Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. De la hobby la business. Adriana Nedelcea a descoperit latura creativă şi a creat Dollateria, sub care realizează păpuşi unicat şi borsete

23.02.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Zona antreprenoriatului vine cu o presiune, dar şi cu posibilitatea de a te lansa şi a face cunoscută ideea, produsele la un alt nivel decât un simplu hobby“.

Dollateria a pornit în 2023, când Adriana Nedelcea a decis să ducă hobbyul său din domeniul creativ la nivelul următor şi să deschidă propriul business. Ea produce păpuşi, măşti din material textil, cărţi de activităţi pentru copii, dar şi borsete din materiale reciclate şi vrea să deschidă şi un atelier mic, în care să realizeze toate aceste produse.

„Similar multor persoane care merg în această zonă creativă, punctul de debut este copilul, joaca şi ce se întâmplă în viaţa lui. La mine a început acum 14 ani, când fetiţa mea era la grădiniţă. Trebuia găsită o ţinută pentru o serbare. Eram convinsă că nu sunt o persoană creativă. Nu am găsit-o nici de vânzare, nici de închiriat şi atunci m-am hotărât să o fac eu, de la zero. A ieşit neaşteptat pentru ce credeam eu că pot să fac şi am zis că e ceva acolo care ar trebui investigat“, a povestit Adriana Nedelcea.

Ea a găsit o nişă pe care a mizat, şi anume păpuşile originale, create după desenele copiilor, inspirate din imaginaţia lor sau din desene animate.

„Au fost păpuşi foarte simple în primă fază pe care le-am dezvoltat, le-am cizelat şi au ajuns la un concept care mie îmi este mult mai drag, al păpuşilor create după un desen al copiilor, după o imagine, după o poză, un personaj reprezentativ, chiar şi din desene animate sau filme“, a mai spus fondatoarea Dollateria.

După ce mulţi ani a fost doar un hobyy, Adriana Nedelcea a creat şi o firmă, iar în prezent lucrează la un site propriu de unde oamenii pot comanda produsele. Ea este absolventă a Facultăţii de Sociologie, iar de 20 de ani lucrează în domeniul asigurărilor. În prezent, jobul din asigurări merge în paralel cu zona ceativă, cu Dollateria.

"M-a atras foarte mult ideea de sustenabilitate şi reciclare, am zis să găsesc şi zona în care pot să exprim partea asta şi în care pot folosi cu adevărat material reciclat. Aşa am început să fac borsete şi genţi care sunt exclusiv din material reciclat. Visul meu este să am un mic butic-atelier plin de papuşi, creaţiile mele colorate, un spaţiu mic, confortabil", a mai spus Adriana Nedelcea.

Investiţia în businessul său a fost atât în zona de cursuri pentru a învăţa despre croitorie, design vestimentar, dar şi în maşini de cusut, poduse textile, materie primă.

"Aş vrea să-l transform într-un atelier mai mare, vreau să aduc două-trei femei din categorii defavorizate, pe care le pot învăţa lucrurile simple, să mă pot concentra doar pe creaţie, pe selecţia materialelor", a mai spus antepenoarea.

Clienţii Dollateria în prezent sunt părinţii atenţi la imaginaţia şi creativitatea copiilor, dar şi cei care vor produse originale, sunt atenţi la modul în care copiii învaţă.

"Mi-aş dori să găsesc un investitor atras de această zonă, dar în paralel lucrez la un proiect pentru fonduri europene. Am înţeles că dacă îţi place ceva cu adevărat şi ai o pasiune într-o zonă, ar trebui să mergi pe drumul acela", a mai spus Adriana Nedelcea.

Ea crede că zona antreprenoriatului vine cu presiune, dar oferă şi posibilitatea de a lansa o idee şi de a o duce la un nivel superior faţă de un hobby. "Mie mi se pare foarte important să faci primul pas, s-ar putea să descoperi ceva incredibil".


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania