• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.7699
  • Leu / USD4.6905
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ramona Enache a „inventat“ paharul de vin pentru picnic, care nu se răstoarnă, şi i-a dat numele Pointer. Mai bine de jumătate din comenzi sunt internaţionale

23.05.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Proiectul a făcut primii paşi în 2014, iar în 2015 s-a dezvoltat cu o finanţare primită prin platforma de crowdfunding Kickstarter.

Ramona Enache este, la bază, arhitect şi designer de produs. Cum creativitatea nu-i lipseşte din „bagaj“, o serie de experienţe la picnicurile pe care le organiza pe vremea studenţiei au condus-o către o idee de business şi un concept inedit: paharul de vin pentru picnic, plajă sau pârtie. Aşa s-a născut Pointer, un nume care defineşte paharele de vin care pot fi înfipte în pământ, nisip sau zăpadă, astfel încât să nu se răstoarne.

„Businessul a luat naştere în Olanda, în timp ce eram studentă acolo, iar producţia a fost de la început în România. Lucrăm cu aceiaşi furnizori încă de la început. Când eram la Amsterdam, după serviciu, mergeam în parc şi luam vinul trimis de părinţii mei. Paharele de vin se vărsau de foarte multe ori şi într-una din seri m-am întrebat dacă nu există un pahar pe care

să-l pot folosi în aer liber şi să nu se verse. De aici a apărut ideea Pointer, iar dorinţa este ca experienţa să fie cât mai aproape de cea de la restaurant“, a povestit Ramona Enache la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Proiectul a făcut primii paşi în 2014, iar în 2015 s-a dezvoltat cu o finanţare primită prin platforma de crowdfunding Kickstarter. Pentru o vreme, Pointer a fost doar o activitate secundară pentru Ramona, însă din octombrie 2021 a ales să i se dedice complet.

„De la lansare şi până astăzi, am diversificat gama şi am ajuns la un portofoliu de patru pahare de vin, pentru cei care preferă doar anumite tipuri de vin. Am hotărât recent să mă ocup exclusiv de acest proiect şi să-l cresc, dar nu doar în direcţia accesoriilor pentru vin, ci vreau să vând şi vinuri româneşti şi fără alcool, un trend foarte puternic în Germania, unde locuiesc şi unde este bazată afacerea mea.“

Un set de două pahare Pointer costă 69,9 euro, iar gama care cuprinde şi paharele de şampanie costă 79 de euro. Paharele se pot cumpăra online, dar se găsesc şi în câteva magazine din România şi din Germania cu care Ramona a încheiat parteneriate. Tot ca un pas către dez­voltare, ea şi-a propus ca, în următoarele luni, să abordeze şi domeniul hotelier de lux şi cel de turism viticol.

„În prezent, circa 50% dintre vânzările pe care le obţinem cu Pointer sunt generate de comenzile din Germania, 30% - de cele din România, iar restul de comenzi provine din ţări din restul lumii“, explică Ramona Enache.

În vremuri de pandemie, în care multe businessuri au avut de suferit, ea spune că a avut un an 2020 bun pentru Pointer, deoarece oamenii au căutat metode de a-şi face inedite scurtele escapade în aer liber. Mai mult se văd acum efectele generate de războiul din Ucraina.

„Clienţii sunt puţin mai atenţi, nu se aruncă în cheltuieli prea mari, însă sper ca lucrurile să se liniştească. Îmi doresc să mă dedic exclusiv proiectului Pointer. Direcţia evenimentelor este una pe care o simt foarte aproape de businessul meu, am foarte multe idei“, promite Ramona Enache.

Un set de două pahare Pointer costă 69,9 euro, iar gama care cuprinde şi paharele de şampanie costă 79 de euro.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone