Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ema Rotunjanu a creat în 2016 Galaxy Fun, un spaţiu de joacă pentru copii în Bucureşti, unde organizează lunar 30 de evenimente în medie

11.03.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Observăm o creştere a cererii pentru evenimente personalizate şi tematice, care să ofere o experienţă unică şi specială“.  Copiii se pot juca pe Play Station 4 sau 5, airhockey, simulatoare auto, staţie de karaoke, activităţi prin dans.

Ema Rotunjanu a descoperit un spaţiu comercial liber în zona Pantelimon din Capitală şi a decis în 2016 să pornească propria afacere – Galaxy Fun, un spaţiu de joacă şi de evenimente pentru copii. După o investiţie de 100.000 de euro în spaţiu şi amenajarea lui, a ajuns să organizeze în medie circa 30 de evenimente pe lună anul trecut. Planurile urmăresc inclusiv extinderea brandului în alte zone, dar şi colaborările cu şcolile.

„Afacerea a pornit, aşa cum se întâmplă în istorisirile pentru copii, tot ca o poveste. Culorile pentru logo, conceptul le avem în minte, dar nu găseam locaţia potrivită. La un moment dat, am văzut un spaţiu comercial liber, la un parter de bloc vizavi de locul în care, la câteva luni după, a pornit şantierul Mega Mall. Activitatea a crescut frumos şi constant în toţi aceşti ani“, a povestit Ema Rotunjanu.

Ea are o echipă de cinci persoane alături de care se ocupă de organizarea evenimentelor şi de copiii care vin la locul de joacă. Antreprenoarea spune că investeşte constant în echipamente şi aparatură, participă la târguri internaţionale pentru a afla noutăţile din piaţa în care activează. Capacitatea spaţiului la un eveniment este de circa 80-100 de persoane, fiind şi copii care îşi serbează majoratul în spaţiul pus la dispoziţie de Galaxy Fun. Înainte de a intra în anteprenoriat, Ema Rotunjanu avea un background de economistă, fiind absolventă de ASE, cu un master în marketing şi comunicare de business.

„Şi în prezent, profesional vorbind, pregătirea mea este de specialist în comunicare şi marketing, ca job de bază“, mai spune ea.

Galaxy Fun a pornit de la un spaţiu gol, care a fost amenajat astfel încât copiii şi părinţii să se poată bucura de timpul petrecut. Rând pe rând, echipamentele electronice, jocurile video şi activităţile precum karaoke au umplut spaţiul şi au atras clienţii.

„Numele a venit pur şi simplu de la ideea de a crea un univers pentru copii în care să găsească tot ce au nevoie pentru a fi fericiţi, la noi. Unde, de asemenea, şi părinţii să se poată relaxa, fără grija siguranţei copiilor“, mai adaugă antreprenoarea.

După ce perioada pandemiei a oprit pentru câteva luni evenimentele, businessul şi-a revenit, iar anul 2023 a fost pe creştere. Astfel, s-a creat şi posibilitatea unor noi investiţii, în echipamente pentru locul de joacă.

„Profilul clienţilor noştri este diferit, fie ca vorbim de părinţi interesaţi de dezvoltarea şi bucuria copiilor lor,  şcoli care sunt în căutare de ateliere, activităţi interactive şi educaţionale sau grupuri de prieteni sau familii care caută experienţe distractive şi captivante.  De asemenea fiind un loc de joaca echipat cu aparatura electronica (airhockey, fussbal, simulatoare auto, staţie de karaoke) sau jocuri moderne (PS 5, PS4, eyeplay) atragem şi copii mai mari pentru sărbătorirea de majorate, sau grupuri de elevi pentru petreceri de final de an sau gimnaziu“, a mai spus Ema Rotunjanu.

Sesiunile de coregrafie şi activităţile prin dans sunt cele mai căutate de către copiii care trec pragul Galaxy Fun. În plus, de organizarea evenimentelor se ocupă echipa Galaxy Fun în detaliu.

„Observăm o creştere a cererii pentru evenimente personalizate şi tematice, care să ofere o experienţă unică şi speciala. Ziua copilului este o data pe an şi rămâne un eveniment special şi de rememorat. Tocmai de aceea ne bucurăm când, desi copilul a mai crescut şi, poate, preferinţele s-au mai schimbat, ne alege şi anul următor“, completează fondatoarea Galaxy Fun.

Ea crede că nimic nu este uşor în antreprenoriat, dar riscurile vin la pachet cu această lume.

„Este nevoie de multă determinare şi devotament pentru a merge mai departe, în ciuda incertitudinilor şi obstacolelor întâlnite pe drum. Şi răbdare că totul merge în pasul impus de piaţă. Pentru mine, energia de a merge mai departe vine din pasiunea şi ambiţia mea de a transforma visul meu în realitate. În plus, atunci când afacerea ta devine ca un membru al familiei, totul se simplifică într-un fel, deoarece munceşti pentru ceva în care crezi cu toată inima şi pentru ceva ce îţi aduce bucurie şi împlinire“, a mai spus Ema Rotunjanu. Ea vede businessul în extindere în viitor, atât ca spaţiu, cât şi ca experienţe oferite copiilor.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania