Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Paul Petri şi Viorica Nechiti, fondatorii restaurantului Meat Up din Cluj, aşteaptă 4,5 mil. lei afaceri în 2023 după ce au deschis şi în Floreşti

16.02.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Ne-am educat, am luat ce e pretabil pentru businessul nostru. Fiecare zi e o provocare. Pe măsură ce trece timpul, ne obişnuim cu ele şi devin normalitate.“

Paul Petri şi Viorica Nechiti au deschis în 2018 restaurantul Meat Up în Cluj Napoca, un local destinat iubitorilor de burgeri. La cinci ani de la înfiinţare, Meat Up numără două restaurante, 10 angajaţi şi fondatorii ţintesc afaceri de 4,5 mil. lei în urma dezvoltării. „Avem două unităţi, am deschis recent un nou restaurant, chiar în ianuarie 2023. Şi businessul a crescut în fiecare an cu circa 50%, exceptând 2020. Am crescut şi ca volum de muncă, de vânzări, de aici şi decizia de a deschide o nouă locaţie, lumea ne vrea. Cifra de afaceri a fost de 2,5 mil. lei în 2022, ne aşteptăm la o creştere mai mare din două locaţii în 2023. Targetul este de 4,5 mil. lei cifră de afaceri anul acesta“, a povestit Viorica Nechiti. Meat Up a pornit cu o investiţie de 100.000 de euro, după ce Paul Petri, unul dintre fondatori, a căpătat experienţă în domeniul HoReCa în Anglia. Pentru că nu exista pe piaţa din Cluj un restaurant specializat în burgeri, a pornit un business propriu. „Noi am venit cu o idee nouă de burgeri în Cluj, unii mai mici, diferiţi de cei clasici. Am riscat puţin, dar am venit cu carne de calitate şi cu ingrediente locale. Am mers pe ideea de constanţă, oamenii vor să simtă acelaşi gust la mâncare“, a spus Paul Petri. El a adăugat că extinderea este pasul firesc pentru Meat Up, iar un prim punct de plecare a fost Floreşti, localitatea apropiată de Cluj-Napoca, având o dezvoltare efervescentă în ultimii ani. 

„Este în Floreşti noul restaurant. Neavând posibilitatea logistică să livrăm acolo, mâncarea ar ajunge rece, am decis să deschidem acolo un punct de livrare şi preluare, probabil şi cu locuri de mâncare, dar foarte puţine. Floreşti e un oraş tânăr, în ultimii 15 ani s-a dezvoltat foarte mult. Sunt locuitori tineri, IT-işti, atunci ştim că sunt şi iubitori de burgeri. Se vede lucrul acesta chiar după o lună de la deschidere“, a mai spus Paul Petri.

În prezent, 10 oameni lucrează în cele două puncte de lucru ale Meat Up, dintre care patru angajaţi sunt din Sri Lanka. Cei doi antreprenori spun că acum văd o revenire a pieţei muncii, după ce în ultimii doi ani nu au prea găsit forţă de muncă, domeniul restaurantelor fiind printre cele mai afectate de restricţiile din pandemie. Totuşi, provocările nu s-au încheiat, creşterile de preţuri la ingrediente şi utilităţi aducând noi presiuni în prezent.

„Trebuie calculat tot timpul costul pentru că s-ar putea să lucrezi în pierdere. Din august-septembrie, preţurile creşteau de la o săptămână la alta. Te adaptezi cât se poate de rapid astfel încât să poţi ajusta din mers lucrurile“, a mai spus Viorica Nechiti.

Cei doi antreprenori se aşteaptă ca anul 2023 să fie mai bun, mai ales pentru că sunt două unităţi sub brandul Meat Up, vor să crească profitabilitatea, dar şi să investească în extindere.

„Ne gândim tot mai mult la ideea de francizare. Mai avem şi varianta de extindere pe cont propriu. Cu siguranţă vor fi mai multe restaurante Meat Up în următorii ani. Ne-am educat, am luat ce e pretabil pentru businessul nostru. Fiecare zi e o provocare. Pe măsură ce trece timpul ne obişnuim cu ele şi devin normalitate. Important este să vrei să creşti. Vrem mai multe locaţii în mai multe oraşe din ţară, în Bucureşti, de exemplu, în viitorul destul de apropiat“, a mai completat Paul Petri.

În 2019, primul an complet de activitate, cifra de afaceri pentru Meat Up a fost de aproape 1 milion de lei, iar în 2023 estimările antreprenorilor urmăresc o creştere de patru ori, până la circa 4,5 mil. lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania