Afaceri de la zero

AFACERI DE LA ZERO. De la visul din copilărie de a fi director la Nike, la propriul brand de haine şi încălţăminte: Ionuţ Rus vrea să cucerească piaţa europeană cu brandul De Ionescu

03.01.2024, 00:02 Autor: Mădălina Dediu Panaete

În prezent, De Ionescu are un magazin fizic în Sibiu, lângă Podul Minciunilor, dar clienţii din toată lumea comandă de pe site-ul propriu unde comercializează atât haine, cât şi încălţăminte şi accesorii. De Ionescu foloseşte cânepă din Ucraina, dar pe viitor Ionuţ Rus vrea să aibă un lanţ integrat de producţie al articolelor din cânepă, de la cultivarea ei, până la procesare, design, producţia de haine şi comercializare

O călătorie în India şi Nepal i-a adus lui Ionuţ Rus şi o idee de business, într-un moment în care tânărul voia să-şi găsească drumul profesional. S-a inspirat de la un cuplu de australieni care doreau să-şi deschidă un magazin cu haine din cânepă, a început să studieze producţia acestui material, iar un japonez a fost cel care l-a îndemnat indirect să caute mai bine acasă, în România, care are o tradiţie îndelungată în producţia de cânepă dar care dupăă90 s-a diminuat.

Aşa s-a născut practic brandul De Ionescu, care se ocupă de design-ul şi comercializarea de îmbrăcăminte şi accesorii din cânepă şi alte materiale naturale, dar şi de încălţăminte. De Ionescu are un magazin în Sibiu, însă clienţii din toată lumea comandă hainele, încălţămintea şi accesoriile din magazinul online al brandului.

”În 2018, am deschis această întreprindere unde folosim cu precădere cânepă din Ucraina, dar care este procesată în România şi reuşim să o aducem la viaţă prin produsele De Ionescu. (...) Încercăm ca absolut toate produsele care ies de la noi să fie făcute în România în întregime. Ne reuşeşte lucrul acesta pentru că facem etichetele în România, facem cutiile, tot, în afară de nasturii de cocos pe care îi luăm din Bulgaria, care de fapt vin din Turcia. E singurul lucru care nu este produs în România din produsele făcute de noi”, a povestit Ionuţ Rus în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. În copilărie visa să devină director la Nike, iar acum lucrează cu alte firme în sistem de lohn care produc propriul său brand de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. Firma lui Ionuţ Rus se ocupă practic de design şi comercializarea produselor, dar pentru viitor are planuri mari mai ales că mulţi clienţi sunt străini.

„Prin intermediul site-ului, cam 95% din clienţii noştri vin de afară. Cei mai mulţi în aceşti 5 ani au venit din Statele Unite ale Americii”, a precizat antreprenorul. Practic, el vrea să ducă conceptul Fde Ionescu în alte ţări din Europa, iar prima locaţie vizată este Hamburg (Germania).

“Aş vrea să avem un magazin în toate capitalele europene. Viziunea noastră ar fi să reintegrăm întregul lanţ valoric, adică să reuşim să facem sub umbrela companiei noastre absolut tot procesul, de la iarba verde din câmp la produsul finit. Aş vrea să reuşim să facem, să producem proprii pantaloni, propriile jachete, dar o să facem asta doar în momentul în care o să facem mai bine decât furnizorii noştri”, a mai povestit Ionuţ Rus. Însă, el precizează că este absolut esenţial ca producţia de haine să fie făcută în România, ”with love in Transilvania”.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania