în utilaje, în materialele de lucru, în partea de branding etc. Până acum am investit în jur de 15.000 de euro, a explicat Coralia Mihăescu. În magazinul online Corria clienţii pot găsi atât bijuterii pentru femei şi bărbaţi, cât şi genţi sau curele croşetate, iar creatoarea brandului spune că urmează şi alte tipuri de produse. De asemenea, Coralia Mihăescu realizează şi bijuterii personalizate. Ea lucrează manual bijuteriile şi spune că realizarea unei piese poate dura şi trei-patru zile în funcţie de complexitatea şi de greutatea ei.

În ceea ce priveşte materia primă, a fost mai complicat pentru că nu se pot lua toate din acelaşi loc, adică a trebuit să fac nişte contracte de import din Japonia, din China, din Thailanda, Tanzania. Sunt nişte etape puţin mai grele, dar important e să găseşti principalii producători care să-ţi satisfacă cerinţele, a explicat ea. Coralia Mihăescu lucrează atât cu argint 925, cât şi cu argint de puritate maximă, 999. Inelele sunt cerute cel mai mult, probabil şi pentru faptul că se pot schimba mai repede. Sunt în schimb cerute şi produse speciale, cu pietre speciale pentru anumite zodii sau pietre care aduc anumite beneficii în corp. De asta şi eu am preferat să lucrez în argint, pentru că şi argintul este un metal care aduce beneficii, a menţionat Coralia. 

În ultimul an, de când brandul Corria a prins formă, antreprenoarea a depăşit 100 de produse realizate.

Pe parcursul realizării unei piesei, fiind realizată manual, fiecare are unicitatea ei şi cu siguranţă nu se pot face două la fel sau, cel puţin la momentul ăsta, eu nu pot. Poate mai târziu, deşi nu asta îmi doresc. Întotdeauna mi-am dorit să fie unice, să fie frumoase şi elegante. În prezent, 80% dintre clienţii Corria sunt prieteni sau cunoştinţe ale fondatoarei, dar Coralia spune că încet-încet vin şi clienţi noi.

Majoritatea clienţilor sunt din Bucureşti, dar am primit multe comenzi din străinătate pentru că presupun eu că acolo apreciază mai mult lucrurile realizate manual. În Germania, Italia, accesoriile, genţile, curele croşetate sunt foarte apreciate în străinatate. Site-ul Corria l-am creat cu gândul la export pentru că am văzut în vacanţele mele că străinii apreciază mai mult partea aceasta lucrată manual. Corria are un showroom în zona Piaţa Romană din Bucureşti, dar Coralia vrea să deschidă şi un magazin stradal, dar într-o zonă cu mai multe locuri de parcare. De asemenea, ea are în plan şi să formeze la rândul ei alţi bijutieri.

Acum trei luni am reuşit să iau şi atestatul de formator în bijuterie, ceea ce înseamnă că voi începe să şi predau, adică să dau mai departe ideile şi munca pe care am acumulat-o în anul acesta, de când am deschis Corria. Din acest motiv caut şi un spaţiu pentru că vreau în spaţiul acesta să fie şi atelierul, să fie şi showroom, şi o zonă de lucru pentru workshop-uri cu alte persoane care îşi doresc să să descopere lumea aceasta minunată a bijuteriei.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania