Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cosmin Daneş livrează lunar cutii cu alimente tradiţionale româneşti şi preconizează venituri de 15.000 de euro în primul semestru din 2020

09.01.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Conţinutul cutiilor se schimbă de la o lună la alta, având însă mereu aceeaşi cantitate minimă din aceleaşi trei categorii de alimente: preparate din carne, lactate şi produse de tip băcănie.

Cosmin Daneş, de profesie inginer, a început, în vara anului 2019, să livreze cutii cu alimente tradiţio­na­le româneşti, un con­cept căruia i-a dat numele „7bucate“.

Concret, clienţii pot coman­da o cutie de acest tip, despre care ştiu doar că are în componenţă produse tradiţio­nale, conţinutul rămânând o surpriză până la momentul livrării. Pentru cei care încheie un abonament, cutiile se livrează lunar, mixul de alimente fiind, de fiecare dată, o surpriză. Ceea ce ştie clientul este că va primi aceeaşi can­titate din aceleaşi categorii de produse – 500 g produse din carne, 500 g produse lactate şi 500 g produse de tip băcănie.

„Am vrut, îm­preu­nă cu soţia mea, să fim mai se­lec­tivi în privinţa alimen­ta­ţiei. Am desco­perit mulţi producători – mici şi mari, însă excursiile culinare, deşi experienţe minunate, nu reprezentau o solu­ţie pe termen lung. Aşa că am făcut acest lu­cru mai accesibil printr-un sub­scrip­tion box. Practic, e ca un abona­ment la Netflix, doar că nu avem o pe­rioa­dă de trial (o lună gratuită de tes­tare – n. red.)“, a povestit Cosmin Daneş.

Conţinutul cutiilor se schimbă de la o lună la alta, având însă mereu aceeaşi can­titate minimă din aceleaşi trei cate­go­rii de alimente: preparate din carne, lac­tate şi produse de tip băcănie. Selec­ţia este deja făcută, livrarea se face lu­nar, se poate comanda un pachet sau se poate face un abonament. Ceea ce se păs­trează sunt cantităţile şi categoriile, schim­bându-se doar mixul de produse. De altfel, denumirea „7bucate“ a rămas gene­rică, deoarece nu tot timpul se pot pune doar şapte produse care să cumu­le­ze cantităţile necesare. Dacă cel care a pla­sat comanda nu este mulţumit, poate restitui pachetul.

„Alimentele provin de la pro­ducă­tori mici şi mari din toată ţara şi crite­ri­ile principale de selecţie sunt ca pro­du­se­le să fie atestate bio, produse tradiţio­na­le ates­ta­te sau produse care, pur şi simplu, res­pec­tă reţete autentice şi con­ţin ingre­diente cât mai simple şi lesne de înţeles.“

Pentru toată logistica necesară şi pentru promovare, Cosmin Daneş a investit 5.000 de euro până acum.

„Afacerea se află în primul an de activitate, ne-am bucurat de un feeback pozitiv din piaţă şi de un trend ascen­dent. Pentru următorul semestru, esti­măm să ajungem la venituri de aproximativ 15.000 de euro.“

Din oferta 7bucate fac parte, până acum, „Cutia cu de toate“ şi „Cutia 7buca­te numai lactate“, iar Cosmin Daneş vrea să mai creeze şi o cutie pen­tru cei care urmează o dietă vegeta­ria­nă sau care ţin post. „Cutia cu de toate“ cos­tă 228 de lei. La sfârşitul anului 2019, exis­tau circa zece abonaţi, dintre care unii în­che­iaseră abonament pentru un an întreg. Printre furnizorii 7bucate, se numără păstrăvăria Transalpina din judeţul Alba, producătorul de mezeluri Moş Iosif din Constanţa, carmangerii şi alţi producători.

„Iniţial, producătorii cu care lucram se găseau doar în cutiile noastre, dar apoi am văzut că există produse foarte bune care vin de la producători care se găsesc şi în magazine.“

În cutia aferentă lunii decembrie de exemplu, s-au regăsit păstrăv în ulei, ghiudem tătăresc, babic sticks, caş de vacă maturat din Haţeg, brânză maturată din Retezat, dulceaţă de caise din Sebeş, zacuscă de ciuperci, gem de măr cu scorţişoară din Saschiz, jumări de la un producător din judeţul Alba.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

„Cutia cu de toate“ costă 228 de lei.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania