Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihai Dunca a lăsat profesia de dentist pentru propriul atelier de prelucrare a lemnului sub brandul ChopChopWood

12.05.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Plăcerea pentru modelarea lemnului l-a făcut să transforme o cameră în care se află centrala termică de acasă în atelier de lucru pentru ChopChopWood.

Mihai Dunca este de profesie tehnician dentar şi stomatolog, însă câţiva ani de modelat lemnul în tot felul de forme l-au făcut ca în 2019 să se hotărască să-şi dea demisia de la firma la care lucra şi să-şi concentreze toată atenţia pe ChopChopWood, un atelier din Bucureşti în care transformă lemnul în jucării, bijuterii şi accesorii pentru casă. „Mă uitam pe YouTube şi am văzut un videoclip în care cineva făcuse în curtea proprie o hrănitoare din lemn pentru păsări. Am făcut şi eu una într-un concediu, apoi am început s-o decorez cu elemente în stil maramureşean. Mi-am dat seama că îmi place mult ceea ce obţin. Se întâmpla în 2015, iar la începutul anului 2019 am luat hotărârea de a-mi depune demisia”, a povestit Mihai Dunca la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Îşi aminteşte că încă din copilărie obişnuia să prelucreze lemnele din magazia bunicului în jucării, pe măsura abilităţilor sale de la acea vreme. Plăcerea a rămas şi l-a făcut să transforme o cameră în care se află centrala termică de acasă în atelier de lucru pentru ChopChopWood. Spaţiul are doar opt metri pătraţi, astfel că Mihai visează la mai mult, iar în business şi dezvoltare îi este sprijin soţia lui, Georgiana. „Confecţionez, de exemplu, tăvi care pot fi folosite acasă, iar pentru o tavă cu modele mai complicate pot să lucrez chiar şi câteva zile. Folosesc lemn de fag provenit din resturi de la fabrici de mobilă, dar şi resturi de la şantiere proprii din jurul casei sau de la prietenii mei. Jucăriile sunt însă făcute din lemn de răşinoase.”

Lemnul de foc, parchetul bunicului sau un pom din grădină care a trebuit tuns – toate pot deveni, în mâinile lui Mihai, obiecte unicat. Cea mai scumpă tavă făcută sub brandul ChopChopWood poate să coste şi 1.000 de lei, însă jucăriile nu depăşesc în general 100 de lei.

„Abia de anul trecut am ieşit în piaţă cu produsele noastre şi am început să participăm la târguri. Vindem şi pe Facebook şi Instagram. Îmi place să lucrez atunci când am inspiraţie. Nu mă mai văd întorcându-mă la ce făceam înainte. Am fost tehnician dentar, am fost medic dentist, dar lumea nu duce lipsă de aşa ceva. O jucărie, o bijuterie sau o decoraţiune din lemn însă sigur vor trăi mai mult decât o plombă.”

Mai departe, Mihai şi Georgiana Dunca vizează extinderea către ţările din vestul Europei, iar Mihai lucrează în continuare singur, fără angajaţi.

„Pandemia nu ne-a afectat, pentru că noi facem produse unice. Mai greu este să înveţi să faci facturi, promovare în Social Media şi alte lucruri care ţin de partea legală. Creaţia mereu va merge mai departe. Nu credem că o pandemie ar putea să ne afecteze”, este de părere Mihai Dunca.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania