Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Raluca Hăulică a creat Alura, un brand de încălţăminte din piele pentru femei, şi are ambiţia să aducă o parte din producţie în România

20.09.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

„Cel mai greu a fost să ating pragul de 1.000 de clienţi“.  Brandul Alura este produs astăzi în principal într-o fabrică din Alicante, Spania, în care lucrează şi angajaţi români.

Raluca Hăulică are la bază studii filologice şi a început să lucreze în corporaţie la scurt timp după terminarea facultăţii, însă o nevoie personală a ghidat-o spre antreprenoriat. Pe vremea când era angajată, îşi dorea să poarte încălţăminte comodă, dar şi actuală, însă găsea foarte greu pe piaţă astfel de produse.

Acela a fost momentul în care a decis să pornească un business cu încălţăminte şi aşa a apărut Alura, un brand sub care iniţial comercializa încălţăminte produsă sub alte branduri şi recunoscută pentru comoditatea ei, iar în cele din urmă a început producţia proprie.

„Proiectul a început în 2020 de la o problemă pe care am identificat-o cât timp am fost în corporaţii. De fiecare dată când voiam să port încălţăminte din piele, care să arate şi bine, aveam dureri groaznice pentru că era extrem de inconfortabilă. Am identificat branduri locale şi internaţionale despre care ştiam că sunt confortabile şi am început să le comercializez şi să învăţ ce înseamnă un business. Când am simţit momentul oportun, am început să producem noi cu ajutorul fabricilor partenere“, a povestit antreprenoarea.

Atunci când a început producţia sub brandul Alura, îşi aminteşte ea, a plecat la drum cu un stoc de produse rămas de la celelalte branduri pe care le comercializa şi cu 10.000 de euro.

Cel mai greu lucru, spune Raluca Hăulică, a fost atingerea pragului de 1.000 de clienţi. Mai mult, trecerea de la angajat la angajator este foarte abrută şi de aceea primii doi ani, pentru ea, au fost cu adevărat plini de provocări. Astăzi, Alura are în spate o echipă formată din patru oameni, iar cele mai multe dintre procese şi servicii sunt externalizate, brandul colaborând, în proporţie de 90%, cu alte businessuri locale.

Încălţămintea este produsă într-o fabrică din Alicante, Spania, în care lucrează şi angajaţi români, mai spune fondatoarea, iar pantofii cu eticheta Alura au ajuns la circa 12.000 de cliente până acum. „Vrem să aducem măcar o parte din producţie în România. Problemele cu care ne confruntăm sunt legate de capacitatea redusă de producţie şi tehnologia. Sunt ateliere mici, care lucrează foarte bine, dar care fie au personal puţin, fie nu doresc să lucreze pentru un alt brand“, a adăugat ea.

Într-o lună bună, mai spune Raluca Hăulică, vânzările ajung la circa 80.000 de euro.

Categoriile de încălţăminte care se vând cel mai bine, menţionează ea, sunt sandalele flat sau balerinii, cizmele lungi sau botinele.

Comanda medie în sezonul primăvară-vară a fost de 110 euro, iar în sezonul toamnă-iarnă, care tocmai a început, antreprenoarea se aşteaptă ca aceasta să fie în jurul a 150 de euro.

Produsele Alura se vând deocamdată doar prin intermedul site-ului propriu, însă în perioada următoare fondatoarea va deschide şi showroom în Bucureşti.

„Vom deschide showroomul toamna aceasta în Bucureşti, într-o clădire interbelică, unde vom avea şi birourile. Vom fi prezenţi, totodată, şi în unele cornere din mall-uri, dar şi la târguri.“

Anul acesta, Raluca Hăulică speră să ajungă la afaceri de un milion de euro, iar planurile pentru următorii cinci ani vizează extinderea mult mai accelerată pe piaţa internaţională, în Europa de Vest, începând cu Germania şi o prezenţă fizică tot mai mare în România.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania