Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Tinu Bosînceanu a deschis Upgrade Academy în 2017 şi a avut 320 de elevi de liceu la cursuri pentru admiterea în străinătate

18.10.2020, 10:00 Autor: Georgiana Mihalache

„Noi suntem un accelerator pentru liceu şi nu ne adresăm doar elevilor care vor să aplice în străinătate. Primul lucru este să îi ajutăm să găsească un interes academic.“

Tinu Bosînceanu s-a întors din Statele Unite, unde a absolvit Uni­ver­­sitatea Harvard, şi a por­nit un business în domeniul edu­caţiei – Upgrade Academy, prin care pregăteşte elevi pentru admiterea la fa­cultăţi din străinătate.

Investiţia iniţială a fost de circa 5.000 de euro, iar după trei ani de business, antreprenorul aşteaptă afaceri de 1,4 mil. lei în 2020, o creştere de 50% faţă de anul trecut.

„Businessul l-am pornit când eram în State, am lucrat în finanţe şi m-am gândit că vreau să fac un proiect propriu. Înainte să aplic la universitate voiam să ajut la reducerea inegalităţii sociale, educaţia este un foarte bun mod de a face asta. M-am întors în ţară şi am început cu ce ştiam mai bine să fac, adică să pregătesc elevi pentru admiterea la universitate“, a povestit Tinu Bosînceanu.

La început, antreprenorul a avut trei elevi de la Liceul Tudor Vianu din Bucureşti pe care i-a pregătit, iar primele cursuri au fost într-o sală a unei clădiri de birouri. Ulterior, businessul a crescut, iar în total, 320 de elevi au participat la cursurile Upgrade Academy.

Elevii vor să studieze în străinătate pentru a avea acces la oportunităţile oferite de marile universităţi ale lumii, acolo unde giganţi precum Google şi Facebook recrutează angajaţi chiar din campusul facultăţilor.

„Oamenii vor să facă parte dintr-un mediu competitiv, un grup de oameni care să îi ducă înainte. La facultăţile mari toţi copiii sunt foarte motivaţi, curioşi, creează un mediu care te ajută să creşti mult pentru că te ridică odată cu el“, a mai spus fondatorul Upgrade Academy.

În total, de business se ocupă şase angajaţi, iar reţeaua de mentori cuprinde 15 profesori, absolvenţi de universităţi de prestigiu. Posibilitatea de a preda cursuri liceenilor atrage astfel şi absolvenţii unor şcoli de top în sistemul educaţional.

„Noi îi lăsăm să îşi manifeste pasiunea pentru educaţie într-un mod confortabil pentru ei. Le oferim platforma online prin care tu ca mentor, chiar dacă ai alt full time job, poţi să te conectezi patru ore pe săptămână şi să predai nişte cursuri care îţi fac plăcere. Reuşim să aducem oameni talentaţi şi pasionaţi în zona educaţiei, care altfel nu ar fi aici“, a mai spus Tinu Bosînceanu.  El explică faptul că în mod ideal, un elev ar trebui să înceapă pregătirea pentru admiterea la o universitate din străinătate din clasa a 10-a pentru a parcurge un traseu stabilit împreună cu profesorii, adaptat preferinţelor elevului.

„Testarea vocaţională şi orientarea sunt 150 de euro, cursurile sunt 500 de euro pe curs, iar pregătirea pentru admitere poate să meargă de la 1.000 la 3.000 de euro în funcţie de câte ţări aplici şi câte universităţi. Noi ne gândim că investiţia într-un serviciu Upgrade Academy are un return of investments bun“, a mai spus Tinu Bosînceanu.

El a explicat că diferenţa la salariu între un absolvent al unei universităţi de top şi unul al uneia mai slab cotată este de circa 30% în plus pentru absolventul unei universităţi mari.

Pandemia de COVID-19 a transformat Upgrade Academy într-un business realizat online, iar acest lucru a adus şi elevi din alte zone din afara Bucureş­tiului, dar şi profesori din mai multe colţuri ale lumii, care puteau fi mult mai accesibili.

La cursurile Upgrade ajung circa jumătate elevi ai şcolilor publice, iar restul ai şcolilor private. Dintre cei 320 de elevi pregătiţi până acum în ultimii trei ani, 95% au fost admişi la facultăţi din top 100, principalele destinaţii fiind Statele Unite, Marea Britanie şi Olanda.

„Mulţi dintre elevi sunt şi dornici de o experienţă nouă, cum ar fi să mergi în altă ţară să te descurci singur. Mulţi îşi doresc să se întoarcă în ţară. Când am început în 2017 cred că nu voia nimeni din prima generaţie, dar cu cât am progresat, din ce în ce mai mulţi elevi vor să aducă know how-ul acumulat acolo în antreprenoriat, business, politică“, a mai spus Tinu Bosînceanu.

Tinerii caută, în special, domenii precum ma­­tematică, fizică, inginerie, computer science.

 În plus, au început să fie atraşi şi de economie, psihologie, business, dincolo de profesiile ca medicina sau dreptul.

Antreprenorul care a fondat Upgrade Academy spune că revenirea în România a fost una dificilă, mai ales că exista presiunea întoarcerii din Statele Unite în antre­prenoriat, un domeniu cu mult risc.

„Sfatul este think big and start small (trad. Gândeşte măreţ şi începe cu paşi mici. – n.red.). A fost greu de înţeles pentru mine lucrul acesta la început. Când te gândeşti la antreprenoriat, te gândeşti la investiţii, la fonduri. Câteodată procesul de a începe de jos, de la zero, să urci încet, poate părea descuranjant, dar este cea mai bună metodă să fii sigur că atunci când vei ajunge la partea de finanţări vei fi pregătit“, a concluzionat Tinu Bosînceanu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania