Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ruxandra şi Cătălin Năstase au început să producă haine pentru copii sub brandul Kraftelier după o investiţie de 20.000 de euro

02.07.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Inspiraţia pentru a porni o afacere a venit de la copilul celor doi antreprenori ♦ Lunar, sub brandul Kraftelier ies 300-400 de produse pentru copii de până la şase ani.

Kraftelier, un brand de haine pentru copii creat în urmă cu doi ani de antreprenorii Ruxandra şi Cătălin Năstase, a ajuns la afaceri de 20.000 de euro în 2020, recuperând astfel investiţia până în prezent. Planurile pentru dezvoltarea afacerii urmăresc creşterea capacităţii de producţie, care va implica şi angajarea a cel puţin opt oameni noi. „Businessul a pornit odată cu naşterea băieţelului nostru, însă a început din copilărie. Am crescut în casa străbunicilor, care coseau tot timpul, aşa că maşina de cusut, tiparele, acele şi creta nu sunt lucruri necunoscute. Îmi doream să existe diversitate şi pentru băieţei. Acum facem haine pentru copiii până la şase ani”, a povestit Ruxandra Năstase. Ea a urmat cursurile Facultăţii de Arhitectură, însă şi-a dat seama că nu va putea lucra în acest domeniu. Paralel cu jobul din multinaţională, cei doi antreprenori lucrau şi la conturarea poveştii Kraftelier, business început în 2019, când au ieşit primele produse.

„Am început fără vreun ban, am luat totul rând pe rând. Am luat o maşină de cusut, pe urmă stoc de materiale, am început să fac teste, să conturăm primele produse. Kraftelier a crescut frumos şi treptat. Până acum, investiţia este de peste 20.000 de euro, dar lucrurile au evoluat, ne-am mărit echipa, nevoile sunt mai mari, am investit în aparate care să ne aducă o calitate mult mai mare”, a mai spus Ruxandra Năstase. Dacă la început afacerea s-a autofinanţat, ulterior, pentru investiţii noi, fondatorii businessului au apelat şi la credit de la Banca Transilvania. Cei doi antreprenori mai au doi angajaţi în atelier. Materialele vin de la fabrici din Europa, din Olanda, Spania, Franţa, Italia. „Sunt materiale special concepute pentru copii, cu toate certificările din domeniu. Părinţii sunt din ce în ce mai atenţi la ce cumpără pentru copii, contează ca materialele să nu conţină substanţe nocive. Fibrele naturale sunt importante, pe acestea le alegem, bumbac, in, lână, bambus, asigură şi confort, pe lângă aspectul hainelor”, a mai spus Ruxandra Năstase. Portofoliul de produse include salopete, cele mei căutate produse, dar şi rochiţe, seturi cu top şi pantaloni, existând o varietate mare de produse.

„Capacitatea de producţie este insuficientă, acum producem undeva la 300-400 de articole pe lună, dar sperăm să creştem, măcar să dublăm producţia până la finalul anului. Până la finalul anului viitor ne dorim să ajungem la 10 oameni în echipă”, a mai spus fondatoarea businessului. Chiar dacă la debutul pandemiei, în martie 2020, antreprenoarea nu ştia cum va evolua businessul, lucrurile au mers bine pentru Kraftelier, iar businessul a ajuns la 20.000 de euro, dublu faţă de anul anterior. Iar la începutul lui 2021, în primul trimestru, atelierul cu haine pentru copii a trecut pragul de afaceri din 2020.

„Copiii întotdeauna cresc şi au nevoie de haine în continuare. Când magazinele erau închise, era foarte uşor să apelezi la producătorii locali, ajungeau comenzile repede. Am avut un magazin, după un timp l-am închis pentru că traficul nu mai justifica prezenţa lui. Acum ne-am mutat într-un atelier unde avem şi un showroom unde clienţii pot veni să îşi ridice comenzile şi să vadă fizic produsele expuse, însă vânzarea se face online. Acum putem participa şi la târguri pentru vânzările offline”, a mai spus Ruxandra Năstase. Ea a precizat că încă este în plan deschiderea unui nou magazin în 2022, dacă va fi justificată această decizie. Antreprenoarea spune că a fost dificil începutul în afaceri, cu multe provocări şi informaţii aflate pe parcurs, însă ar începe din nou povestea Kraftelier. „Un antreprenor trebuie să nu renunţe, sunt zile foarte grele, în care simţi că nu mai poţi, dar şi zile frumoase, în care te simţi mândru de ce ai realizat. Nu îţi dai seama de cât de mult ai crescut decât după un an, când vezi de unde ai pornit”, a concluzionat Ruxandra Năstase.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone