Terrawell a pornit cu un portofoliu de 70 de produse şi a ajuns la 250, dar estimează să încheie anul cu 300 de repere.
Raluca Răileanu, absolventă de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, a pornit de la zero anul trecut businessul Terrawell, din dorinţa de a ajuta oamenii să găsească produse fără plastic şi să aibă un stil de viaţă mai prietenos cu natura. Astfel, cu economiile proprii, de mai puţin de 3.000 de euro, a adunat câteva produse fără amabalaje din plastic, din ţară şi din străinătate, şi în august a deschis un magazin online.
„Am început ca un business mic, dar creştem. Niciunul dintre produsele noastre nu conţine plastic şi am încercat să ne prefacem că nu există plastic. Eu am încercat să evit plasticul pe plan personal şi am văzut că putem fără el. Dificultatea a fost să găsesc produsele, dar alternative existau. Aşa m-am gândit să le pun pe toate la un loc, să le găsească lumea mai uşor“, povesteşte Raluca Răileanu, fondatoarea Terrawell.
Ea spune că în portofoliul companiei a adăugat produse de care a avut ea nevoie, în primul rând, căutând producători români care le realizează şi în varianta fără plastic, dar şi aducându-le din afară, din ţări precum Anglia sau Belgia, unde antreprenoriatul sustenabil a prins teren mai repede decât pe plan local.
În prezent, în gama de produse a Terrawell se găsesc produse de îngrijire personală (tablete de pastă de dinţi sau apă de gură, săpun de vase solid, gel de duş la vrac, fiecare ambalate în carton), produse pentru casă (săpunieră din bambus, şerveţele cerate, care înlocuiesc folia alimentară), sau produse pentru drumeţii (caserole din inox, sacoşe din bumbac, săculeţi reutilizabili) şi antreprenoarea îşi propune ca până la finalul anului să aibă 300 de produse fără ambalaj din plastic.
„Sunt într-un roller coaster şi sunt abia la început. (...) Nu m-am gândit iniţial că o să mă ajute atât de mult online-ul, dar pandemia a fost o coincidenţă pozitivă. Iar acum, deşi mulţi se mută în online, eu vreau să deschid magazin fizic în centrul Clujului, pentru că am crescut mai repede decât ne-am aşteptat. Creştem de la investiţia iniţială de sub 3.000 de euro anul trecut la o cifră de afaceri de 150.000 de lei în 2020“, mai spune Raluca Răileanu.
Ea spune că investiţia în locaţia fizică vine în principal din vânzările generate de magazinul online, 90% din profit fiind reinvestit. Clienţii companiei sunt în principal persoane fizice, iar în medie bonul este 150 de lei de persoană şi majoritatea clienţilor revin. Produsele sunt trimise în toată ţara, iar cele mai mult livrări au loc în Bucureşti, explică antreprenoarea. „Nu am investit suficient în promovare, iar fără prezenţă fizică, nu ştiu foarte mulţi din Cluj de noi.“
Fondatoarea Terrawell susţine că pandemia de COVID-19 a fost o perioadă de nelinişte, pentru că nimeni nu ştia ce se va întâmpla, clienţii au devenit mai chibzuiţi, dar au cumpărat în continuare produse şi „când am văzut că lucrurile nu sunt atât de negre şi se stabilizează, am prins curaj să ne extindem“.
„În ceea ce priveşte extinderea, dacă la un moment dat mi-am dorit să am o reţea, acum aştept să văd cum evoluează piaţa, abia peste un an o să pot să îmi dau seama dacă merită să deschid şi în alte oraşe“, a afirmat antreprenoarea din Cluj-Napoca.
Raluca Răileanu crede că cele mai importante cinci trăsături ale unui antreprenor sunt intuiţia, curajul, încrederea, valoarile proprii şi impactul pozitiv al businessului său asupra societăţii. „Creşterea va fi stabilă, mă gândesc să fac profit, dar şi să am un impact în comunitate.“
„Sper ca oamenii să-şi dea seama de impactul plasticului asupra naturii, asupra ecosistemului în care trăim. Mă bucur că lumea este tot mai implicată şi axată pe schimbările pozitive. Eu observ o diferenţă. Oamenii sunt bucuroşi că au alternative şi sunt conştienţi că există. Mă aştept să crească produsele sustenabile. Cred că în doi ani numărul antreprenorilor din acest domeniu se va dubla, pentru că este necesar să contribuim la reducerea consumul de plastic“, a mai spus Raluca Răileanu.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE