Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ştefan Buraga a deschis cofetăria Frateria în Iaşi în 2019, după o investiţie de 100.000 de euro

23.12.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Antreprenorul avea anterior experienţă în domeniul ciocolatei, având de asemenea un business în această zonă ♦ În 2019, a dorit să creeze şi o cofetărie, unde în prezent oferă şi produsele din ciocolată pe care le creează.

Antreprenorul Ştefan Buraga a decis să pună experienţa pe care o avea în domeniul aface­rilor şi al ciocolatei şi să deschidă în 2019 cofetăria Frateria în Iaşi, după o investiţie de 100.000 de euro în spaţiu, utilaje.

„Cofetăria a apărut în 2019, exact înainte de începerea pandemiei, şi am început ală­turi de familie, de fratele meu. Am preluat un spaţiu deja existent pe acelaşi domeniu de acti­vitate, am început renovarea şi apoi a început pandemia. Începutul, de fapt, a fost încă din timpul liceului, am început cu partea de cioco­laterie, iar ulterior am continuat. Era mai uşor în antreprenoriat atunci când am început decât acum, mai liniştit“, a povestit Ştefan Buraga. În prezent, businessul cu ciocolată şi cofetăria merg în paralel, chiar se susţin reciproc, iar produsele din ciocolată se găsesc pentru vânzare în cadrul cofetăriei. Numele Frateria este o îmbinare a cuvintelor cofetărie şi frate, pentru că antrepre­norul care se ocupă acum de business a început alături de fratele său acest drum, iar dorinţa sa a fost să păstreze ideea de afacere de familie. „Pan­de­mia a fost o perioadă grea în care a trebuit să ne adaptăm foarte mult la schimbările apă­rute, toate normele de protecţie, toate prefe­rin­ţele clienţilor de livrare la domiciliu, comenzi la telefon sau online“, a mai spus Ştefan Buraga.

„Lipsa interacţiunii fizice cu clientul mi-a lipsit foarte mult“, a completat el.

Cinci oameni lucrează în cadrul cofetăriei, iar produsele de bază sunt cele de patiserie specific franţuzească, spre exemplu croissantul cu unt, care este realizat de la zero în spaţiul cofetăriei din Iaşi.

„Am încercat să ne aliniem cu preţurile la cele existente în piaţă, chiar poate uşor sub preţul pieţei, încerc să menţin costurile în aşa fel încât să fie o gamă mai largă de clienţi. Materia este achiziţionată din România, dar o bună parte din ea este importată de către distribuitori“, a mai spus Ştefan Buraga.

El a precizat că profilul clienţilor include oameni de toate vârstele, de la cei din corporaţii, la medici, avocaţi, dar şi studenţi.

Provocările pe care antreprenorul le vede în prezent sunt de natură financiară mai ales, în contextul în care cheltuielile crescute îi determină pe oameni să fie mai rezervaţi.

„Lumea antreprenorială poate părea din exterior uşoară, că totul merge de la sine sau că va fi o viaţă simplă, dar e mai complicat. E nevoie de luptă cu sine sau cu cei din jur, cu piaţa.  Perseverenţa nu ar trebui să lipseacă unui antreprenor. Pentru restul problemelor se găsesc uşor soluţii, dar trebuie să fii perseverent şi să tragi de tine cât poţi de mult să ajungi la visul tău“, a concluzionat Ştefan Buraga.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania