Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Daniela Gruia a creat un business cu albume de fotografii pentru copii şi a ajuns la peste 10.000 de clienţi

20.06.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

De la nişa de piaţă identificată odată cu naşterea uneia dintre fetiţele sale - şi anume albumele foto pentru copii, Daniela Gruia a început în 2014 un business care a ajuns la peste 10.000 de clienţi până acum.

„Am avut susţinere din partea familiei şi nu mi-a fost atât de greu pe cât m-aş fi aşteptat. Ideea a venit odată cu prima mea fetiţă. Îmi doream foarte tare să îi printez toate momentele şi tot făcând albumele, mi-am dat seama că este un gol care trebuie umplut. Încet, încet am început să mă gândesc mai serios la partea asta şi să văd care sunt primii paşi, ce trebuie făcut“, a povestit Daniela Gruia.

Până la businessul cu albume de fotografii pentru copii, antreprenoarea nu era la prima experienţă în lumea businessului, lucrând anterior la afacerea familiei.

„Dacă aş fi lucrat la un job normal, nu mi-aş fi permis să fiu alături de ea. MiniAlbum a fost implementat în 2014. Am pornit cu un singur produs pe care îl vedeam doar pentru copii ca ei să îl poată ţine în mână să îl răsfoiască. Albumul este la o dimensiune potrivită pentru copii pentru că îl pot ţine foarte uşor în mână încă de când au şase – şapte luni“, mai adaugă fondatoarea MiniAlbum.

Clienţii MiniAlbum sunt părinţi sau proaspăt căsătoriţi pentru că acolo este o cerere, odată cu momentele pe care aceştia le vor păstrate ca amintiri.

„Cred că undeva la 10.000 de oameni au un MiniAlbum. Clienţii noştri sunt recurenţi, îşi creează un fel de bibliotecă a amintirilor. Oamenii încep să realizeze că în mediul digital este foarte uşor să pierzi fotografiile şi caută sentimentul pe care îl ai atunci când răsfoieşti amintirile, când le ai la îndemână“, a mai spus Daniela Gruia.

Preţurile pornesc de la 143 de lei şi pot ajunge la 243 de lei sau 1.043 de lei, în funcţie de complexitatea produsului. Clientul intră pe site-ul minialbum.ro şi alege modelul preferat de album pe care îl doreşte realizat. Următorul pas este să introducă fotografiile, iar echipa MiniAlbum  le va aranja şi va aştepta unda verde de la client pentru a începe producţ ia albumului ales.

„La partea de promovare este cred ca este cea mai mare investiţie. Cel mai uşor este să luăm legătura cu clienţii prin email. Începem aranjarea fotografiilor. Noi facem tot ce ţine de partea asta printr-o aplicaţie, aranjarea respectivă ajunge la client şi răsfoieşte în variantă digitală. Niciun album nu pleacă la print fără acceptul clientului. Este un extrem de mare avantaj şi beneficiul al faptului că suntem producători pentru ca albumele pleaca de la noi la clienţi în două zile, în medie“, mai explică Daniela Gruia.

În 2021, MiniAlbum a generat afaceri de circa 15.000 de euro, în creştere cu 8% faţă de anul anterior, din datele publice de la Finanţe.

Ca plan de dezvoltarea, antreprenoarea vizează creşterea numărului de clienţi care să ajungă la MiniAlbum şi care înţeleg importanţa amintirilor printate.

"Am ştiut întotdeauna că eu asta o să fac - ceva pe cont propriu, chiar dacă nu puteam să indic de la început produsul. Am avut nevoie în primul rând de constanţă, de voinţă şi de informaţie. Mi-a fost greu să îmi găsesc nişa, este foarte mult timp investit în dezvoltarea personală ca antreprenor", a concluzionat Daniela Gruia.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania