Afaceri de la zero

Gabriela Oprescu, fondatoare a brandului de produse cosmetice naturale Deplin: Primul contact cu clienţii a fost la târgurile de produse naturale organizate în diverse locaţii din Bucureşti, unde am oferit spre testare produsele.

Afaceri de la zero. Gabriela Oprescu, inginer chimist, produce cosmetice naturale din ingrediente bio într-un laborator din Urlaţi, în urma unei investiţii de 45.000 de euro

12.08.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Am primit multe propuneri de colaborare în ultimul timp, atât de la lanţuri mari de retail din industria de înfrumuseţare, cât şi de la buticuri de nişă cu produse organice.“

Gabriela Oprescu, de profesie inginer chimist, realizează artizanal cosmetice naturale din ingrediente certificate bio într-un laborator din Urlaţi, judeţul Prahova, după ce s-a specializat în cadrul Facultăţii de Farmacie din Barcelona.

„Dorinţa de a împărtăşi cu cât mai multe persoane beneficiile cosmeticelor naturale m-a determinat să creez brandul Deplin în anul 2019. Nu aveam expe­rienţă în afaceri. Uitându-mă înapoi, îmi dau sea­ma că am fost condusă de ­pasiune şi tot pa­si­u­nea a fost cea care m-a ajutat să acu­mulez într-un timp relativ scurt infor­ma­ţiile ne­ce­sare pentru a pune aceas­tă afacere pe pi­cioare“, povesteşte Ga­briela Oprescu.

Ea îşi aminteşte că a fost în­totdeauna atrasă de tot ceea ce este natural şi de efectul vindecător al plan­telor. Astfel, a înce­put să studieze în la­borator, în timpul liber, ingredientele natu­ra­le ale cosmeticelor şi di­verse modalităţi de obţinere a extractelor naturale, iar în 2011 a urmat un curs de formare numit Plant Biodiversity and Health, în cadrul Facultăţii de Farmacie din Bar­celona. „Am continuat să studiez şi să creez reţete de cosmetice în laborator. Pro­dusele le ofeream familiei şi prietenilor, care mă încurajau să îmi deschid propria afacere.“

Investiţia de pornire a fost de aproximativ 45.000 euro, din care 40.000 euro au fost obţinuţi prin programul Start-up Plus, iar restul din resurse proprii. „Deplin este ca o misiune pentru mine. Tot mai multe persoane dezvoltă intoleranţe şi aler­gii la diverşi componenţi chimici, iar cos­me­ticele noastre se adresează acestor per­soa­ne“. Gama de produse Deplin conţine, în principal, săpunuri, creme de zi şi de noapte pentru diverse tipuri de ten, creme de mâini şi de corp, loţiuni micelare etc. Preţul mediu pentru creme este de 130 de lei şi săpunurile costă 22 de lei.

Preţurile variază în funcţie de ingre­diente şi procesul de realizare manuală.

Produsele sunt realizate în laboratorul din oraşul Urlaţi, judeţul Prahova, de antreprenoare alături de o echipă restrânsă care o ajută cu tot procesul – de la achi­ziţio­narea plantelor şi ingredientelor naturale de la producători locali până la ambalare şi ope­ra­rea comenzilor.

„În plus, colaborăm cu la­bora­toare cosmetice pentru realizarea ana­li­ze­lor fizico-chimice, bacte­rio­lo­gice şi de sta­bilitate. De asemenea, co­la­bo­răm permanent cu medici şi farmacişti cu experienţă“.

Clienţii companiei sunt în special femei, persoane preocupate de un stil de viaţă sănătos şi extrem de atente la alegerea produselor de îngrijire.

„Primul contact cu clienţii a fost la târgurile de produse naturale organizate în diverse locaţii din Bucureşti, unde am avut oferit spre testare produsele. Oamenii au început să cumpere, apoi să recomande mai departe familiei şi prietenilor. Aşa au apărut primele vânzări din magazinul online Deplin“.

În cele şapte luni de activitate, vânzările se ridică la aproximativ 15.000 euro, iar fondatoarea Deplin susţine că analizând rata de creştere a vânzărilor online şi oportunităţile de extindere a distribuţiei, estimează o creştere de 30% - 40% în următorul an.

„Am primit multe propuneri de colaborare în ultimul timp, atât de la lanţuri mari de retail din industria de înfrumuseţare, cât şi de la buticuri de nişă cu produse organice“.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania