Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Vasile Şoloiu a investit 10.000 de euro anual într-un business în agricultură cu care a făcut afaceri de 25.000 de euro anul trecut

23.10.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Singurul punct de desfacere en-detail este Piaţa 16 Februarie, aflată în zona Bucureştii Noi din Capitală l Doar căpşunele sunt vândute şi angro, către proprietari de magazine, băcănii şi aprozare.

Vasile Şoloiu, un antreprenor din localitatea Leordeni, judeţul Argeş, a început în 2007 să „crească“ o afacere în agricultură, cu care a făcut afaceri de 120.000 de lei (puţin peste 25.000 de euro) în 2019.

„Businessul a fost fondat în 2007, după terminarea studiilor, ca o speranţă către un viitor mai bun. Afacerea o deţin împreună cu soţia. Investiţia a crescut treptat, în funcţie de suprafeţele cultivate. Resursele financiare au fost proprii, până la un anumit nivel, când a fost nevoie şi de împrumuturi bancare. Pentru o afacere de familie, rezultatele sunt satisfăcătoare în contextul actual al pieţei de desfacere“, spune Vasile Şoloiu.

Investiţiile au fost periodice, media ajungând la circa 10.000 de euro anual. Aşa a ajuns să deţină o suprafaţă de aproape opt hectare, pe care cultivă căpşuni, ardei gras, kapia şi gogoşar, dar şi vinete şi roşii. Un kilogram de ardei costă, în medie 4 lei, unul de vinete 3 lei, la fel ca unul de roşii, iar căpşunele ajung la 8 lei pe kilogram. Singurul punct de desfacere en-detail este Piaţa 16 Februarie, aflată în zona Bucureştii Noi din Capitală. Doar căpşunele sunt vândute şi angro, către proprietari de magazine, băcănii şi aprozare.

„Ne vindem produsele direct către clienţi. Întotdeauna, legumele şi fructele fac parte din consumul zilnic al clienţilor şi sunt indispensabile în orice situaţie“, mai spune Vasile Şoloiu.

Online-ul nu a fost până acum o soluţie pentru el, dar, ţinând cont că se gândeşte la extindere, ia în calcul să parieze şi pe o astfel de modalitate de vânzare.

„Nu mă pot plânge, nu rămân cu marfa nevândută. Anul acesta a fost unul foarte bun. Nu ne-a afectat pandemia decât într-o oarecare măsură, la vânzările de căpşune, însă ne-am descurcat“, spune Vasile Şoloiu.

În cazul în care expansiunea pe care o are în plan se va întâmpla cu paşi mici, el vrea să se concentreze pe creşterea numărului de clienţi şi vrea să ajungă în marile magazine. Extinderea presupune achiziţia mai multor terenuri, pentru a ajunge, în total, la zece hectare pe care să le exploateze agricol.

În gestionarea businessului său, antreprenorul nu are angajaţi permanenţi, însă în perioadele foarte aglomerate apelează la zilieri. De pildă, în perioada premergătoare culesului căpşunelor lucrează cu doar trei oameni, urmând ca în timpul culesului numărul lor să crească.

Un kilogram de ardei costă, în medie, 4 lei, unul de vinete 3 lei, la fel ca unul de roşii, iar căpşunele ajung la 8 lei pe kilogram.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania