Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iulia Mizgan a investit 20.000 de euro în site-ul de jucării Mara and Tom. „Ne dorim să le arătăm părinţilor că există alternativă la tablete, la jocurile video“

20.10.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Publicul încă mai are nevoie să cunoască mai mult din ce înseamnă educaţia STEM care îmbină mai multe discipline – ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică.“

Iulia Mizgan mergea în urmă cu câţiva ani în Finlanda pentru a des­coperi cum funcţionează siste­mul educaţional din ţările nordice, re­nu­mite pentru modul în care trans­pun joaca în procesul de învăţare. Luând contact cu jucăriile educative folosite în străi­nătate, tânăra antreprenoare şi-a dorit să pună şi pe piaţa românească aceste pro­duse şi a creat astfel site-ul de jucării Mara and Tom, după o investiţie de 20.000 de euro chiar în pandemie, în decembrie 2020.

„Povestea Mara and Tom a început în urmă cu câţiva ani, când eu am ajuns în Finlanda, într-o vizită în care voiam să descopăr sistemul educaţional de acolo, să văd sistemul la muncă. Am vizitat de la grădiniţă până la universitate. Am văzut nişte jucării educative care mi-au plăcut foarte tare şi atunci am zis că este clar că trebuie să încercăm să zugrăvim puţin sistemul nostru, bazat pe învăţarea pe de rost, cea clasică“, a povestit Iulia Mizgan.

Ea nu avea experienţă în domeniul antreprenoriatului sau în cel educaţional, lucrând mult timp în industria media, însă, odată ce a devenit mamă, având doi copii, a început să se documenteze în zona de educaţie.

„Investiţia iniţială a fost de 20.000 de euro, după care am mai adăugat, am accesat o linie de finanţare de la BT Mic şi am mai mărit capitalul. Mara and Tom a crescut mult, chiar dacă avem aproape un an de exis­tenţă, am reuşit să diversificăm porto­fo­liul. Ne-am dat seama că este foarte greu să lucrăm doar cu distribuitorii interni din Ro­mânia pentru că ei oferă marje mici de pro­fit cu care nu ai cum să susţii un business. A trebuit să abordăm producătorii şi să facem achiziţii directe“, a mai spus Iulia Mizgan.

Astfel, produsele din portofoliul Mara and Tom ajung în depozitul din România direct de la producători din Statele Unite, Germania, Franţa sau Coreea.

„Avem două branduri vedetă - seturile magnetice de la Picasso Tiles, un producător american, şi acum acest robot programabil, Cubroid se numeşte, care constă din nişte cuburi pe care le asamblezi şi ulterior le programezi printr-o tabletă. Educaţia STEM înseamnă îmbinarea mai multor discipline – ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică“, a menţionat Iulia Mizgan.

Un set de jucării de la Picasso Tiles de exemplu porneşte de la 50 lei şi poate ajunge şi la 500 lei, în funcţie de complexitate. Jucările pot fi cumpărate de pe site-ul maraandtom.ro.

„Suntem într-un moment în care publicul încă mai are nevoie să cunoască mai mult tot ce înseamnă educaţia STEM, dar şi jocurile de societate, jocurile educative care pot fi o alternativă foarte bună la jocurile pe tabletă, jocurile video. Aici este provocarea noastră - ne dorim să le arătăm părinţilor că există alternativă la tablete. Poate necesită puţin şi din implicarea lor, dar vrem foarte tare să arătăm că există jocuri educative, logice, cu provocări, care pot înlocui jocurile pe calculator“, a mai explicat Iulia Mizgan.

Principalul obiectiv pentru antreprenoare în primul an complet de activitate, în 2021, a fost să crească brandul companiei, cota de piaţă, astfel încât site-ul Mara and Tom să fie prima opţiune a părinţilor care află despre jucările educative.

Pentru a le oferi părinţilor şi copiilor posibilitatea să vină să vadă şi să testeze jucările, antreprenoarea a deschis şi un showroom. În total, trei oameni se ocupă de businessul Mara and Tom.

„Perioadele din an când lumea petrece mai mult timp în casă se văd în vânzări.

Avem dorinţa de a ne diversifica portofoliul, să ne creştem cota de piaţă şi să aducem produse noi în România. Lucrăm la zona de brand, am avut campanii de awarness, acum o să avem o campanie de black Friday, de Crăciun. Am abordat şcoli, profesori, părinţi“, a mai spus Iulia Mizgan.

Cifra de afaceri targetată pentru 2021este de 80.000 de euro şi deja a fost atinsă, a spus antreprenoarea care menţionează că se uită mai mult să dezvolte brandul decât la rezultatele financiare.

„Îmi place antreprenoriatul, sunt atât de pasionată de ce înseamnă Mara and Tom încât nu mai contează volumul de muncă, provocările, am resurse să le duc. Cred că este foarte important să fii perseverent, să crezi în ideea ta şi să nu renunţi“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania