• Leu / EUR4.7785
  • Leu / GBP5.6554
  • Leu / USD4.3069
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mădălin Pop face lădiţe din lemn într-un atelier din Braşov şi ţinteşte o finanţare europeană de 200.000 de euro pentru dezvoltarea producţiei

09.07.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În 2018, businessul cu lădiţe a generat afaceri de 250.000 de lei (circa 54.000 de euro), însă cererile în creştere ar fi putut aduce vânzări mai mari dacă antreprenorul braşovean ar fi găsit forţă de muncă.

Mădălin Pop din Braşov a început să producă în urmă cu aproape doi ani, lădiţe din lemn în atelierul de tâmplărie al familiei sale. Sub brandul Durbane Urbane, el face lădiţe în scop atât practic, cât şi estetic.

„Site-ul lădiţe.ro a apărut la sfârşitul anului 2017, însă ideea lui a început încă din anul 2016. Ideea a venit în momentul în care în atelierul nostru de tâmplărie ne-a intrat o cerere pentru acest gen de produse, de la administratorul unui hotel din Drobeta Turnu Severin, care ne-a spus că ar vrea să-i facem un raft. Am proiectat, am creat proiec­tul, l-am predat clientului. Am văzut că există cerere pentru acest tip de produs şi am început să facem mai multe. La început am vândut pe OLX“, povesteşte Mădălin Pop.

Numele de „Durbane urbane“, unde „durbană“ este un termen arhaic pentru „lădiţă“, a fost ales pentru a sugera că astfel de obiecte pot fi integrate în zilele noastre.

Familia lui Mădălin Pop avea deja ate­lie­rul din 1995 în Braşov şi producea iniţial aco­lo mobilier de grădină pentru export. După 2008, s-a reprofilat pe piaţa internă şi a înce­put să facă elemente de mobilier urban, scau­ne şi măsuţe pentru copii. Bucăţile mici de lemn care rămâneau din prelucrare pentru obiec­tele de mobilier au tot fost păstrate de-a lun­gul timpului, cu scopul de a fi refolosite pen­tru alte produse. Astfel, materia primă vine, în mare parte, din bucăţile de lemn care rămân în atelier.

„Am achiziţionat câteva echipamente pentru a ne ajuta să creştem productivitatea pentru acest gen de produse. În echipamente am investit circa 5.000 de euro. În perioada următoare, dorim să accesăm un program de finanţare europeană în valoare de 200.000 de euro, pentru retehnologizarea spaţiu­lui de producţie.“

În 2018, businessul cu lădiţe a generat afaceri de 250.000 de lei (circa 54.000 de euro), însă cererile numeroase ar fi putut aduce şi mai multe vânzări, pro­ble­ma fiind că lipsa unui număr suficient de angajaţi a împiedicat onorarea tuturor comenzilor.

„Anul 2018, pentru noi, a fost un an foarte dificil, pentru că ne-am confruntat cu o problemă foarte mare în ceea ce priveşte forţa de muncă. Am avut o perioadă de aproximativ trei luni în care am funcţionat la turaţie foarte mică, cu un singur angajat. Abia la sfârşitul anului am reuşit să realizăm o echipă de cinci băieţi care, de atunci, lucrează în permanenţă la noi“, spune Mădălin Pop.

În aceste condiţii, scopul este ca în 2019 compania să poată onora toate comenzile. De aceea, Mădălin Pop vrea să realizeze stocuri, pentru a putea livra cantităţile solicitate de lădiţe. Cifra de afaceri ar urma să urce cu cel puţin 30% faţă de anul trecut.

„Materia primă vine de la câţiva furnizori din judeţele Covasna şi Bacău. Tot lemnul folosit de noi vine din exploatări controlate.“

Durbanele urbane poartă nume care amintesc de personaje din poveştile şi legendele româ­neşti, printre care Cosânzeana, Dochia, Neghiniţă şi Făt-Frumos. Cea mai mică lădiţă - Neghiniţă - costă 15 lei, iar cea mai scumpă - momentan în stadiul de prototip – va ajunge la 130 de lei.

Dincolo de produsele standard, se pot face şi lădiţe personalizate pe cerinţele clientului. În medie, în atelierul din Braşov, se produc 1.000 de lădiţe pe lună.

„Publicul nostru ţintă este populaţia de 25-45 de ani, tineri care îşi renovează sau cumpără un apartament şi aleg lădiţele noastre pentru realizarea unor piese de mobilier (rafturi, măsuţe, etajere etc). Mai sunt şi tinerii antreprenori care deschid cafenele sau restaurante şi îşi doresc un design minimalist în spaţiul lor, agenţii de publicitate care folosesc lădiţele ca mijloc de promovare pentru clienţii lor sau firme mari care folosesc lădiţele noastre pentru a oferi angajaţilor, cu ocazia sărbătorilor, pachete cu produse, iar lădiţele noastre vin ca mijloc de ambalare şi transport.“

Cei mai mulţi clienţi au venit până acum din Bucureşti, dar comenzi s-au primit şi din oraşe ca Timişoara, Cluj-Napoca, Arad, Iaşi, Constanţa.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Durbanele urbane poartă nume care amintesc de personaje din poveştile şi legendele româneşti, printre care Cosânzeana, Dochia, Neghiniţă şi Făt-Frumos.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania