Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Irina Enea şi Alexandra Mărţoiu creează bijuterii de colecţie sub brandul MyPrecious Buzztard într-un atelier din Bucureşti

14.10.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Cel mai bine se vând verighetele personalizate, inelele şi brăţările, iar într-o lună bună numărul comenzilor ajunge la 70.

Irina Enea şi Alexandra Mărţoiu, două antreprenoare ce leagă o prietenie încă din prima zi de şcoală, au creat brandul de bijuterii MyPrecious Buzztard în 2010, după ce au renunţat la joburile lor dintr-o corporaţie farmaceutică.

Parcursul lor profesional, până să ajungă să îşi construiască propriul business, a inclus şi alte domenii de activitate, cum ar fi organizare de evenimente sau diverse colaborări în zona de fashion. Astăzi, cele două prietene îşi dedică tot timpul afacerii MyPrecious Buzztard, în cadrul căreia creează bijuterii în serie limitată, personalizate sau chiar unicat din aur şi argint şi cu pietre naturale.

„Povestea MyPrecious Buzztard a început în 2010. Totul a început cu o comandă de bijuterii promoţionale pentru o agenţie de publicitate. Pasiunea pentru bijuteriile de colecţie a apărut organic. Înainte de a ne lansa în antreprenoriat am lucrat tot împreună, într-o corporaţie farmaceutică. Am decis să mergem mai departe, să ne rupem de partea aceasta care nu ne mai aducea satisfacţii. Am trecut prin organizare de evenimente, magazin pentru copii şi la un moment dat ne-am restrâns doar pe partea aceasta de bijuterii. Aici am găsit inspiraţie să facem ce ne place. Cea mai mare investiţie pentru businessul nostru a fost în timp. Altfel, vorbim despre o investiţie minimă de pornire, în două laptopuri şi o imprimantă. De aici a pornit totul. Astăzi avem 12 colecţii realizate de noi. Sunt bijuterii în serie limitată, personalizate sau chiar unicat din aur şi argint şi cu pietre naturale“, a povestit Irina Enea.

Ideile de bijuterii, după cum spune aceasta, se nasc în biroul lor şi apoi sunt materializate într-un atelier din Bucureşti cu care acestea colaborează.

În cele 12 colecţii, Irina Enea şi Alexandra Mărţoiu au inclus bijuterii inspirate din diverse momente sau poveşti, cum ar fi Micul Prinţ şi unele basme româneşti.

De asemenea, există şi o parte „custom made“, unde cele două antreprenoare creează bijuterii făcute la comandă.

Bijuteriile pot fi cumpărate din magazinul online MyPrecious Buzztard. Cel mai bine se vând verighetele personalizate, inelele şi brăţările, iar într-o lună bună numărul comenzilor ajunge la 70.

„Verighetele sunt o nişă a noastră. Sunt personalizate şi avem, spre exemplu, verighete cu munţi, cu coordonatele geografice ale locului în care s-au întâlnit mirii sau cu amprenta lor personală.“

Cel mai ieftin produs costă 80 de lei, iar cel mai scump ajunge la peste 1.000 de euro.

Clienţii, susţine Irina Enea, sunt oameni deschişi către frumos, care caută o bijuterie altfel decât cele existente în magazinele de profil din marile centre comerciale, sunt oameni cu venituri medii şi mari, în principal femei.

Cererea cea mai mare vine de la clienţii din Bucureşti, Constanţa şi Cluj. Mai mult, brandul de bijuterii a ajuns şi la clienţii români stabiliţi în străinătate. „Am avut comenzi şi de la clienţi români din străinătate, din ţări precum Franţa, Belgia, Olanda sau Italia“, a adăugat ea.

Bijuteriile MyPrecious Buzztard nu sunt dedicate doar femeilor, precizează antreprenoarea, întrucât în portofoliul de produse se regăsesc şi bijuterii pentru copii şi pentru bărbaţi

Cel mai bun an pentru business a fost 2020, după spusele acesteia, an în care oamenii au redescoperit online-ul, odată cu instalarea lockdown-ului. Cifra de afaceri a depăşit anul trecut 7.000 de euro.

Trei dintre planurile pentru perioada următoare, mai spune Irina Enea, sunt lansarea unei noi colecţii ce are ca sursă de inspiraţie ceea ce au trăit oamenii în timpul pandemiei, deschiderea unei locaţii fizice în Bucureşti şi a unui atelier propriu.

„Vrem să deschidem o locaţie stradală în Bucureşti. În cinci ani, vrem ca MyPrecious Buzztard să devină mult mai cunoscut, să avem un volum mai mare de vânzări, câţiva angajaţi şi un atelier propriu.“

Drumul celor două prietene în antreprenoriat a fost unul cu suişuri şi coborâşuri. Antreprenoarea crede că în acest domeniu există un punct de plecare foarte important şi anume, să îţi doreşti cu adevărat să duci la îndeplinire ceea ce ţi-ai propus, să îţi placă şi să fii dispus să investeşti suflet, timp şi bani.

Pentru ea, să aibă un business alături de prietena sa cea mai bună este un vis împlinit.

„O ştiu pe Alexandra din clasa întâi, de peste 30 de ani. Este o senzaţie minunată să poţi avea încredere în cel de lângă tine, în cel cu care lucrezi. Să fie cineva care te completează şi pe care îl completezi este cel mai important lucru într-o afacere“, a mai spus Irina Enea.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone