Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei antreprenori au investit 200.000 de euro într-o gelaterie artizanală sub brandul Friddi, deschisă în Piaţa Romană din Capitală

07.01.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Ne aşteptăm să trecem de 500.000 de euro vânzări în 2020, cu o unitate nouă de la începutul sezonului şi apoi încă una stradală.“

Ciprian Sălceanu, Alexan­dru Becuţ şi Simona Retevoescu au deschis în iulie 2019 o gelaterie artizanală în zona Pieţei Romane din Capitală, iar ambiţia celor trei fondatori ai Friddi este de a-şi extinde prezenţa cu noi puncte de vânzare în acest an, extindere ce le-ar permite să ajungă la o cifră de afaceri de 500.000 de euro în 2020.

„Am deschis pe 11 iulie 2019, am prins jumătate din sezonul estival şi încă din prima lună de funcţionare am avut rezultate foarte bune, pentru că oa­me­nii au ieşit la terase. Suntem într-o gră­dină urbană la Piaţa Romană. E o zonă centrală, dar puţin ascunsă. Avantajul este că oamenii savurează îngheţata într-un mediu liniştit“, povesteşte Ciprian Sălceanu, acţionar al Friddi. El spu­ne că ideea de a investi într-o gela­te­rie în Bucureşti le-a venit după mai mul­te călătorii prin Italia, unde au observat apetitul consuma­to­rilor pentru acest tip de produs. „Ne-am gândit că şi românii pot să ajungă la un obicei de consum ca al italienilor“. De altfel, şi numele Friddi îşi are originea tot în Italia.

Şi consumul redus de îngheţată din România, situat la o treime din media eu­ro­peană, a contribuit la decizia celor trei antreprenori de a deschide o ge­la­te­rie în Capitală. Datele ZF arată că un ro­mân consumă doar 2,6 litri de înghe­ţa­tă per capita anual din producţia lo­ca­lă (echivalentul a 28 de îngheţate la cor­net), iar consumul total (producţie loca­ă şi importuri) ajunge la 4 litri per capita.

În funcţie de sezon, Friddi pro­duce gelato şi sorbetto respectând reţetele autentice, în 12 arome, unele permanente, altele temporare. Printre aromele care se regăsesc în portofoliu se numără vanilia bio (Madagascar Bourbon), vanilia (Tahiti), fisticul bio, alunele de pădure bio, cafeaua, nuca de cocos, migdalele, ciocolata (Peru, Venezuela, Ecuador, Colombia), nu­ci­le, caisele sau fructul pasiunii. Anul acesta, compania vrea să extindă gama existentă, pentru că vara oamenii simt nevoia să încerce cât mai multe arome.

„Avem trei variante de porţii, care se pot servi la locaţie sau acasă. Nu am vrut să mergem pe varianta de cupe, de­oarece ne dorim ca oamenii să încerce mai multe arome. Cea mai mică porţie, de 90 de grame, costă 9 lei. Aceasta este şi cea mai solicitată. Porţia mare are 240 de grame de îngheţată, pentru pasio­na­ţii de îngheţată. De asemenea, avem şi variantele la cutie termică de 500 g sau 1.000 g“, a mai spus Sălceanu.

Clienţii pot consuma îngheţata în interiorul spaţiului ce are disponibile 22 de locuri, dar vara spaţiul este mai ge­ne­ros şi cuprinde o terasă. Tot în lo­caţie se află şi un coffee corner, creat pentru adulţi. Clienţii îşi pot comanda di­rect acasă înghe­ţata prin inter­me­diul plat­for­mei Uber Eats. „În cea mai bună lu­nă am vân­dut 1.000 kg îngheţată.“

Ciprian Sălceanu spu­ne că anul 2019 a fost foar­te bun, iar lunile de vară au fost peste aşteptă­ri­le lor lega­te de vânzări. În aceas­tă lună, fon­datorii Friddi vor să creeze un pro­dus complementar, inspi­rat din Italia, pen­tru că îngheţata este mai puţin ceru­tă iarna. „A fost un an provocator, am avut destul de muncă.“

În 2020, fondatorii Friddi îşi propun să deschidă spaţii mai mici, locaţii permanente, dar şi locaţii sezoniere în special în zona centrală a Bucureştiului, care oferă mai multe oportunităţi. În prezent, laboratorul din Piaţa Romană poate asigura producţia de îngheţată pentru încă trei locaţii. 

„Vedem foarte încrezători anul 2020, vom prinde un sezon întreg. 2019 a fost destul de bun din punct de vedere meteo, sperăm să fie şi acesta. Ne aşteptăm să trecem de 500.000 de euro vânzări, cu o unitate nouă de la începutul sezonului şi apoi încă una stradală. Ne adresăm oamenilor pasionaţi de îngheţată şi credem că Bucureştiul are potenţial“.

Ciprian Sălceanu spune că împreună cu asociaţii săi îşi doreşte să dezvolte noi direcţii pentru businessul Friddi, iar extinderea cu noi unităţi este o prioritate în 2020.

florentina.nitu@zf.ro

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

• Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

• În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania