Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Trei antreprenori au creat Petradar, un medalion pentru animalele de companie, şi aşteaptă afaceri de 80.000 euro în primul an de funcţionare

19.07.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Pe spatele medalionului se găseşte un cod QR care, odată scanat, oferă informaţii complexe despre animalul de companie găsit şi despre proprietarul acestuia ♦ Fondatorii Petradar vor să ducă produsul şi peste graniţă, în Ungaria sau Polonia.

Tudor Hanea, fondatorul Petradar, a pus pe piaţă un medalion care se foloseşte de tehnologie pentru a găsi mai uşor un animal de companie pierdut. Antreprenorului i s-au alăturat în această iniţiativă şi Andreea Burduşel şi Daniel Coman, iar firma este înfiinţată în martie 2022. Planurile de creştere ale celor trei antreprenori vizează extinderea pe pieţele din regiune precum Ungaria sau Polonia, iar în primul an complet de activitate targetul este de 80.000 de euro afaceri.

„Petradar a pornit mai mult dintr-o întâm­plare, am creat un medalion pentru un motan găsit. Ne-am gândit cum am putea folosi tehno­logia să informăm oamenii că sunt mai multe lucruri pe care ai vrea să le îm­părtăşeşti despre un animal, dincolo de un număr de telefon. Me­da­lio­nul nostru include un întreg profil online, cu poze, de­talii medicale, potenţiale alergii pe care le are animalul de companie“, a povestit Tudor Hanea.

Codul QR de pe spatele medalionului se scanează de pe orice smartphone, iar proprietarul creează online un cont al animalului de companie. Ulterior, poate modifica orice informaţie din cont, cum este numărul de telefon, de exemplu. În plus, când o persoană care găseşte animalul scanează codul de pe medalion, proprietarul va primi o notificare că animalul a fost identificat.

„Background-ul meu este în domeniul financiar, am lucrat în zona de investiţii aproape 10 ani înainte să vin cu această idee. Am creat acest medalion care nu necesită gravare. Am făcut aproape totul in house, iniţial ca o joacă, iar acum a devenit un job full time pentru noi. Pe măsură ce ne extindem în cabinete veterinare şi online, ne aşteptăm să fim foarte ocupaţi în următoarea perioadă“, a mai spus Tudor Hanea.

Canalele de distribuţie sunt site-ul petradar.ro, eMAG, dar şi fizic, prin cabinete veterinare partenere. Preţul pentru medalion este 79 de lei, iar până la sfârşitul lui 2023 antreprenorii vor să treacă pragul de 1.500 unităţi vândute lunar.

Diferenţa între Petradar şi un cip este că medalionul este vizibil, aşa că o persoană va observa direct că acel animal are proprietar. În plus, toate informaţiile despre animalul de companie sunt direct disponibile în contul creat, inclusiv cele medicale, în timp ce pe medalioanele clasice pentru animale sunt trecute doar numele animalului sau numărul de telefon al proprietarului.

„Dincolo de canalele online, vrem să facem distribuţie şi prin cabinetele veterinare partenere. Am început deja cu câteva în Bucureşti şi plănuim să ne extindem în 12 oraşe la nivel naţional. Am demarat discuţii cu diferite petshop-uri, dar noi ne aşteptăm ca cele mai multe vânzări să fie tot în mediul online. În regiune nu am găsit pe nimeni care să facă ceva similar, motiv pentru care noi vrem să ne extindem şi în Ungaria sau în Polonia“, a mai spus Tudor Hanea.

Clienţii Petradar sunt persoane care stau în cartiere rezidenţiale, în zone de case, mai ales în mediul urban, au sub 40 de ani şi sunt atraşi de tehnologie.

„Din analiza pe care noi am făcut-o, sunt aproape 10 milioane de câini şi pisici în România, ceea ce este foarte mult. Inclusiv piaţa de cabinete veterinare a crescut foarte mult. În 2019 erau undeva la 4.000 de cabinete, acum sunt undeva la aproape 7.000“, a mai completat fondatorul Petradar.

Cifra de afaceri ţintită pentru 2022 este de 20.000 euro, însă pentru anul viitor, primul complet de funcţionare a businessului, antreprenorul aşteaptă peste 80.000 euro.

„Ne-am dat seama că nimeni nu face asta în regiune şi atunci avem o fereastră de oportunitate în care să ne extindem şi să scalăm relativ repede, să ducem produsul pe site-urile de e-commerce din regiune, astfel încât să acaparăm cât mai mult din piaţă“, a mai spus Tudor Hanea.

El crede că este important ca fondatorul unei companii să creadă în produsul sau serviciul lui pentru a duce compania mai departe.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania