Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Sandra Hallal a creat prima agendă personalizată din piele naturală în 2016, iar astăzi a ajuns să vândă până la 100 de agende lunar sub brandul Zuriell

16.08.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ „PiaÅ£a de agende este în creÅŸtere, chiar dacă totul se digitalizează din ce în ce mai mult“ ♦ Produsele sunt realizate în cadrul unui atelier social din judeÅ£ul Arad.

Sandra Hallal, absolventă a Fa­cul­tăţii de Arhitectură cu o ma­re sete de antreprenoriat, a dez­vol­tat brandul Zuriell, sub care pro­duce agende personali­zate rea­lizate din piele naturală. Primul său contact cu acest domeniu a fost în 2016, când a ho­tă­rât să creeze o astfel de agendă şi să i-o ofere în dar surorii ei, după care, văzând că oa­menii încep să-i aprecieze munca, a hotărât să dea naştere businessului Zuriell şi astăzi a ajuns să vândă circa 100 de agen­de pe lună.

„Zuriell a pornit de la un dar. Era ziua surorii mele şi am zis să nu-i cumpăr un cadou oarecare, ci să-i ofer ceva în care am depus un efort şi care e şi personalizat. În perioada aceea, aveam toate materialele de care aveam nevoie – piele, hârtie – şi m-am apucat să fac treabă şi le-am personalizat. Oricine vedea agenda era încântat şi atunci am început să fac mai multe. Apoi, am văzut că oamenii o vor şi eu tot nu o vând şi aşa am decis să încep businessul. Acum vindem circa 100 de agende pe lună. Eu creez modelele. Am terminat Arhitectura şi îmi place partea de design de produs. Îmi e uşor să le prototipez, să le fac pe calculator, să trimit ştanţe sau să le fac la laser. Back­groun­dul de arhitectură mă ajută mult. Mă gândesc acum să merg spre borse­te sau spre genţi“, a spus antreprenoarea.

Investiţia iniţială a fost puţin peste 1.000 de euro, iar businessul a fost lansat printr-o campanie de crowdfunding, prin intermediul căreia s-au mai strâns circa 5.200 de euro.

Sandra Hallal pre­­cizează că Zuriell nu este un simplu busi­n­ess, ci este gândit în aşa fel încât să cre­e­ze locuri de muncă pentru populaţia să­ra­că de etnie rromă dintr-un sat de lângă Arad. Asamblarea agendelor a fost externalizată către o asociaţie nonprofit care se ocupă de acest proiect social.

Pentru Zuriell lucrează astfel 16 oameni, dar în cadrul comunităţii din Arad sunt şi circa 50 de voluntari din ţări precum Suedia sau Anglia. „Bărbaţii se ocupă de partea de piele şi cusut, iar femeile, mai mult de partea de textile.“

Partea de hârtie este produsă la tipografie, însă restul agendelor – partea de piele, asamblarea şi personalizarea – se realizează la Arad. Agendele vin în trei mărimi şi trei culori diferite, iar unele dintre ele vin şi cu rezerve, întrucât sunt nişte agende refolosibile, „pe care le poţi utiliza toată viaţa“.

Preţul unei agende porneşte de la 120 de lei şi poate ajunge la 150 de lei, pentru cele care includ şi personalizarea.

Odată cu extinderea, mai spune Sandra Hallal, sub brandul Zuriell au fost introduse şi portofelele din piele naturală care sunt cusute manual în atelierul de lângă Arad.

Clienţii găsesc produsele Zuriell online, unde brandul are cea mai mare prezenţă, însă agendele pot fi de asemenea cumpărate şi din diverse magazine din Bucureşti sau Sibiu şi din librăriile Cărtureşti.

Fondatoarea brandului spune că printre clienţi se numără atât corporatişti, cât şi avocaţi sau vloggeri. „Am lucrat cu firme mari şi cu bănci. Unii cer să fie personalizate cu brandul, dar şi cu numele angajatului care urmează să primească agenda“.

Cifra de afaceri anuală a Zuriell ajungea la circa 100.000 de euro înainte de pandemie. Businessul depindea, în general, de corporaţiile care ofereau agendele în dar angajaţilor. În prezent, afacerea începe să îşi revină, însă „mai este de tras după anul 2020“ şi cea mai aşteptată perioadă este Crăciunul, întrucât atunci se fac cele mai multe comenzi.

Sandra Hallal speră să încheie anul 2021 cu o cifră de afaceri de 150.000 de euro, iar planurile pentru perioada următoarea vizează dezvoltarea site-ului şi extinderea pe piaţa internaţională, întâi în Europa şi apoi în SUA.

Totodată, produsele urmează să intre pe platforma Emag, însă antreprenoarea îşi doreşte să se extindă şi pe zona de offline, cu mai multe magazine fizice. „Piaţa de agende este în creştere, chiar dacă totul se digitalizează din ce în ce mai mult. Mintea funcţionează mult mai bine analog, memoria şi creierul, la fel. Procesul de la minte la mână este foarte rapid“.

Agendele vin în trei mărimi şi trei culori diferite, iar unele dintre ele vin şi cu rezerve, întrucât sunt nişte agende refolosibile, „pe care le poţi utiliza toată viaţa“. Preţul unei agende porneşte de la 120 de lei şi poate ajunge la 150 de lei, pentru cele care includ şi personalizarea.

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania