• Leu / EUR4.9036
  • Leu / GBP5.4789
  • Leu / USD4.5570
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Georgiana şi Remus Gârbacea au creat cofetăria Panner la câţiva kilometri de Castelul Bran şi vor să deschidă noi unităţi în ţară şi în străinătate

05.02.2023, 10:40 Autor: Georgiana Mihalache

Panner a apărut în 2018, în Moieciu de Jos, oferind produse de patiserie, cofetărie şi cafea, create în laboratorul propriu.

La poalele munţilor, în zona Bran-Moieciu, antreprenorul Remus Gârbacea a decis în 2018 să deschidă cofetăria Panner, inspirat de la unităţile descoperite în zona muntoasă a Austriei. Un an mai târziu, în 2019, s-a alăturat şi soţia sa, Georgiana Gârbacea, businessului, aducând cunoştinţele sale în management, iar împreună vor să ducă Panner în mai multe oraşe din România, dar şi în străinătate, fie cu locaţii proprii, fie franciză.

„Panner a fost creat ca un concept diferit, o cofetărie, patiserie, cafenea – oază de linişte şi relaxare pentru a putea savura prăjituri, produse de patiserie aburinde, lângă o cafea aromată. Eu m-am alăturat în acest business ca asociat la sfârşitul lui 2019 şi m-am implicat activ, cu tot bagajul de cunoştinţe în management şi am aprofundat intensiv domeniul cofetăriei şi patiseriei”, a povestit Georgiana Gârbacea.

Ea a adăugat că soţul său avea deja experienţă în business, familia sa având o afacere în acelaşi domeniu al panificaţiei şi al cofetăriei, iar experienţa ei de management, dar şi de lucru în multinaţionale completează cunoştinţele din afaceri. Peste 100 de locuri are Panner pentru clienţi, având o terasă generoasă, iar oamenii pot lua produse şi la pachet.

„Panner a ajuns să fie considerat de clienţii noşti ca o destinaţie turistică, la munte. Ne aflăm în zona turistică Bran, la câţiva kilometri de castel, pe drumul principal, mulţi călători trec prin faţa locaţiei şi se opresc pentru cafea, patiserie sau deserturi”, a mai spus Georgiana Gârbacea. Topul produselor vedetă din Panner este dominat de ecler, dar clienţii mai comandă şi amandine, savarină, pavlova, produse de patiserie ca ştrudel, poale în brâu, plăcintă dobrogeană.

În plus, cei doi antreprenori au intrat şi pe partea de evenimente corporate, putând oferi produsele dulci de la diversele evenimente ale clienţilor.

„Avem mulţi clienţi în locaţie, volumul cel mai mare este adus de aceştia, atât în locaţie, cât şi la pachet. Anul trecut am avut multe evenimente şi am fost alături de clienţii noştri. Îi atrage mult pe clienţi atmosfera. Suntem o echipă de 22 de persoane care dau viaţă businessului”, a mai spus Georgiana Gârbacea.

Pentru a învăţa mai multe despre domeniul cofetăriei, ea a urmat timp de câteva luni cursurile celui mai mare institut de cofetărie şi patiserie din Paris, iar una dintre lecţiile învăţate acolo a fost că un produs de calitate este rezultatul ingredientelor folosite şi al tehnicii profesioniste.

„Anul 2022 a fost unul interesant, provocator în contextul schimbărilor economice date de măririle de preţuri pentru materiile prime, energie electrică. Am reuşit să ne adaptăm fără să facem rabat de la calitate şi fără a lua măsuri care să afecteze echipa, acestea au fost cele două priorităţi pentru noi. Suntem într-o parte frumoasă a României şi ne e drag să atragem oamenii în zona turistică”, a mai adăugat antreprenoarea.

Cifra de afaceri a Panner în 2022 a fost de 850.000 de euro, în creştere cu 25% faţă de anul anterior, iar profitul este reinvestit permanent în dotări, amenajări, cursuri de formare.

În viitor, cei doi antreprenori văd Panner în mai multe oraşe ale ţării, printre care Braşov, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Timişoara. De altfel, o cerere de franciză a venit chiar din Dubai, iar acţionarii Panner vor să ducă brandul şi peste graniţe.

„Viaţa de antreprenor e palpitantă, provocatoare, interesantă. Este ca un roller-coaster, dar avem satisfacţie când avem clienţii mulţumiţi, vedem rezultatele muncii noastre. În momentele de cumpănă îşi aminteşti de aceste lucruri şi te întăresc. Antreprenoriatul este o învăţare continuă. Înveţi că ai nevoie de evoluţie, lucrurile nu stau pe loc şi cu cât te mişti mai repede, cu atât ai rezultate mai bune. Este important să investeşti în echipă”, a concluzionat Georgiana Gârbacea.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone