• Leu / EUR4.9746
  • Leu / GBP5.7433
  • Leu / USD4.6864
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Alex Bugariu, fondatorul localului Limonădăria Nea Tică din Caransebeş, a creat o băutură concentrată cu numele de LimoMix pentru a ajunge la clienţi din toată ţara

05.09.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Alex Bugariu a pornit acest business în 2015 după ce a câştigat locul întâi la un concurs naţional de făcut limonadă.

După opt ani de la deschiderea Limonădăriei Nea Tică, un local din Caransebeş specializat în a scoate din anonimat clasica limonadă, Alex Bugariu a creat un produs prin care încearcă să ajungă şi la curioşii care vor să testeze gustul acestei băuturi chiar dacă nu locuiesc în acest oraş. El a lansat astfel pe piaţă, la începutul verii acestui an, LimoMix, o băutură concentrată care nu are nevoie decât de apă pentru a fi transformată în limonadă aromată.

„Am creat un mix de limonadă, un produs pasteurizat cu termen de valabilitate şase luni, pentru a ajunge şi la clienţii din afara Caransebeşului. Se numeşte LimoMix şi este îmbuteliat la sticlă de un litru sau la bag-in box de cinci litri. Produsul se adresează atât clienţilor care vor să-şi prepare limonada acasă sau la birou, cât şi altor businessuri din HoReCa. Acest mix trebuie doar diluat cu apă pentru a obţine limonada“, a explicat Alex Bugariu la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

Despre Limonădăria Nea Tică el a povestit prima dată în 2020, tot în cadrul proiectului Afaceri de la Zero. El a pornit acest business în 2015 după ce a câştigat locul întâi la un concurs naţional de făcut limonadă. A văzut în limonadă un potenţial mare şi o nişă slab dezvoltată la acel moment în România, aşa că a decis să facă acest pas. Numele brandului vine de la tatăl lui, logoul fiind de asemenea inspirat dintr-o fotografie a sa.

„Am avut un spaţiu tip chioşc în centrul civic al oraşului Caransebeş, dar am reuşit să ne mutăm în 2021 într-un loc mai mare, tot în zona centrală, unde avem şi un meniu cu opţiuni de mâncare. Vrem să devenim un loc pentru brunch, cu cafea, produse de patiserie, poate şi îngheţată pe viitor. Oamenii aveau nevoie de un astfel de loc. Am investit în jur de 50.000 de euro de când ne-am mutat şi până în prezent.“

Limonada este în continuare produsul bestseller, fiind primul motiv pentru care oamenii vin la Limonădăria Nea Tică.

Unul dintre preparatele care se vând foarte bine este limonada cu soc, dar în gamă există şi sortimente precum limonada cu zmeură şi trandafir sau cu afine. Preţul limonadelor cu fructe este de 12 lei la 500 de mililitri. Acum, cu LimoMix, Alex vrea să ajungă la şi mai mulţi clienţi.

„Produsul poate fi comandat de pe site-ul neatica-shop.ro, dar şi cumpărat din spaţiul nostru, mai ales că oamenii care vin acolo sunt familiarizaţi cu reţetele. Am lansat LimoMix anul acesta, la începutul verii, şi deja avem 20 de locaţii partenere cu care lucrăm - de la locaţii de zi, la ştranduri, hoteluri, chiar şi cazinouri. Vrem să cucerim piaţa întâi local, apoi regional şi naţional.“

Limonada clasică LimoMix costă 50 lei pe litru, iar la cele cu fructe preţul este de 60 de lei. Dintr-un litru de LimoMix se pot prepara cinci litri de limonadă. Combinaţiile sunt şi aici variate, opţiunile fiind de miere cu ghimbir, ananas cu rodie, zmeură cu trandafir, mentă cu soc, afine cu mentă.

„Am mai angajat două persoane după ce am lansat acest produs. În total avem cinci angajaţi în echipă. Lângă spaţiul unde funcţionează Limonădăria, am mai cumpărat un spaţiu, unde ne desfăşurăm activitatea de producţie de LimoMix, dar şi de gemuri, dulceţuri, siropuri. Tot în jur de 50.000 de euro am investit şi acolo.“

Pentru investiţiile sale, Alex a apelat doar la credite de la bănci. Spune că a încercat să acceseze finanţare şi prin StartUp Nation, dar nu a fost acceptat.

Cu Limonădăria Nea Tică, Alex Bugariu a realizat în 2022 o cifră de afaceri de aproximativ 200.000 de euro, iar anul acesta se aşteaptă la creştere, având şi LimoMix în portofoliu. Abia pentru 2024 estimează o creştere semnificativă doar cu acest produs, acum fiind abia la început.

„În fiecare an avem noi provocări pentru supravieţuirea afacerii, dar nu avem ce să facem, mergem înainte. Totuşi, este din ce în ce mai greu. Pare că nu se înţelege corect ce înseamnă antreprenoriatul, nu există susţinere. Cu toate acestea, nu vreau să cad în capcana victimizării şi să spun că în România nu se pot face lucruri. Se pot face.“

Alex Bugariu a primit până acum mai multe propuneri de francizare a conceptului de la clienţii lui. Printre ei, se numără şi călătorii care parcurg traseul Via Transilvanica, unde Limonădăria Nea Tică a fost selectată ca locaţie parteneră.

„Am primit propuneri de francizare, dar deocamdată aş vrea să mai dezvolt puţin conceptul, să ofer şi mai multe produse. Abia apoi mă pot gândi să dau francize. Momentan, aveam de ales între a oferi francize şi a crea produsul LimoMix, iar eu m-am gândit că ar fi mai potrivit să fac acest produs cu care să ajung în toată ţara“, a mai spus Alex Bugariu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Limonada clasică LimoMix costă 50 de lei pe litru, iar la cele cu fructe preţul este de 60 de lei.


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone