♦ Antreprenorul avea anterior experienţă în domeniul ciocolatei, având de asemenea un business în această zonă ♦ În 2019, a dorit să creeze şi o cofetărie, unde în prezent oferă şi produsele din ciocolată pe care le creează.
Antreprenorul Ştefan Buraga a decis să pună experienţa pe care o avea în domeniul afacerilor şi al ciocolatei şi să deschidă în 2019 cofetăria Frateria în Iaşi, după o investiţie de 100.000 de euro în spaţiu, utilaje.
„Cofetăria a apărut în 2019, exact înainte de începerea pandemiei, şi am început alături de familie, de fratele meu. Am preluat un spaţiu deja existent pe acelaşi domeniu de activitate, am început renovarea şi apoi a început pandemia. Începutul, de fapt, a fost încă din timpul liceului, am început cu partea de ciocolaterie, iar ulterior am continuat. Era mai uşor în antreprenoriat atunci când am început decât acum, mai liniştit“, a povestit Ştefan Buraga. În prezent, businessul cu ciocolată şi cofetăria merg în paralel, chiar se susţin reciproc, iar produsele din ciocolată se găsesc pentru vânzare în cadrul cofetăriei. Numele Frateria este o îmbinare a cuvintelor cofetărie şi frate, pentru că antreprenorul care se ocupă acum de business a început alături de fratele său acest drum, iar dorinţa sa a fost să păstreze ideea de afacere de familie. „Pandemia a fost o perioadă grea în care a trebuit să ne adaptăm foarte mult la schimbările apărute, toate normele de protecţie, toate preferinţele clienţilor de livrare la domiciliu, comenzi la telefon sau online“, a mai spus Ştefan Buraga.
„Lipsa interacţiunii fizice cu clientul mi-a lipsit foarte mult“, a completat el.
Cinci oameni lucrează în cadrul cofetăriei, iar produsele de bază sunt cele de patiserie specific franţuzească, spre exemplu croissantul cu unt, care este realizat de la zero în spaţiul cofetăriei din Iaşi.
„Am încercat să ne aliniem cu preţurile la cele existente în piaţă, chiar poate uşor sub preţul pieţei, încerc să menţin costurile în aşa fel încât să fie o gamă mai largă de clienţi. Materia este achiziţionată din România, dar o bună parte din ea este importată de către distribuitori“, a mai spus Ştefan Buraga.
El a precizat că profilul clienţilor include oameni de toate vârstele, de la cei din corporaţii, la medici, avocaţi, dar şi studenţi.
Provocările pe care antreprenorul le vede în prezent sunt de natură financiară mai ales, în contextul în care cheltuielile crescute îi determină pe oameni să fie mai rezervaţi.
„Lumea antreprenorială poate părea din exterior uşoară, că totul merge de la sine sau că va fi o viaţă simplă, dar e mai complicat. E nevoie de luptă cu sine sau cu cei din jur, cu piaţa. Perseverenţa nu ar trebui să lipseacă unui antreprenor. Pentru restul problemelor se găsesc uşor soluţii, dar trebuie să fii perseverent şi să tragi de tine cât poţi de mult să ajungi la visul tău“, a concluzionat Ştefan Buraga.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE