Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Elena Lupaşcu şi-a pus toate economiile obţinute din IT în crearea Inuka, un brand de accesorii şi lenjerie din mătase naturală creat în serii mici într-un atelier din Bucureşti

30.11.2021, 00:07 Autor: Dana Ciriperu

♦ Joburile din IT i-au permis să strângă economii de 40.000 de lei, sumă care ar fi putut să meargă către o vacanţă la New York, dar pandemia şi ideea de a crea un brand de accesorii şi haine pentru femei au redirecţionat economiile către un mic proiect de antreprenoriat: Inuka.

„Povestea Inuka a luat naştere într-o călătorie în Tokyo, în 2018. Am avut norocul să ajung acolo în perioada cireşilor înfloriţi, am văzut cât de mult respectă ei tradiţiile, cum fetele poartă încă acele kimonouri din mătase şi atunci mi-a venit ideea de a crea în România haine cu un design cât mai feminim şi delicat care foloseşte mătasea“, a povestit Elena Lupaşcu, creatoarea brandului Inuka.

Ideea acestui business s-a născut după o călătorie, în 2018, iar apariţia firmei se leagă şi ea de o altă călătorie, de data aceasta la New York, o vacanţă dată însă peste cap de pandemia de COVID-19. „La începutul lui 2020 am hotărât să pornesc un business, iar în martie 2020 am creat firma. Investiţia s-a ridicat până acum la 41.000 de lei şi reprezintă doar economiile mele. Aveam planificată o călătorie în New York, dar din cauza pandemiei nu am mai plecat“.

Elena Lupaşcu, 31 de ani, a pus astfel la bătaie toate economiile strânse din joburile din IT pentru a crea şi a dezvolta Inuka, un brand al cărui nume se leagă de alintul ei din copilărie – Ina.

„Inuka ar fi pornit cu siguranţă şi dacă ar fi existat călătoria la New York, dar poate nu în acel moment. E dificil când nu ai un ajutor să strângi o sumă de bani ca să poţi porni un business“.

Primele peroduse au fost create în iunie 2021, iar seriile mici sunt realizate printr-o colaborare cu un atelier din Bucureşti.

Produsul vedetă din portofoliul Inuka este kimonoul din mătase naturală care costă în medie 345 de lei, iar în ultima perioadă se vând bine şi seturile de feţe de pernă care costă 170 de lei. Brandul este disponibil în propriul magazin online, creat de la zero de Elena Lupaşu, dar şi pe două platforme care susţin comunităţile de designeri şi antreprenori români.

„Şi eu am încercat să suţin cam tot ce înseamnă business românesc, am comandat totul din România, tot ce ţine de logo, cutii, etichete, prima colaborare cu un atelier din Bucureşti, am încercat prin tot ceea ce fac să susţin şi alte afaceri locale“.

În cinci luni de funcţionare Inuka a ajuns la o cifră de afaceri de 12.000 de lei. „Pentru 2022 îmi doresc să ajung la 30.000 de lei şi în 2023 la o cifră de afaceri de 50.000 de lei.

Simt că am un control asupra a ceea ce fac şi pot să gestionez mai bine comenzile“, spune Elena Lupaşcu arătând că visează să creas­că brandul, dar mai are nevoie de timp „să mă asigur că lucrurile merg în direcţia corectă şi abia apoi să iau în calcul dezvoltarea“.

Brandul creat de Elena Lupaşcu se adresează doamnelor cu vârsta cuprinsă între 30 şi 50 de ani.

„E o femeie care are grijă de ea, care ştie ce înseamnă mătasea, calitatea acestui material natural, o persoană care pune accent pe modul în care se simte purtând kimonoul“.

Cel mai mare pas pentru a dezvolta proiectul este un showroom, însă abia în câţiva ani tânăra antreprenoare spune că se va gândi la o astfel de investiţie, ambiţia ei fiind de a face cunoscut brandul pe care l-a creat de la zero. „A venit la fix pentru mine momentul în care am decis să pornesc Inuka pentru că acum nu ştiu dacă aş mai fi avut aceiaşi motivaţie. În pandemie am avut un moment în care am spus că trebuie neapărăt să fac ceva, acum lucrez de acasă, nu mai pierd timp în trafic, am timp de research, e o mare oportunitate în care îmi sunt înapoiate câteva ore necesare ca să pornesc afacerea“.

 

Produsul vedetă din portofoliul Inuka este kimonoul din mătase naturală care costă în medie 345 de lei, iar în ultima perioadă se vând bine şi seturile de feţe de pernă care costă 170 de lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone