Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Simona Gherasim realizează decoraţiuni hand-made din elemente naturale şi a reuşit să ajungă la mii de clienţi cu brandul Gallantique

13.03.2023, 00:06 Autor: Dana Ciriperu

Brazii de Crăciun realizaţi de Simona Gherasim au ajuns şi peste hotare, iar portofoliul de decoraţiuni realizate manual în atelierul din localitatea Berceni se extinde în fiecare anotimp.

În lunile de dinaintea Crăciunului, micul atelier de lângă Bucureşti în care Simona Gherasim realizează sute de modele de brăduţi se transformă într-un adevărat regat al brazilor de Crăciun.

„Un adevărat Regat pentru decoraţiuni hand-made realizate din elemente naturale”, aşa îşi proiectează şi viitorul creatoarea brandului Gallantique, care a renunţat la jobul din corporaţie pentru a-şi urma pasiunea cu rădăcini încă din copilăria petrecută la Piatra-Neamţ.

Gallantique este un brand artizanal hand-made dezvoltat de la zero de Simona Gherasim care a reuşit să ajungă anul trecut la o cifră de afaceri de 220.000 de lei, toate resursele alocate pentru dezvoltare fiind economiile familiei. Pe viitor însă, familia Gherasim ia în calcul atât fondurile europene, cât şi finanţarea bancară pentru a susţine dezvoltarea proiectului antreprenorial.

„Povestea a pornit de la nunta noastră când mi-am dorit să decorez grădina cu meri din Piatra-Neamţ, acolo unde am avut ceremonia de nuntă”, îşi aminteşte Simona Gherasim.

După propria nuntă, au urmat solicitările prietenelor care deveneau mame, care se căsătoreau sau aveau nevoie de un produs special, unic pentru un eveniment special din viaţa lor.  De la comenzile lor şi până la înfiinţarea unei companii a mai trecut ceva timp, pentru că a venit pandemia de COVID-19, care a răsturnat planurile desenate pe hârtie de Simona şi Gabriel Gherasim.

“În pandemie ne-am descurajat, nu am mai avut încredere în pachetele de evenimente pentru că noi ne-am gândit iniţial să mergem pe decoruri florale pentru evenimente”.

Semnalul că ideile creatoare ale Simonei Gherasim pot deveni un mic proiect antreprenorial a fost dat chiar de realizarea unui brăduţ de Crăciun, în care antreprenoarea a pus zeci de elemente naturale pe care le avea în casă şi pe care le strânsese încă din timpul verii.

“Eu folosesc şi acum doar elemente naturale, nu îmi place plasticul, îmi plac lemnul şi hârtia”, povesteşte ea.

Realizarea primului brăduţ a determinat-o să contureze şi un prim profil al produselor pe care urma să le lucreze în atelier. “Avem nevoie de un produs pe care să îl putem comercializa online, să poată fi plimbat şi peste mări şi ţări. Noi nu facem serie de produse, niciun produs nu seamănă cu celălalt”.

În primul an, de Crăciun, Gallantique a livrat peste 150 de brăduţi în ţară, dar şi în străinătate, iar în anul următor numărul a fost mult mai mare. Simona Gherasim spune că odată cu experienţa acum poate să fabrice un brad mic de Crăciun într-o oră şi jumătate – două ore, mai ales că de multe ori are parte şi de ajutorul familiei.

În 2022, Gallantique a ajuns la o cifră de afaceri de 220.000 de lei, iar anul 2023 a început pe creştere, mai ales că familia Gherasim caută în permanenţă să adapteze portofiliul la fiecare eveniment din an.

“Acum pregătim catalogul de produse pentru Paşte, dar dorim să facem şi un portofoliu din plante stabilizate, coroniţe pentru mamă - fiică, decoraţiuni, mărturii  pentru tot restul anului”, spune Simona Gherasim care adaugă că observă în ultima vreme că lumea se îndreaptă mai mult spre produse naturale, care să nu fie perisabile, spre o amintire vie. “Sunt cadouri pe care le oferim şi de care ne bucurăm o perioadă îndelungată”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania