Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dana Păun a lăsat asigurările pentru un brand de haine pe care l-a fondat acum zece ani: „Urmează să deschidem un magazin în Bucureşti, căutăm spaţii”

29.12.2022, 00:03 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În ultimul an, spune Dana, a lucrat mai mult în sistem B2B, deci cu firme, şi mai puţin cu clienţii persoane fizice. Drept urmare, cifra de afaceri a crescut de aproape trei ori în 2022 faţă de anul 2021 şi a ajuns la aproape 100.000 de euro.

După mai bine de zece ani petrecuţi în domeniul asigurărilor, Dana Păun şi-a redescoperit pasiunea pentru creaţia vestimentară şi, în timpul unei călătorii cu avionul, a pus pe hârtie principalele date pentru crearea unui brand propriu. Pentru că ideile i-au venit în zbor, a dat afacerii numele Aer Wear, iar astăzi, după un deceniu de când a început, lucrează la planul de a deschide un magazin propriu.

„Tocmai ieşisem dintr-un job şi eram în aer la propriu, în avion. Am pus pe hârtie toate lucrurile pe care le gândeam referitor la acest business şi am decis că Aer este cel mai potrivit cuvânt, apoi am adăugat şi Wear, pentru că brandul trebuie să vorbească despre ce înseamnă”, a povestit Dana Păun la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Cât timp a lucrat în asigurări, adică 11 ani, a schimbat două companii ca angajator. Spune că, în 2012, a dat dovadă de puţină inconştienţă să plece şi să înceapă un business de la zero, iar acum nu crede că ar mai avea acelaşi curaj.

„Brandul a luat naştere concret acum nouă ani, dar în mintea mea există de zece ani. Aer Wear se identifică prin croiuri care par simple, dar care au detalii ascunse, sunt haine uşor de purtat, din materiale naturale.”

Pentru o notă personală, Dana a adăugat pieselor vestimentare şi detalii grafice, texte scrise de mână şi desene.

La început, Dana Păun a cumpărat capete de stocuri de la atelierele de croitorie. Ea desena modelele, colega ei de la acel moment făcea tipare, apoi mergeau cu ele la croitoreasă şi încercau să facă ce îşi imaginaseră. Afacerea a pornit cu mai puţin de 3.000 de euro.

„Şi acum am o colegă şi am vrea să creştem echipa. Am început să introducem şi haine pentru bărbaţi şi facem şi accesorii. Atelierul nostru se află în zona Parcului Carol, unde personalizăm produsele. Pentru tipare şi croitorie colaborăm cu alte ateliere.”

În ultimul an, spune Dana, a lucrat mai mult în sistem B2B, deci cu firme, şi mai puţin cu clienţii persoane fizice. Drept urmare, cifra de afaceri a crescut de aproape trei ori în 2022 faţă de anul 2021 şi a ajuns la aproape 100.000 de euro.

„Am vândut mult mai multe produse mai mici şi mai ieftine. Avem preţuri între 49 de lei şi 480 de lei. Clienţii noştri persoane fizice sunt oameni cu venituri medium-high, inteligenţi, conectaţi, cu simţul umorului şi înclinaţie către calitate, noutate şi design. Nu sunt neapărat cunoscători de artă, dar le place frumosul şi aparenta simplitate prin care ne exprimăm.”

Următorul pas pentru dezvoltarea Aer Wear este deschiderea unui spaţiu de vânzare fizic, pe care Dana Păun deja îl pregăteşte.

„Urmează să deschidem un magazin în Bucureşti, căutăm spaţii. În 2023 cu siguranţă se va deschide, mi-aş dori în prima parte a anului, în funcţie de disponibilitatea unui spaţiu.”

Sfatul Danei pentru oricine îşi doreşte să devină antreprenor este ca, înainte de a-şi deschide o afacere, să experimenteze şi statutul de angajat, pentru că aşa îşi poate forma o gândire completă asupra modului de gestionare a unui business.

„Corporaţia m-a învăţat disciplina şi o înţelegere a operaţiunilor, ceea ce m-a ajutat mai târziu în business”, mărturiseşte ea.

Dana Păun, fondatoare Aer Wear: În ultimul an, am vândut mult mai multe produse mai mici şi mai ieftine. Avem preţuri între 49 de lei şi 480 de lei.

Sfatul Danei pentru oricine îşi doreşte să devină antreprenor este ca, înainte de a-şi deschide o afacere, să experimenteze şi statutul de angajat, pentru că aşa îşi poate forma o gândire completă asupra modului de gestionare a unui business.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania