Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mariana Cismaru a revitalizat tradiţia vitraliilor şi lucrează decoraţiuni de interior în această tehnică în atelierul Maruan

16.02.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Atelierul Marianei Cişmaru se află într-un spaţiu împărţit cu alţi meşteşugari, iar produsele sunt descoperite online, pe site-ul propriu şi în social media.

O pasiune dezvoltată încă din copilărie şi curajul de a intra în antreprenoriat au făcut-o pe Mariana Cismaru să pornească Maruan, un atelier de vitralii amplasat în zona Cotroceni a Capitalei. Astfel, ceea ce era doar o activitate de relaxare după serviciul la care se ocupa de problem solving şi marketing a devenit anul trecut o afacere în toată regula.

„Acum câţiva ani, am găsit întâmplător un curs făcut de un alt atelier, la care am participat şi am aprofundat domeniul vitraliilor, geamurile acelea foarte colorate. Există două tehnici pentru realizarea lor – prin alăturarea bucăţilor de sticlă cu ajutorul profilurilor de plumb şi prin tehnica Tiffany, prin sudare. Eu folosesc tehnica Tiffany. După curs, am continuat să lucrez din pasiune“, a povestit Mariana Cismaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Înainte de Maruan, a lucrat mai mult timp în corporaţii, însă schimbarea s-a produs cu adevărat în ianuarie 2021, când a renunţat la jobul ei şi s-a dedicat complet atelierului de vitralii. Şi-a cumpărat toată aparatura de care avea nevoie, a exersat pentru a ajunge să aibă siguranţa lucrului, iar după prima expoziţie, în care a prezentat trei vitralii de mari dimensiuni, a început să cocheteze cu antreprenoriatul. Firma prin care funcţionează businessul – Maruan Stained Glass – a fost înfiinţată însă mai târziu, abia în noiembrie 2021. Instrumentele din atelier au costat-o aproximativ 1.000 de euro şi includ cleşti, diamant, pistol de lipit, materialele necesare. Furnizorii de sticlă sunt din Germania şi din Statele Unite ale Americii. „Scopul meu este ca, până în ianuarie anul viitor (2022 – n. red.), să ajung cu toate cheltuielile pe zero şi ar fi un succes să am un mic profit. În plus, în acest an, îmi doresc să cumpăr un cuptor din fondurile firmei, pentru a face noi tipuri de produse, îmi doresc să pot crea un stoc mai mare de sticlă, ca să pot jongla cu modelele pe care le creez, şi să achiziţionez o maşină, ca să-mi fie mai uşor să merg la montaje şi să cumpăr materialele de care am nevoie.“

Cei mai mulţi clienţi ai Maruan cumpără decoraţiuni de interior de mici dimensiuni, pentru că vitraliul încă este o noutate pentru publicul de azi, chiar dacă tehnica este una foarte veche. În timp, tradiţia vitraliului a dispărut din comunitate, aşa că astăzi clienţii abia se obişnuiesc cu acest fel de obiecte. În primăvară, Mariana Cismaru vrea să adauge în portofoliu şi broşe făcute tot din vitralii.

„Am făcut şi vitralii mai mici, decoraţiuni de Crăciun, dar şi două vitralii mai mari, pentru uşi de apartament. Nu am limită de dimensiuni. Cea mai ieftină decoraţiune costă 70 de lei, iar cea mai scumpă – 1.000 de euro.“

Oamenii care cumpără de la Maruan apreciază arta şi îi interesează să-şi decoreze cu stil spaţiile de acasă, fiind totodată persoane pe care le atrage ideea de a redescoperi o artă care a pierdut din apreciere şi faimă în ultima sută de ani, odată cu industrializarea. Atelierul Marianei Cismaru se află într-un spaţiu împărţit cu alţi meşteşugari, iar produsele sunt descoperite online, pe site-ul propriu şi în Social Media.

„Atelierul este un business pornit în pandemie şi datorită acesteia. Această perioadă neaşteptată în viaţa tuturor m-a forţat să încetinesc ritmul din viaţa de corporatistă şi să privesc în interior, să-mi pun întrebări importante şi să nu mai ignor ceva ce era clar – locul meu e în lumea meşteşugului şi a artei. A fost nevoie apoi de timp pentru a mă acomoda cu această realizare şi a-mi asuma saltul acesta în necunoscut, însă, odată decizia luată, lucrurile au început să se aşeze ca piesele unui vitraliu“, mărturiseşte Mariana Cismaru. Alina-Elena Vasiliu

Cea mai ieftină decoraţiune Maruan costă 70 de lei, iar cea mai scumpă – 1.000 de euro.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania