Afaceri de la zero

Prin centrul Climb House din Baloteşti, cei trei antreprenori se adresează unui public potenţial de 150.000 de persoane (catchment area), în principal familii cu copii.

Afaceri de la zero. Trei antreprenori au deschis un centru de escaladă în Baloteşti, lângă Capitală, cu o investiţie de 80.000 de euro şi lucrează la al doilea spaţiu, în Braşov

11.03.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

De profesie, Andrei Bejan este alpinist utilitar cu o experienţă de peste zece ani în domeniu. Ioana Bejan Roată are experienţă în management de proiecte şi atragere de finanţări, iar Emil Roată este inginer în industria lemnului, restaurator şi proiectant.

Andrei Bejan, Emil Roată şi Ioana Bejan Roată, trei antreprenori din Braşov, au investit 80.000 de euro într-un centru de escaladă în Baloteşti, lângă Bucureşti, pe care l-au deschis în decembrie 2019 şi au acum în pregătire un al doilea spaţiu similar, în Braşov.

„Andrei şi Emil au început să construiască parcuri de aventură şi diverse locuri de căţărat, lucrând cu o firmă din Marea Britanie şi una din Olanda. În scurt timp, şi-au dat seama că am avea în România aproape toate resursele să facem aşa ceva. Nu ne lipsea decât finanţarea şi aşa am reuşit să-mi fac şi eu loc în echipă. Nu era suficient că sunt sora lui Andrei şi soţia lui Emil. Trebuia să pun şi eu nişte know-how (cunoştinţe – trad.) la bătaie“, povesteşte Ioana Bejan Roată.

Aşa că au scris un proiect pe care l-au depus pentru a accesa o finanţare prin programul StartUp Nation. Pentru că au primit fonduri şi de la StartUp Nation, dar şi de la o instituţie bancară, au hotărât să deschidă două centre Climb House, punând la bătaie şi resurse proprii. Primul a fost deschis în complexul DN1 Value Center din Baloteşti, dezvoltat de grupul Prime Kapital, iar al doilea va fi în Braşov.

„Am ofertat toate mallurile, dar nu a fost uşor să găsim un spaţiu potrivit. Noi avem condiţii atipice prin natura activităţii propuse, diferită de ceea ce sunt oamenii obişnuiţi să găsească într-un mall. Un spaţiu de minimum 150 mp, cu o înălţime de minimum 7 mp se pare că nu este uşor de găsit“, mai spune Ioana Bejan Roată.

Prin centrul Climb House din Baloteşti, cei trei antreprenori se adresează unui public potenţial de 150.000 de persoane (catchment area), în principal familii cu copii. Deschiderea celui de-al doilea centru, cel din Braşov, este planificată pentru perioada martie-aprilie, astfel încât să respecte termenul impus prin programul StartUp Nation.

„În prezent, căutăm spaţiu şi lucrăm la buget şi proiectare. Şi învăţăm din practică şi din feedbackul primit la DN1 Value Center.“

De profesie, Andrei Bejan este alpinist utilitar cu o experienţă de peste zece ani în domeniu. Ioana Bejan Roată are experienţă în management de proiecte şi atragere de finanţări, iar Emil Roată este inginer în industria lemnului, restaurator şi proiectant. Investiţia pentru primul Climb House a fost de 80.000 de euro deoarece construcţia a fost făcută în regie proprie, însă, potrivit estimărilor celor trei antreprenori, în mod normal, o astfel de investiţie depăşeşte 100.000 de euro, în funcţie de trasee şi complexitatea acestora.

„După prima lună, am realizat încasări mai mari decât cheltuielile. Ne dorim să deschidem şi la Braşov, iar apoi să ne concentrăm pe îmbunătăţirea serviciilor ofe­rite şi creşterea brandului. După aproximativ 6-12 luni, când vom putea demonstra şi cu cifre viabilitatea businessului, ne dorim să-l francizăm.“

Traseele de căţărat se adresează, prin gradul de dificultate, înălţime şi sistemele de autoasigurare, tuturor persoanelor cu greutate între 15 şi 150 de kilograme. Astfel, Climb House nu este doar pentru copii, ci şi pentru adulţi.

„Dacă la început aveam cu precădere intrări individuale, în weekenduri se fac rezervări de grup, în principal pentru petreceri aniversare, şi ne propunem să ofertăm grădiniţe, şcoli, dar şi companii pentru team-building-uri cu angajaţii”, spune Ioana Bejan Roată.

În decembrie, preţurile de acces au fost de 35 de lei pentru copii şi 40 de lei pentru adulţi pe oră în timpul săptămânii şi cu 5 lei mai mult în weekenduri şi de sărbători.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania