• Leu / EUR4.8793
  • Leu / GBP5.7839
  • Leu / USD4.8008
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Petre şi Dorin Nichita, tată şi fiu, produc curele şi brăţări din piele într-un atelier din satul Moviliţa şi au ajuns la vânzări de peste 600.000 de lei

21.07.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

În Moviliţa, un sat cu mai puţin de 1.000 de locuitori din Dobrogea, judeţul Constanţa, Petre şi Dorin Nichita lucrează umăr la umăr pentru a fabrica curele şi brăţări din piele într-o mică manufactură care, de când are şi brand, şi-a dublat vânzările de la an la an.

Petre Nichita a început să producă obiecte din piele naturală în 1994, când a înfiinţat şi SRL-ul Competitiv pentru a putea livra curelele către alte fabrici din ţară, dar brandul Atelier Nichita a apărut mult mai târziu, odată cu implicarea în afa­cerea de familie a fiului Dorin, absolvent de Contabilitate.

„Nichita este un brand pe care l-am în­re­gistrat şi omologat la OSIM abia acum câţiva ani pentru că nu poţi să intri pe piaţă fără un brand. Numele l-am construit foarte greu, durează până te cunoaşte lumea“, spune Petre Nichita, care povesteşte că a por­nit afa­ce­rea în 1994 cu „o brumă de bani“ câş­ti­gată în anii în care a muncit în străinătate.

Timp de 20 de ani Petre Nichita a lucrat singur în ate­lier, însă în ultimii ani în afa­cerea de familie i s-a alăturat şi fiul Dorin şi soţia acestuia.

„Am intrat în atelier de când m-am născut, jucăriile mele au fost echipamentele cu care se confecţionează curelele din piele“, spune Dorin Nichita, care adaugă că în atelier mereu există o provocare, mereu există ceva nou de făcut.

Atelierul Nichita realizează în principal curele şi brăţări, iar colecţiile cele mai solicitate în ultima perioadă au vizat brăţările de familie: tată-fiu, mamă-fiică. Preţul unei brăţări începe de la 120 de lei şi merge spre 200 de lei.

„Lucrăm numai cu piele, nu folosim înlocuitori, iar accesoriile – cataramele, plăcuţele – sunt pornite de la zero de noi, colaborăm cu alte persoane care lucrează în proiectare 3D, noi facem matriţa, dar totul se face în mare parte manual. Niciun produs nu seamănă cu celălalt tocmai pentru că ele sunt realizate manual“, spune Petre Nichita.

Participarea la târguri era una dintre strategiile de bază ale Atelierului Nichita, mai mult din dorinţa de a prezenta colecţiile noi, iar la începutul anului cei doi antreprenori erau pregătiţi să deschidă un magazin de tip insulă într-un mall, dar din cauza pandemiei de Covid-19 planul a fost amânat. „Deocamdată suntem doar online“.

Magazinul online şi dezvoltarea permanentă a colecţiilor au făcut ca cifra de afaceri a Atelierului Nichita să se dubleze în 2019 faţă de anul precedent, la 620.000 de lei. „Aşa ne gândeam şi pentru 2020, dar situaţia acum este foarte incertă aşa că aşteptăm. Comenzi sunt, lucrăm zi de zi, dar mereu trebuie să vii cu ceva nou“, afirmă Petre Nichita care adaugă că orice proiect nou este „validat“ de la faza de schiţă, prin interacţiune permanentă cu clienţii. „Anul trecut 98% din clienţii noştri au fost din România“.

Petre Nichita spune că perioada actuală nu este uşoară nici pentru mica lor manufactură, însă îi ajută foarte mult faptul că lucrează în familie, că „ideile tinere sunt îmbinate cu experienţa părului alb“.

„Aş fi avut mai multe aşteptări de la statul român, aşteptări pentru cei care lucrează, cei care angajează“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone