Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Emilia Frunzaru creează de la zero lumânări parfumate într-un atelier din Giurgiu. „Ciocolata, dovleacul, vinul dulce, portocalele se numără printre arome“

01.12.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Emilia spune că participă rar la târguri, acolo fiind nevoie de cantităţi mari de produse, însă cel mai mult vinde prin intermediul magazinului online.

Atelierul de lumânări par­fu­mate Lumiar din Giurgiu şi-a început povestea la nivel de branding în timpul experienţei Erasmus a fondatoarei sale, Emilia Frunzaru. Businessul s-a concretizat însă mai târziu, pe final de 2022.

„Produc lumânări parfumate, dar şi recipientele în care vin acestea. Denumirea a plecat de la experienţa mea ca student Erasmus, în Lisabona, unde am stat în cartierul Lumiar. Afacerea a luat naştere la începutul lunii noiembrie 2022, când am realizat primele recipiente şi am ales primele arome. Am vrut recipiente speciale, nu din sticlă, şi am ales să le fac chiar eu, din răşină acrilică. Le colorez astfel încât să aibă o legătură cu aroma lumânării din interior“, a explicat Emilia Frunzaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Povestea a pornit dintr-o curiozitate ñ Emilia avea o prietenă care făcea lumânări în conserve goale, iar ea, fiind adepta ideii de colectare selectivă şi reciclare, i-a urmat modelul. Se întâmpla prin 2019. Mai târziu, cu ajutorul unei investiţii, a dus pasiunea şi joaca†la nivel de business.

În gestionarea Lumiar, îi este alături partenerul ei, Andrei Voicu, şi verişoara lui, care se implică direct în procesul de producţie.

„Acum este o perioadă în care turnăm multe lumânări, multe dintre ele fiind oferite cadou de sărbători. Ciocolata, dovleacul, vinul dulce, portocalele se numără printre aromele Lumiar. Organizăm şi ateliere în spaţiul nostru de lucru, unde oamenii se relaxează şi se delectează cu aromele lumânărilor parfumate. Sunt şi companii care aleg să organizeze astfel de workshopuri pentru angajaţi.“

Emilia spune că participă rar la târguri, acolo fiind nevoie de cantităţi mari de produse, însă cel mai mult vinde prin intermediul magazinului online. Doritorii care vor să şi testeze produsele înainte de a le cumpăra pot merge chiar în atelierul din Giurgiu.

„Am vândut cam 5.000 de lumânări până acum. Cea mai mică lumânare costă 36 de lei, iar cea premium este 120 de lei, fiind de dimensiuni mai mari, într-un recipient conic, cu capac şi cu suport pentru suprafeţe. Toate recipientele sunt reutilizabile.“

Experienţa de muncă în marketing o ajută pe Emilia Frunzaru să structureze strategii şi pentru Lumiar. Până acum, investiţiile ei şi ale lui Andrei în acest proiect au depăşit 60.000 de euro.

„Mai departe ne dorim să plusăm†foarte mult pe zona de ateliere de creaţie, în special în cadrul companiilor. Credem că este†un prilej extraordinar prin care angajatorii†să le ofere colegilor un moment creativ şi relaxant, care le-ar putea lumina noi pasiuni.“

Clienţii Lumiar sunt îndeosebi femeile cu vârste cuprinse între 25 şi 50 de ani, dar şi bărbaţii interesaţi de arome şi de experienţa unei lumânări parfumate acasă.

Cele mai dificile momente din experienţa de antreprenoriat de până acum, spune Emilia Frunzaru, au fost cele în care a încercat să-şi fidelizeze clienţii, precum şi perioadele în care a trebuit să facă faţă scăderii vânzărilor din cauza sezonalităţii.

„Perioada de vară a fost foarte slabă pentru noi, mai ales că eram doar de şase luni pe piaţă şi nu ne ştia mai nimeni“, îşi aminteşte ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania