• Leu / EUR4.9472
  • Leu / GBP5.8254
  • Leu / USD4.6322
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihai Repede a renunţat la jobul de la bancă şi a creat rpdart, un brand sub care creează semnături caligrafice. „Am ajuns la venituri de 5.000 de euro pe lună“

07.07.2021, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Produsul livrat include grafica şi formatarea pentru a face semnătura eligibilă digital, trimiterea ei pe e-mail. ♦ Preţul pentru semnăturile marca rpdart este 30 de lei sau 45 de lei în cazul în care clientul solicită şi tutorial pentru a învăţa să reproducă semnătura.

Mihai Repede, absolvent de teologie şi fost angajat la bancă, a pornit un business în Cluj-Napoca, în zona de design şi caligrafie, numit rpdart.ro, deşi nu a avut niciodată un scris impecabil, după cum afirmă el. Rpdart, brandul sub care acesta creează semnături caligrafice în baza numelor clienţilor, a luat naştere în ianuarie 2021, după ce a postat primul său videoclip pe TikTok în care îşi realiza propria semnătură, iar astăzi el face peste 30-35 de semnături pe zi la cerere şi a ajuns la venituri de 5.000 de euro lunar din vânzarea lor.

„Am făcut un videoclip pe TikTok, un sketch cu nişte şabloane de semnături şi apoi cu semnătura mea – am o semnătură mai complexă. Acest videoclip a devenit viral peste noapte şi au început cererile. Nu mi-am dat seama iniţial ce se întâmplă. Am dat răspuns celor care au cerut semnături şi atunci mi-am dat seama că treaba devine serioasă şi că va trebui să impun o taxă. Aveam atunci 10.000 de cereri, acum sunt de 10 ori mai multe. Aşa a venit ideea de a deschide o firmă, iar în ianuarie 2021 am creat brandul rpdart.ro şi firma Rpd Art Creation”, a povestit Mihai Repede.

Realizarea semnăturilor se bazează pe numele clientului, iar după cum precizează Mihai Repede, sunt două variante în care acesta îşi poate însuşi semnătura: prin reproducerea cu stilul propriu sau prin folosirea ei doar în mediul digital. Produsul livrat include grafica şi formatarea pentru a face semnătura eligibilă digital, trimiterea ei pe e-mail şi un tutorial video, plus consultanţă telefonică, dacă e cazul. Preţul pentru semnăturile marca rpdart este 30 de lei sau 45 de lei în cazul în care clientul solicită şi tutorial pentru a învăţa să reproducă semnătura. Pe lângă aceste semnături, care au devenit o emblemă a contului de TikTok administrat de Mihai Repede de la care a început întreaga poveste, el realizează şi logouri pentru firme, cărţi de vizită sau semnături înrămate, la cererea clientului. În zona de corporate, mai spune el, se fac cărţi de vizită digitale, care sunt puse într-un cod QR sau sunt printate pe un carton de calitate sau pe un card. 

Cea mai bună lună pentru business, susţine fondatorul afacerii, a fost luna aprilie a acestui an, când a făcut aproape 5.000 de semnături. El spune că marja de profit este mare, pentru că investiţiile sunt mici – doar „două bibliorafturi (cu asta am pornit), hârtiile şi apoi tableta”. În prezent, sunt circa 100.000 de semnături în aşteptare. Mihai Repede spune că nu poate mări numărul angajaţilor care să se ocupe strict de partea de semnături, întrucât clienţii s-au obişnuit cu stilul lui şi preferă să aştepte. 

„Am pornit doar eu şi soţia mea – eu pe partea de design, ea pe organizare. Mi-am dat seama că mie îmi ia foarte mult să mă ocup de tot, astfel că mi-am găsit colaboratori pentru restul sarcinilor, iar eu supervizez partea de calitate. Singur nu aş fi făcut faţă. Pe partea de semnături nu am pe cine să angajez, clienţii sunt obişnuiţi cu stilul meu, aşa că aşteaptă”. 

Într-un an, acesta îşi propune să ajungă la venituri de peste 50.000 de euro, iar un alt target pe care şi l-a setat este ca până în 2023 să strângă de două ori suma necesară pentru a cumpăra o maşină marca Tesla. Mihai Repede nu are studii în arte sau design şi nu a avut niciodată un scris frumos, după cum afirmă el, însă a avut întotdeauna o semnătură frumoasă, caligrafică.

„Îmi doream să fiu antreprenor, să am propriul business. E foarte greu, dar e şi foarte fain. Toată energia pe care o primim din social media ne dă puterea de a trece peste toate inconvenientele care apar”.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone