Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cosmin Racoltă şi Alexandru Hirjoghe au deschis cafeneaua cu prăjitorie Buimac din Bucureşti în noiembrie 2021 şi acum vânzările lor cresc cu 10-15% de la o lună la alta

09.05.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ La început, doar în prăjitorie, investiţia lui Cosmin Racoltă fusese de circa 5.000 de euro, însă odată cu apariţia cafenelei suma a urcat până la 50.000 de euro.

O vizită pe o plantaţie de cafea, un forum al pasionaţilor de această băutură şi câteva echipamente pentru prăjit au fost primele ingrediente din „reţeta” Buimac, o cafenea cu prăjitorie de pe Strada Icoanei din Bucureşti. Totul a început în 2015, când Cosmin Racoltă căuta să îmbunătăţească metoda de extracţie a cafelei. „Am găsit un forum unde o comunitate extrem de pasionată era dispusă să-i ajute pe nou-veniţi cu informaţii. Am devenit tot mai interesat, am cumpărat aparatură şi am început să explorez domeniul cafelei. Am intrat în comunitatea aceasta, mi-am cumpărat un prăjitor mic electric cu care am făcut trainingul iniţial şi, căutând surse de cafea verde, mi-am dat seama că nu găseam pe piaţa locală. Am fost nevoit să fac o firmă, Prăjitoria Buimac, pentru a putea cumpăra de la traderi, dar de la care cumpăram cantităţi mari, prea mult pentru ce puteam consuma eu cu prietenii şi familia”, a povestit Cosmin Racoltă la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. 

A cumpărat un prăjitor mai mare, a îmbunătăţit etapa de prăjire şi apoi s-a gândit că ar putea vinde şi către alţi consumatori în afară de cei din jurul lui. Aşa că a făcut un site, conturi pe Facebook şi Instagram şi uşor-uşor totul a început să crească. Prăjitoria a fost înfiinţată în 2017. „După câţiva ani am participat la festivalul Waha, unde am avut acces la clienţi în mod direct, iar unul dintre organizatorii festivalului, Alexandru Hirjoghe, a fost interesat să mă ajute să dezvolt mai departe businessul. Aşa am ajuns să deschidem cafeneaua. Prăjitoria şi cafeneaua se află acum în acelaşi loc, pe strada Icoanei, la numărul 23.”

La început, doar în prăjitorie, investiţia lui Cosmin Racoltă fusese de circa 5.000 de euro, însă odată cu apariţia cafenelei suma a urcat până la 50.000 de euro. Spaţiul a intrat în renovare în februarie 2021 şi a fost deschis publicului în noiembrie 2021.

„Am reuşit să strângem o comunitate, vecinii ne-au primit foarte bine în cartier. În partea de sus a cafenelei avem o zonă de mansardă unde organizăm activităţi pentru copii, pentru că în cartier sunt multe mămici care şi-ar dori o pauză de cafea în timp ce copiii se joacă. Facem şi ateliere de pictură pentru copii”, a mai spus Cosmin.

În fiecare zi, la cafeneaua Buimac ajung loturi noi şi se testează cafele noi. Se foloseşte exclusiv cafea Arabica, iar sortimentele disponibile sunt în top 5% din producţia mondială de cafea după scorul primit. Un espresso simplu la Buimac costă 9 lei, nivel de la care preţurile cresc, în funcţie de tipuri şi combinaţii.

„Bucureştiul se află printre primele oraşe din Europa la numărul de cafenele de specialitate pe cap de locuitor. Clienţii au multe cunoştinţe, pun multe întrebări când îşi cumpără cafeaua, mi se pare că standardul este foarte înalt. Majoritatea băutorilor de cafea de specialitate caută noutăţi şi încearcă mereu cafenele diferite. Un plus este şi faptul că se construiesc comunităţi în jurul cafenelelor.”

Nu de puţine ori Cosmin şi Alexandru au fost întrebaţi când vor deschide al doilea Buimac din Bucureşti, însă deocamdată acesta nu este un plan al celor doi anteprenori, care vor întâi să se ancoreze cu spaţiul actual.

„Creştem bine, avem creştere de 10-15% de la o lună la alta. Văd asta şi din faptul că loturile de cafea pe care le cumpăram până acum nu mai fac faţă, se termină foarte repede”, spune Cosmin Racoltă.

Buimac funcţionează momentan cu patru oameni, cărora urmează să li se alăture alţi doi, pentru ca afacerea cu cafea din zona Pieţei Romane să continue să se dezvolte.

Un espresso simplu la Buimac costă 9 lei, nivel de la care preţurile cresc, în funcţie de tipuri şi combinaţii.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania