Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihaela Sari Drăgoiu a deschis Atelierul Ecrin în Bucureşti, unde face bijuterii unicat şi aşteaptă afaceri de 50.000 euro

01.03.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenoarea a renunţat la jobul său de manager în turism şi a deschis la sfârşitul anului 2016 atelierul de bijuterie, iar în 2019 a avut o cifră de afaceri de 60.000 euro.

Mihaela Sari Drăgoiu a des­chis la sfârşitul anului 2016 Atelierul Ecrin, un atelier de bijuterii unicat din Bu­cu­reşti, iar pentru anul acesta speră să ajungă la o cifră de afaceri de 50.000 euro. Pandemia şi-a pus amprenta şi asupra micului business, dar Mihaela Sari Drăgoiu se aşteaptă ca anul acesta să crească cererea pentru bijuterii.

„Pandemia ne-a afectat, ar fi fost frumos să nu o fi resimţit prea mult, dar 50-60% din biju­teriile pe care le facem sunt verighete, adică lucrăm pentru evenimente care au fost anulate, ne-a afectat destul de mult, anul tre­cut am ajuns undeva la jumătate cu cifra de afaceri pe care o aveam în 2019, când am avut o cifră de afaceri de 60.000 euro“, spune Mihaela Sari Drăgoiu.

Antreprenoarea a renunţat la jobul său de manager din turism pentru a-şi deschide pri­­mul său business, dar experienţa sa ca an­gajat a ajutat-o să pornească prima sa afa­cere. La finalul anului 2016 a fost deschis Ate­lierul Ecrin, iar în ianuarie 2017 au înce­put să se promoveze în online, astfel că în câteva luni din ce în ce mai mulţi clienţi optau pentru bijuteriile făcute în Atelierul Ecrin.

„Povestea noastră este simpatică, soţul meu lucrează în industria costumelor la co­man­dă de aproape nouă ani, colabora cu biju­tierul care acum este partener cu mine în business pentru bijuterii masculine, ace de cra­vată, butoni, tot felul de bijuterii mascu­line din argint şi aur. Ne-am gândit că ar fi o ide­e foarte bună, îmi plăcea arta, nu îmi era stră­ină deloc, bijutierul nostru este un artist biju­tier şi am zis să îmbinăm pasiunea noas­tră pentru artă şi pentru frumos şi să facem un busi­ness“, povesteşte Mihaela Sari Drăgoiu.

Antreprenoarea îşi aminteşte că prima biju­terie făcută în Atelierul Ecrin a fost o pe­reche de verighete create după o creangă de co­pac. Bijuteriile lucrate în atelier sunt fie unicat, fie în serie mică.

Investiţia iniţială în business a ajuns la 7.000 euro, dar pe parcurs antreprenoarea a mai investit pentru echipamente, astfel că în prezent investiţia a ajuns la 20.000 euro. „În urmă cu doi an am accesat şi o linie de credit pen­tru că simţeam nevoia de o îm­bu­nătăţire în atelier, să cumpărăm alte echipamente şi ne doream să li­vrăm bijuterii din ce în ce mai frumoase, suntem mulţumiţi la nivelul la care am ajuns“, adaugă Mihaela Sari Drăgoiu.

Pe lângă clienţii din România, bijuteriile din Atelierul Ecrin au fost trimise şi în ţări precum Franţa, Belgia, Italia, Spania şi Marea Britanie. Antreprenoarea spune că pe lângă verighete, în atelier sunt create diverse bijuterii precum inele de logodnă, cercei şi coliere. În ceea ce priveşte capacitatea de pro­ducţie, aceasta depinde foarte mult de gradul de complexitate al bijuteriilor.

„Depinde de complexitatea lor, pentru că avem poate un colier la care colegul meu poate să lucreze o săptămână, dacă e mai complex durează ceva timp, dar putem să livrăm cam 20-30 de perechi de verighete, dar pentru acest lucru se lucrează intens“, precizează Mihaela Sari Drăgoiu.

Ea spune că cea mai scumpă bijuterie făcută în Atelierul Ecrin a fost un inel de logodnă de 8.000 euro.

Momentan, antreprenoarea nu îşi doreşte să deschidă şi alte ateliere de bijuterie, în schimb, vrea să îl extindă pe cel de acum şi să mai angajeze încă doi bijutieri.

„Simţim că domeniul acesta îşi va reveni, iar anul acesta sperăm să ajungem la nivelul din 2019, deci vrem să angajăm încă doi bijutieri şi să ne mutăm poate într-un spaţiu mai mare“, spune ea.

Însă, pentru viitor, dacă va găsi bijuteri profesionişti în alte oraşe din ţară se gândeşte să meargă cu Atelierul Ecrin şi în alte oraşe din ţară.

De la începutul businessului şi până în prezent, Mihaela Sari Drăgoiu spune că piaţa de bijuterie s-a schimbat, astfel, acum clienţii sunt mult mai informaţi cu privire la ceea ce îşi doresc, ceea ce înseamnă că atelierele de bijuterie trebuie să se dezvolte continuu.

„Atelierele trebuie să se perfecţioneze non stop, să acumuleze cât mai multă informaţie pe care să o livreze câtre clientul final într-un format cât mai bine documentat, clientul cu care interacţionezi este destul de bine pregătit“, precizează Mihaela Sari Drăgoiu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania