Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Maria Acristei a investit 30.000 euro pentru a-şi deschide o brutărie în Bucureşti, care îi aduce lunar circa 10.000 euro

19.11.2022, 11:33 Autor: Miruna Diaconu

♦ Brutăria a fost deschisă în 2019 din dorinţa de a mânca pâine artizanală, însă pe parcurs atenţia businessului s-a îndreptat către sectorul HoReCa, unde furnizează pâine şi produse de patiserie.

Maria Acristei a investit 30.000 euro pentru a-şi deschide propria brutărie în Bucureşti. Businessul a început în 2019, după ce antreprenoarea a identificat nevoia de a găsi pâine artizanală la îndemâna sa, iar din dorinţa de a oferi familiei produse naturale de panificaţie, a deschis acest Brutăria Maria Ioana.

„Investiţia a fost mică, am început o finanţare prin Start-up Nation. Din păcate, nu am putut să eficientizăm foarte mult acest ajutor, necunoscând acest domeniu şi ce înseamnă producţia pentru a vinde mai departe. Nu am achiziţionat echipamente care îmi erau folositoare. Am început cu circa 30.000 euro şi apoi am tot continuat să investim constant în ceea ce facem, este un domeniu care se extinde rapid”, spune Maria Acristei.

Businessul a fost deschis iniţial pentru a se adresa oamenilor care îşi doreau să găsească o pâine făcută din produse naturale, însă, pe parcurs, brutăria a ajuns să fie un furnizor pentru mai multe businessuri din HoReCa. Cu un portofoliu de circa 100 de produse, Maria Acristei spune că în mod constant experiementează pentru a introduce noi produse. Criza pandemică a fost o grea încercare pentru micul business care avea o prezenţă de doar un an pe piaţă.

„A fost o perioadă foarte dificilă pentru noi, atunci când a izbucnit criza abia începusem să ne facem cunoscuţi şi să înţelegem ce se întâmplă cu brutăria noastră. Ne-a prins într-un moment neprielnic pentru că ne mutam locaţia de producţie. Am avut o investiţie destul de mare pentru reamenajare, ne-am chinuit destul de mult să putem rezista şi să ne ţinem de planul pe care îl aveam”, explică ea.

Spaţiul iniţial de producţie avea o suprafaţă de circa 90 metri pătraţi, iar noua locaţie are în jur de 250 metri pătraţi. Ultimii trei ani au fost dificili pentru micul business din Bucureşti, care are circa 90% din venituri din zona de HoReCa, unul dintre cele mai afectate domenii de criza pandemică.

„Din clienţii pe care îi aveam înainte de starea de urgenţă, cred că au mai rămas deschişi 2-3, aveam undeva la 20-30 de restaurante cu care lucram, care au închis activitatea. Noi nu suntem un furnizor cu o capacitate mare de producţie, dar numărul celor care a închis este mare.”

După perioada crizei sanitare, creşterea preţurilor din acest an a fost o altă provocare cu care brutăria a trebuie să se confrunte, mai ales că materia primă folosită în producţie este naturală precum ouă, unt, lapte şi nu înlocuitori ale acestor produse.

Cu toate acestea, veniturile lunare înregistrate de micul business ajung la circa 10.000 euro. În perioada următoare, antreprenoarea îşi doreşte să deschidă o brutărie mai mare, unde clienţii ar putea să şi servească produsele.

„Ne dorim să ne extindem cu o locaţie fixă, unde oamenii să vină să servească ceva pe loc, acum avem un magazin de tip insulă în Piaţa Obor. Este un spaţiu restrâns şi ne dorim să îl menţinem pentru clienţii care ne cunosc de când am început”, mai spune ea.

Un alt plan de dezvoltare este de a reloca producţia într-un spaţiu propriu mai mare, însă este o idee pentru viitor, când lucrurile vor sta mai bine din punct de vedere economic.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania