Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Sabina Sârbu a studiat în Marea Britanie şi s-a întors în oraşul natal pentru a deschide propria florărie, MACU Floral Station

14.07.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Investiţia în florăria deschisă la finalul anului 2020 s-a ridicat la circa 5.000 de euro, fără stocul de marfă.

MACU Floral Station, un atelier de flori din Câmpina (judeţul Prahova) a apărut la finalul anului 2020, după ce pandemia a schimbat direcţia drumului din antreprenoriat a Sabinei Sârbu, creatoarea florăriei. „În 2017 am făcut primul curs în domeniul florilor în timpul facultăţii. Sunt absolventa Facultăţii de drept şi administrarea afacerii din cadrul Coventry University (Marea Britanie). La început florile au fost doar un hobby, credeam că este o deprindere necesară având în vedere că aranjamentele florale se regăsesc în mai multe tipuri de evenimente. De altfel, eu am studiat event management şi practic evenimentele au fost prima mea pasiune”, povesteşte Sabina Sârbu. Experienţa din timpul facultăţii a fost urmată de lucrul în domeniul aranjamentelor florale şi în agenţii de evenimente din România. Sabina Sârbu a făcut primul pas către antreprenoriat la începutul anului 2020, iar pandemia i-a dat planurile peste cap, astfel că a trebuit să renunţe la businessul pe care îl pornise în domeniul evenimentelor. „M-am reorientat, am muncit o perioadă scurtă în domeniul florilor şi drumul meu în antreprenoriat a început cu reîntoarcerea în oraşul meu natal, Câmpina. Businessul MACU este mai sustenabil decât prima mea idee şi încercare de business. (...) Am reuşit să mă regrupez şi să iasă ceva neaşteptat, un proiect de suflet şi care bucură comunitatea din oraş ”, mai spune antreprenoarea. Ea adaugă că a pornit afacerea cu speranţe mici, având indusă ideea că doar în oraşele mari se pot realiza lucruri grozave.

„Am pornit cu prejudecăţi, dar întâmplările de la MACU mi-au dovedit că şi comunităţile mici au putere să susţină afacerile care încurajează calitatea şi nu înseamnă că în locurile despre care se spune că sunt „uitate de lume” oamenii nu au putere de cumpărare şi nu apreciază lucruri diferite. Este mult loc pentru antreprenori chiar şi în alte domenii în oraş”. 

Investiţia în MACU Floral Station s-a ridicat la circa 5.000 de euro, sumă care nu a inclus stocul de marfă. „Am făcut locul aşa cum ne-am dorit, nu am investit mult, dar am investit în detalii, în mobilierul pe care îl avem în florărie, în vazele în care ne expunem florilor. Nimic nu este întâmplător. Sigur, este dictat şi de experienţa pe care am dovedit-o pe parcursul anilor. Sunt nişte lucruri care poate că la început nu le consideri importante, dar acummă bucur că am crezut în ele de la bun început şi cred că au făcut diferenţa”, mai spune Sabina Sârbu. Ea povesteşte că în prima săptămâna presiunea a fost foarte mare având în vedere că investiţia în fondul de marfă a fost de 3.000-4.000 de lei pentru a porni afacerea, iar florile trebuiau vândute în maximum o săptămână.

 „Acesta a fost marele hop, dar din fericire lucrurile s-au aliniat. Drumul investiţiilor a continuat, iar investiţiile în fondul de marfă au crescut pentru că şi noi creştem şi asta e o bucurie”. Sabina Sârbu spune că şi-a dorit un business axat pe sustenabilitate, dar din păcate florile călătoresc foarte mult până ajung în florării. Însă, descoperă constant producători români de la cumpără flori.

În prezent, în cadrul florăriei lucrează doi florişti, dar în perioadele aglomerate Sabina şi colega ei Ana sunt ajutate de colaboratori.

„Avem inclusiv cereri de evenimente în afara oraşului şi atunci, chiar dacă avem oameni care ne sar în ajutor, următorul nivel al MACU ar fi să extindem echipa şi să aducem mai aproape oameni la fel de faini cum am găsit până acum. Forţa de muncă este o provocare pentru toţi antreprenorii României şi aici, în comunităţile mici, cred că şi mai mare bătălia de oamenii de calitate”.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania