Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Simona şi Adrian Atinge aduc natura în interior şi au ajuns la 130.000 de euro afaceri în 2020 cu brandul de terarii Touch Nature Design

28.05.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Cel mai mare terariu construit sub umbrela brandului Touch Nature Design măsoară 15 metri lungime şi se află la Dino Park Râşnov.

Simona şi Adrian Atinge au pornit în 2013 pe drumul antreprenoriatului din pasiunea pentru flori, iar în prezent au dezvoltat brandul Touch Nature Design, prin care aduc natura în interior prin intermediul unor terarii tropicale automatizate. Businessul a generat afaceri de 130.000 euro în 2020, iar antreprenorii îşi propun să rămână concentraţi pe munca pentru afacere pentru a trece cât mai uşor peste incertitudinea generată de pandemie.

„Touch Nature Design e un business care îşi propune să aducă natura în interior. Noi îmbinăm tehnologia cu natura şi am reuşit să creăm un produs care poate fi folosit în design. Iniţial noi am început businessul pe partea de flori tăiate cu un site, în 2013. Investiţia iniţială a fost în jur de 50.000 de euro. O finanţare importantă a venit din surse propria, după care am apelat la Banca Transilvania, care a fost alături de noi şi partenerul nostru Daniela Marişcu, care este alături de noi pe zona de finanţare şi mentorat“, a povestit Simona Atinge, care se ocupă de partea de marketing şi vânzări în companie.

Numele de Touch, care tradus din engleză înseamnă a atinge, a fost ales şi ca o trimitere către numele de familie al antreprenorilor – Atinge, Nature face trimitere la activitatea businessului, iar Design se referă la faptul că terariile pot fi folosite şi ca obiecte de design în apartamente, case.

„Este un next level la designul de interior cu plante verzi şi vii. Este vorba despre terarii tropicale complet automatizate, îmbinăm natura cu tehnologia. Sunt nişte plante aerofite care vin din America de Sud, Columbia, Brazilia. Noi le luăm, le punem în operă, le creăm climatul necesar vieţii. Inspiraţia vine din cunoştinţele de artă florală şi adăugăm şi natura, ea ne spune totul“, a spus Adrian Atinge.

El este inginer horticol, fiind absolvent al Facultăţii de Horticultură, pe care a urmat-o din pasiunea pentru flori şi din nevoia de a-şi completa cunoştinţele înainte de a porni un business.

În funcţie de dimensiunile proiectului, un terariu poate dura de la două-trei săptămâni până la o lună sau două. Georgiana Mihalache

Locurile în care pot fi amplasate terariile sunt fie în zonele publice, muzee, parcuri, fie în case, apartamente. Florile vin din import, din ţările tropicale din America de Sud, dar şi din Olanda. În plus, antreprenorii au dezvoltat şi o linie proprie de producţie a materialului verde, în nişte sere. Preţul pentru un terariu porneăte de la 4.500 de euro.

„La serviciile noastre apelează designerii de interior şi arhitecţii, ei interacţionează cu clienţii şi ne pun în operă produsele, dar avem şi clienţii care interacţionează direct cu noi pentru că ne văd în diverse locuri produsele şiv or să le pună acasă. Sunt mulţi clienţi care îşi doresc să înfrumuseţeze spaţiul de acasă, în această perioadă tot mai mulţi oameni sunt preocupaţi să îşi aducă un colţ de natură şi să se bucure de el“, a spus Simona Atinge.

Ea a precizat că există studii prin care s-a demonstrate efectul plantelor şi al naturii asupra relaxării, stării de bine, asupra concentrării. Ceea ce aduce în plus terariul Touch Nature Design este partea de automatizare.

„Acest colţ de natură este complet automatizat, clienţii nu au grija întreţinerii, nu trebuie să avem decât o sursă de apă şi una de curent. Plantele cresc, trăiesc, înfloresc, se dezvoltă singure. Noi în aceşti ani de când dezvoltăm terariile am avansat, iar ca o inovaţie avem o aplicaţie conectată la terarii prin care putem, pe telefon, să vedem în timp real dacă toţi parametri sunt aşa cum trebuie, terariul este udat, are curent“, a spus Simona Atinge.

Cel mai mare terariu construit până acum sub brandul Touch Nature Design este amplasat la Dino Park Râşnov, este cel mai mare terariu cu reptile vii din România şi are 15 metri lungime.

Perioada pandemiei a venit cu provocări pentru cei doi antreprenori, care au fost nevoiţi să se adapteze şi să schimbe modul de interacţiune cu clienţii, în contextul în care întâlnirile s-au desfăşurat online, iar evenimentele au dispărut.

„Ne-am dat seama în această perioadă că trebuie să ne păstrăm focusul, să rămânem concentraţi pe ceea ce avem de făcut în business. În această perioadă am dezvoltat terariul de 1 metru, care poate fi folosit atât în apartamente, cât şi în case, birouri, pentru că suntem convinşi că după această perioadă revenirea la birouri se va face diferit şi oamenii îşi vor dori să găsească un colţ de natură“, a mai spus Simona Atinge.

Nivelul de business la care au ajuns în 2020 cei doi antreprenori a fost de 130.000 euro, ceea ce le permite dezvoltarea ulterioară, mai ales că oamenii sunt tot mai atraşi de a avea un colţ de natură acasă sau la revenirea la birou.

„Antreprenoriatul l-am descoperit la pachet cu florile, am învăţat despre ele şi pe urmă le-am vândut. Trecerea de la angajat la angajator a fost anevoios, costă destul de mult. Cred că implică multă dorinţă, asumare, curaj şi învăţare permanentă. Trebuie să fii dispus să faci mici sacrificii asumate, să te bucuri de avantajul suprem pe care ţi-l oferă antreprenoriatul“, a concluzionat Adrian Atinge.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone