• Leu / EUR4.7354
  • Leu / GBP5.3123
  • Leu / USD4.2654
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Vitamin Aqua, un brand creat de trei tineri din judeţul Neamţ, a ajuns în 2018 la afaceri de 4,5 mil. euro şi aşteaptă o creştere de minimum 30% în 2019

29 iul 2019 Autor: Florentina Niţu

„Am început expansiunea internaţională pentru că suntem interesaţi să ne dezvoltăm pe noi pieţe.“

Merlin’s Beverages, un business fondat în 2011 de trei tineri din judeţul Neamţ, Eduard Alexianu, Ruxandra Alexianu şi Alexandru Melinte, a ajuns anul trecut la afaceri de 4,5 milioane de euro din vânzarea de apă cu vitamine şi minerale, infuzii de ceai şi limonadă. Brandul sub care sunt comer­cializate produsele se numeşte Vitamin Aqua şi a fost creat în urmă cu patru ani.

„Anul trecut am dublat cifra de afaceri faţă de 2017. Ne-am propus să menţinem trendul ascedent şi în acest an aşteptăm o creştere de minimum 30%. Realizarea noastră este faptul că am fidelizat un public numeros, dar, şi mai important, educat“, spune Eduard Alexianu, directorul comercial al companiei. Astfel, veniturile producă­torului Vitamin Aqua ar urma să ajungă la aproape 6 milioane de euro în 2019.

Creşterea veniturilor a venit după lansarea unor noi game de produse în 2018: trei sortimente de infuzii de ceai, două variante de limonadă şi gama zero Vitamin Aqua, fără zahăr, fără aspartam, fără conservanţi, cu îndulcire pe bază de stevia (plantă din America de Sud al cărei extract este un îndulcitor natural de 300 de ori mai dulce decât zahărul).

Antreprenorii povestesc că businessul a pornit de la ideea de a aduce pe piaţa locală un nou concept, ofertant din punctul de vedere al potenţialului de dezvoltare. Ideea afacerii le-a venit încă de pe băncile facultăţii, iar în 2015 au avut prima producţie de apă cu vitamine şi minerale, după o investiţie de 300.000 din fonduri europene neram­bur­sabile în valoare de 200.000 de euro şi 100.000 de euro bani de la părinţi. 

Produsele se găsesc în lanţurile mari de ma­gazine din România, dar şi în magazine mici, compania având parteneriate care aco­peră desfacerea produselor în toată ţara. Tot­odată, produsele se găsesc şi pe pieţe stră­ine, precum Ungaria, Bulgaria, Slovacia, Re­pu­blica Moldova şi Finlanda, ţară în care an­tre­prenorii văd un potenţial ridicat de ex­tin­dere datorită cererii aflate în creştere con­ti­nu­ă. „Suntem prezenţi în toate locaţiile re­levante, iar anul acesta am dezvoltat re­ţeaua de top distribuitori regionali pentru co­merţul tradiţional. Ne interesează să extindem parteneriatele cu aceştia în primul rând, având în vedere rezultatele foarte bune. Clienţii noştri sunt inteligenţi, interesaţi de plus valoare şi de experienţa de gust, dar şi vizuală“, mai spune Eduard Alexianu.

El a adăugat că au planuri de dezoltare şi pe partea de băuturi funcţionale, unde sunt li­deri de piaţă, cat şi pe alte segmente inovative.

O sticlă de 600 ml de apă cu vitamine şi minerale sub brandul Vitamin Aqua costă în medie 4,5 lei. În ceea ce priveşte ingredientele folosite, producătorul importă vitaminele, mineralele, aromele, coloranţii şi îndulcitorii din mai multe ţări europene, iar apa pe care o foloseşte provine din judeţul Neamţ. Materia primă pentru realizarea produselor este furnizată în principal de un partener din Germania, cu care au început, dar şi de alţi furnizori din Uniunea Europeană.

„În prezent, bussinesul este sustenabil şi am început expansiunea internaţională, pentru că  suntem interesaţi să ne dezvoltăm pe noi pieţe. Pe termen lung vedem cel puţin acelaşi tip de evoluţii. Înţelegem foarte bine pieţele în care activăm şi avem o cultură organizaţională flexibilă“.

În următorii cinci ani, antreprenorii îşi doresc să ajungă în top trei companii de băuturi din România, iar produsele să fie prezente pe cât mai multe pieţe externe.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania