Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Şi-a folosit diploma de inginer chimist pentru a-şi lansa o afacere de cosmetice naturale pe cont propriu. Care este povestea Be One Cosmetics?

20.11.2023, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Irina Jumară şi-a lansat la începutul acestui an propria afacere cu cosmetice, Be One Cosmetics, studiile în domeniu fiind un punct de plecare solid  La acestea s-au adăugat cercetările proprii, pasiunea pentru domeniu, dar şi curaj  „Reţeta“ a mers, aşa că Irina se gândeşte acum la un portofoliu mai diversificat, dar şi la un atelier de producţie mai mare.

„Be One Cosmetics este o afacere de suflet, pornită din dorinţa mea de a aduce pe piaţă produse de îngrijire naturale. În plus, iubesc să lucrez pe partea de laborator“, spune Irina Jumară, fondatoarea Be One Cosmetics, în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero.

Afacerea s-a lansat la începutul acestui an, după o investiţie de circa 10.000 de euro şi o perioadă de documentare serioasă realizată în anii de pandemie.

„Am terminat Chimia Alimentară şi Ştiinţele Materialelor la Politehnică. Am făcut şi un master în Inginerie Chimică şi în timpul facultăţii am avut la un moment dat un atelier de săpun. În cadrul acestui laborator am învăţat să facem săpunul, deşi ştiam să fac acest lucru de la bunicii mei.“

Având studiile necesare, documentarea făcută şi un model de antreprenor în familie, chiar soţul ei, Irina a lansat anul acesta Be One Cosmetics, în oraşul ei, Piteşti. Iniţial, gama de produse cuprindea doar săpunuri, dar apoi oferta s-a completat cu săruri de baie sau uleiuri de corp.

„Piaţa este oarecum saturată de produse cosmetice, inclusiv de produse naturale, dar eu am vrut să fac nişte ceva cu o poveste, nu doar un produs cosmetic. Am vrut să inspire prin ambalaj, prin reţete.“

În acest moment, sunt 18 sortimente de săpunuri solide, intenţia Irinei fiind de a ajunge la un număr rotund, 20.  „Am un furnizor de ingrediente din ţară, folosesc doar uleiuri şi unturi naturale certificate, absolutul de iasomie fiind mai dificil de găsit, dar am identificat pe cineva în Marea Britanie.“

Pentru arome folosesc doar uleiuri esenţiale, argile minerale, nu folosesc coloranţi artificiali deloc.“ Designul produselor este inspirat chiar de ingrediente, iar ambalajul duce săpunurile sau sărurile de baie într-o zonă premium. Certificarea produselor a fost o etapă complicată, nu procesul în sine fiind dificil, ci culegerea informaţiilor legate de paşii care trebuiau făcuţi.

„Produsele sunt făcute de mine cu totul, de la cap la coadă. Dincolo de site, produsele se pot găsi într-un showroom din Constanţa (Rafia Studio), 6 locaţii în oraşul Piteşti şi într-un magazin de produse naturale din Bucureşti.“

Pe partea de promovare, Irina s-a folosit mult de social media şi de segmentul de microinfluenceri. Ca planuri de dezvoltare, Irina spune că intenţia de a aduce cât mai multe produse din zona de masă spre categoria naturală, astfel că cel mai probabil şi atelierul în care lucrează va fi înlocuit de unul cu un spaţiu mai generos.

„Discutăm cu oamenii, vedem care sunt cerinţele şi încercăm să satisfacem cât mai multe din acestea . Încercăm să aducem cât mai multe produse din gama de masă spre gama de produse naturale.“

Iar ca un sfat pentru cei care se gândesc la un business în acest domeniu, Irina spune că partea de cercetare este foarte importantă, găsirea informaţiilor necesare şi a oamenilor potriviţi care să le livreze. Şi ar mai fi un ingredient.

„Ai nevoie de multă determinare“, mai spune Irina.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania