Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iulia Dincă şi Alexandru Gheorghe s-au întors în oraşul natal, Piteşti, şi au pus bazele Frez, un business unde adună activităţi de producţie, băcănie, wine & coffee bar

14.07.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Frez înseamnă un stil de viaţă“, susţin cei doi tineri argeşeni, care după ce şi-au făcut bagajele să plece în străinătate odată cu finalizarea studiilor, s-au răzgândit şi s-au întors în oraşul natal să construiască propriul business, să adune o comunitate locală sub un brand tânăr. Ideea a apărut în 2014, iar un an mai târziu au înfiinţat firma, de la care aşteaptă în acest an afaceri de 250.000 de euro.

Iulia Dincă, absolventă de Arte, şi Alexandru Gheorghe, om de marketing, au considerat că cel mai bine îşi pot manifesta creativitatea printr-un business, iar aşa s-a născut Frez, o afacere ce reproduce reţetele cel mai râvnite de oameni, dar care înseamnă şi o băcănie şi un wine & coffee bar în Piteşti, un concept ce a adunat investiţii totale de jumătate de milion de euro în aproape cinci ani.

„Îmborcănăm idei de proiecte, dez­voltăm locaţii, dezvoltăm parteneriate. Am listat în cadrul Frez sortimente de cafea prăjite local, în Piteşti, suntem şi în magazine Mega Image. Producem dulceţuri, dar la nivel de artă. Am produs şi 10.000 de borcane într-un an. Ne propunem să transformăm unele clişee în gustări. (...) Obiectivul este să avem 100.000 de borcane pe an“, povesteşte Alexandru Gheorghe, co-fondator al Frez.

În 2014 a apărut ideea de a face ceva dulce, iar cei doi tineri experimentau tot felul de deserturi, din dorinţa de a crea ceva „frumos, durabil şi la noi acasă“, iar un an mai târziu a apărut Frez, care presupune  „o muncă continuă, e greu, dar mândria că am reuşit să facem ce ne doream depăşeşte asta“, spun cei doi tineri, care recunosc că în continuare aduc bani de acasă. „Avem o casă întreagă pe care am împărţit-o în trei: producţie, băcănie, wine & coffee bar. Frez este un stil de viaţă. Am deschis în Vinerea Mare băcănia, în pandemie, cu 1.000 de produse adunate din ţară, precum pâine, carne, produse din vânat, câteva produse din diferite colţuri ale Europei şi multe băuturi. Sunt şi branduri cunoscute, dar şi branduri mici, pe care greu le descoperi şi le pui laolaltă“, explică Iulia Dincă.

Ea este cea care a desenat logo-ul businessului şi a ales numele brandului, Frez fiind un cuvânt pe care îl ştia de când eram mică, pentru că bunica sa îl folosea pentru a descrie culoarea zmeurii, roz spre roşu. „Mai departe, am mers la Arte şi eu le ziceam culorilor din spectrul acesta frez. Şi pentru că mi-a rămas în conştiinţă, am zis să îl înregistrăm ca nume şi ca domeniu, că sigur o să fac ceva cu el.“

Şi au făcut Frez House şi Frez Funky Express, locuri care au generat până anul trecut 20.000-30.000 de euro anual, iar anul acesta antreprenorii se aşteaptă la peste 250.000 de euro, după investiţiile în creşterea producţiei şi într-o băcănie. „Media bonului în băcănie este de 100 de lei, avem clienţi care creează cadouri sau iau produse pentru masa de duminică sau pentru o petrecere.“

„Am tatonat idei de produse, producţie, preluare de produse din cafea, am făcut mult muştar, sosuri şi gustări din legume, punem pasiune, dar şi ştiinţă. (...) Facem gustări cu ciuperci sălbatice din pădure, porumbe crescute la liziera pădurii, cu gust astringent, sau jeleuri cu gin. Tot ce e proaspăt luăm strict din Argeş şi le şi procesăm în acea zi sau în următoarea“, spune  Alexandru Gheorghe, care adaugă că este o muncă titanică.

Iulia Dincă şi Alexandru Gheorghe îşi propun ca în următorii ani să facă cunoscut  businessul Frez la nivel naţional şi să distribuie produsele în toată ţara.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania