Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Roxana şi Vasile Bănică au creat brandul Photo Video 360 şi merg la evenimente în toată ţara pentru a face fotografii: „Atunci când fac o fotografie, oamenii păstrează momentul“

08.04.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Anul 2022 a fost cel mai plin pentru cei doi antreprenori, care au oferit servicii de fotografie, de la cabină foto, la photo booth, photo corner la 250 de evenimente în total De la o cabină foto, businessul s-a dezvoltat şi numără opt astfel de dispozitive în prezent.

Cu ideea de a face altceva pe lângă joburile din învăţământ, respectiv service auto, soţii Roxana şi Vasile Bănică au dezvoltat Photo Video 360, un brand cu care ajung în toată ţara la cele mai importante evenimente din viaţa clienţilor lor: nunţi, petreceri private, zile de naştere, evenimente corporate, festivaluri.

De la o singură cabină foto, după investiţii de câteva zeci de mii de euro, astăzi cei doi gestionează opt astfel de dispozitive şi participă la sute de evenimente pe an.

„Domeniul fotografiei ne-a atras din prima clipă, iar experienţa noastră s-a adunat pe măsură ce au venit şi evenimentele. Fiecare eveniment ne-a adus câte o situaţie din care noi am învăţat ceva. O singură cabină a fost investiţia iniţială, după care de fiecare dată profitul l-am reinvestit şi aşa am ajuns la cele cele opt dispozitive. Sunt câteva zeci de mii de euro bune investite. Am fost mereu precauţi“, a povestit Roxana Bănică.

Chiar dacă antreprenoriatul a însemnat multe nopţi nedormite, stres, program modificat, cei doi au participat la evenimentele unde au fost solicitaţi, iar alături au venit şi colaboratori care să mai preia din presiune.

„Am pornit de la o joacă, am început să mergem la evenimente şi acolo am descoperit ceva plăcut, lumea veselă, locaţii frumoase, ne destindeam şi noi în acelaşi timp. Am crezut că o să fie simplu, am început să ne «complicăm» din ce în ce mai mult pentru că a început să sune telefonul, să fie cereri de de evenimente“, a completat şi Vasile Bănică.

El crede că Photo Video 360 se diferenţiază în piaţă prin aparatură, fiind printre primii care au adus la evenimente în urmă cu câţiva ani conceptul de video booth selfie 360, adică o cameră care creează un filmuleţ în timp ce se roteşte în jurul persoanei fotografiate.

„Anul acesta printăm formatul polaroid. Este un format foarte cerut, simplu şi elegant. În afară de polaroid, printăm 13-18cm, măsura 15-20 cm. Sunt nişte formate atipice pe care noi le putem scoate cu cabinele noastre. M-am lovit de lucruri pe care nu le ştiam neapărat şi atunci a trebuit să le învăţ uşor“, mai spune Roxana Bănică.

Cel mai aglomerat an pentru cei doi antreprenori a fost 2022, când au participat la 250 de evenimente, fiind primul an de după pandemie când restricţiile s-au mai relaxat.

„Noi avem cele mai multe evenimente din recomandări, din oameni care ne văd la petreceri şi care ne recomandă. Clienţii noştri sunt oameni care vor mai mult, care vor distracţie la petrecerile lor, care vor amintiri plăcute, pentru că, atunci când fac o fotografie, oamenii păstrează momentul“, mai adaugă antreprenoarea.

În medie, preţul pentru o cabină foto ajunge la 380 euro pe toată durata evenimentului, video booth-ul este circa 400 euro, iar antreprenorii au creat şi pachete cu mai multe servicii pentru clienţii lor.

„Cred că avem un atu că suntem foarte serioşi în ce facem, nu întârziem niciodată la eveniment, ducem la bun sfârşit absolut tot. Vrem să prosperăm. Un antreprenor trebuie să plece cu nişte cunoştinţe minime, să studieze piaţa“, a spus Vasile Bănică.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania