Afaceri de la zero

Afaceri de la zero: Dintr-un eşec care i-a scurtat prea tare mânecile cămăşilor, un antreprenor s-a inspirat pentru a fonda o afacere. Cum poţi face business din retuşuri?

05.04.2020, 23:48 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Dragoş Amihăesei a creat atelierul Retoucherie în 2015, din necesitate. Aşa cum apar multe afaceri. Nu-şi găsea niciodată mărimea potrivită la haine. Ba mânecile sacourilor sau cămăşilor erau prea mari, ba pantalonii erau prea lungi sau prea largi. Din astfel de nemulţumiri, a apărut businessul.

„Am tot încercat să găsesc un atelier bun, am încercat la cele din malluri, am încercat la cele vechi şi uitate în negura timpului, dar nimeni nu reuşea să-mi satisfacă cerinţele care ţineau mai mult de viziune, dar şi de calitatea serviciului. Îmi aduc aminte o experienţă ilară. M-am dus la o croitorie dintr-un mall din Bucureşti cu câteva cămăşi să le scurtez mânecile. Le-au scurtat de tot. M-am supărat atunci”, povesteşte Dragoş Amihăesei, de profesie economist.
A ales să ia asupra lui responsabilitatea modificării hainelor, dar nu doar pe ale sale, ci şi pe ale altora. Aşa că a deschis un atelier de retuşuri, dedicat oamenilor ca el, tot timpul ocupaţi, care găsesc greu măsurile potrivite. Atelierul se află în zona Dorobanţi din Bucureşti.
„Am început uşor-uşor, cu baby steps (paşi mici – trad.), eu şi cu un singur angajat, pe care îl am şi astăzi alături de mine. Pe parcurs, businessul a crescut şi, alături de noi, au mai venit şi alţi colegi.”
Perioada de stabilizare şi de formare a colectivului nu a fost uşoară, dar antreprenorul a mers tot timpul mai departe, reinventând conceptul de atelier de croitorie urban, unde se fac retuşuri şi modificări de orice gen, pentru orice articol vestimentar – sacouri, cămăşi, pantaloni, rochii de mireasă.
„Investiţia a fost făcută în timp şi a crescut odată cu mărimea businessului. La început, am investit aproximativ 15.000 de euro, dar în timp am reinvestit în utilaje noi şi complexe”, spune Dragoş Amihăesei.
În 2019, Retoucherie a generat o cifră de afaceri de 527.000 de lei (111.000 de euro) şi un profit de 41.000 de lei (aproape 9.000 de euro). Atelierul funcţionează cu opt angajaţi, dintre care doi sunt croitori, cinci sunt confecţioneri, iar unu este responsabilul de atelier. „Pentru anul 2020, ne dorim extinderea cu încă unu sau două puncte de lucru în Bucureşti. Cochetez şi cu ideea de a extinde businessul în sistem de franciză.”
La Retoucherie vin atât clienţi individuali din zona Bucureşti-Ilfov, care au nevoie de modificări şi retuşuri mai mult sau mai puţin complicate, cât şi clienţi de tip business, precum hoteluri, restaurante sau magazine.
Până acum, media a fost de peste 5.000 de clienţi anual, care apelează la diferite servicii de retuş sau croitorie de haine. Dintre aceştia, peste 900 modifică sacouri, peste 1.200 solicită modificări de rochii sau fuste, iar peste 3.000 vor alte servicii, precum scurtat sau strâmtat de pantaloni, cambrat sau scurtat de mâneci ale cămăşilor, schimbarea căptuşelii sau, în unele cazuri, modificarea ori confecţionarea de perdele.


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceride la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.


FoodKit – producţie şi livrare de kituri de mâncare sănătoasă (Bucureşti)
Fondatori: Alexandru Popescu şi Mihai Pîslă
Investiţie iniţială: 70.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 200.000 de euro
Prezenţă: Bucureşti


Mr. Ursy – livrări de fructe pentru corporatişti (Timişoara)
Fondatoare: Adelina Hobeanu
Cifră de afaceri în 2019: 140.000 de euro
Prezenţă: Timişoara


Colorate – brand de pictură pe pereţi şi obiecte decorative (Bucureşti)
Fondatoare: Ioana Stănescu
Investiţie iniţială: 10.000 de euro
Prezenţă: online


Optimef – relansarea unui brand de ceasuri şi alte accesorii (Bucureşti)
Fondatori: Andrei Morariu şi Bogdan Costea
Cifră de afaceri în 2019: 85.000 de euro
Prezenţă: online, produsele ajungând şi la New York, Hong Kong sau San Francisco


Cursuri de actorie cu Denisa Dogaru – cursuri de actorie pentru copii (Bucureşti)
Fondatoare: Denisa Dogaru
Investiţie iniţială: 10.000 de lei (2.100 de euro)
Cifră de afaceri în 2019: 60.000 de lei (aproape 13.000 de euro)
Prezenţă: Bucureşti, în Palatul Universul

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania