Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Sorin Ţandără a dus brandul de brăţări hand-made Velar la 40.000 de euro în 2021 după trei ani de activitate

04.01.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Dintotdeauna am vrut să fac antreprenoriat. Nu mi-a fost frică nicio clipă să încep să fac ceva.“

Dorinţa de a confecţiona lucruri şi pasiunea pentru antreprenoriat l-au determinat pe Sorin Ţandără să dezvolte în 2019 un brand de brăţări din aţă cerată realizate ma­nual, după o investiţie de 10.000 de lei. În pre­zent, circa 200-300 de clienţi aleg lunar bră­ţările Velar, iar brandul urmează să se dezvol­te, planul urmărind şi deschiderea unui magazin fizic.

„Mie întotdeauna mi-a plăcut să creez lucruri şi a trecut puţin timp să îmi dau seama că aş vrea să transmit asta şi oamenilor. Am vrut să îmi creez o comunitate a mea şi să le ofer oame­nilor lucruri confecţionate cu drag. Sunt oameni cărora le plac lucrurile confecţionate manual. Am o rată foarte mare de întoarcere, îmi place să le ofer clienţilor ceva în plus de fiecare dată, toc­mai să îi aducă din nou către site şi să co­mande încă o dată“, a povestit Sorin Ţandără, fon­datorul brandului de brăţări hand-made Velar.ro.

Înainte de businessul cu brăţări hand-made, antre­prenorul a mai cochetat cu lumea de busi­ness, lucrând la un site pe zona de marketing şi servicii pentru clienţi. Numele Velar l-a ales cu gândul la vară şi la vacanţele la mare, semnificând omul care se ocupă cu repararea şi întreţinerea velelor la bărci.

„De la început am pornit cu brăţările. A durat ceva timp până să îmi dau seama cam ce îşi doreşte clientul, să îmi dau seama cum se com­bină culorile şi care sunt cele care se potri­vesc cel mai bine, ce tip de partitură funcţio­nează cel mai bine şi merge mai bine, ce pachet de brăţări funcţionează. Pentru 2022 planul este să mizăm pe personalizare şi pe produse din argint şi aur“, a mai spus Sorin Ţandără.

Pentru confecţionarea brăţărilor cola­borează cu încă două persoane, inclusiv pentru partea de marketing, iar în perioadele aglo­merate antreprenorul apelează la alţi cola­boratori. Timpul pentru crearea unei brăţări variază de la 10 minute la 45 de minute, iar preţul este cuprins între 13 şi 35 de lei pentru o brăţară. Materiile prime - aţa şi accesoriile - vin din străinătate, din Brazilia, Franţa, China, dar şi din România. Clienţii pot de asemenea să aleagă culoarea brăţă­rilor sau tipul de îm­pletitură.

„Brăţările sunt clar cumpărate de persoanele care apreciază lucrul ma­nual. Mai sunt persoa­nele care cumpără pentru copii, dar în principal e o anumită categorie de clienţi care doar asta cumpără. Le plac lucrurile făcute manual şi din momentul în care ne-au găsit, au comandat de mai multe ori. Am undeva între 200 şi 300 de comenzi pe lună într-o lună nor­mală şi sunt mai multe vara sau de mărţişor“, a mai spus Sorin Ţandără.

El spune că rata de retur a brăţărilor este foarte mică şi în general clienţii cumpără de mai multe ori odată ce au descoperit brandul. Planul fondatorului Velar este să deschidă şi un magazin fizic, iniţial într-un centru comercial.

„Oamenii încep să aprecieze din ce în ce mai mult lucrurile făcute manual. Şi eu personal îmi doresc ceva făcut mai cu atenţie, decât un lucru care este confecţionat în serie. E foarte bine să vii cu ceva unic“, a mai spus Sorin Ţandără.

El spune că principala caracteristică a unui antreprenor la început de drum trebuie să fie răbdarea. În plus, crede că o comunitate de clienţi care să primească un produs bun şi la un preţ corect este cheia în business.

„Eu dintotdeauna am vrut să fac antreprenoriat. Nu mi-a fost frică nicio clipă să încep să fac ceva. Am avut şi sprijin, finanţare. Sunt sigur că asta o să fac tot timpul, nu mai e cale de întoarcere“, a concluzionat Sorin Ţandără.

Timpul pentru crearea unei brăţări variază de la 10 minute la 45 de minute, iar preţul este cuprins între 13 şi 35 de lei pentru o brăţară.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania