• Leu / EUR4.7748
  • Leu / GBP5.7369
  • Leu / USD4.4026
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Vlad Mihail şi Darius Lumperdean din Târgu-Mureş au investit 85.000 de euro în restaurantul Bear King, specializat în wurstgeri şi vor să francizeze businessul pe termen lung

21.01.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Vlad Mihail şi Darius Lumperdean au o experienţă de peste zece ani în domeniul asigurărilor, iar în 2018 au început să se gândească la conceptul unui restaurant specializat în wurstgeri, pe care l-au deschis în octombrie 2019 la Târgu-Mureş. Pasiunea pentru mâncarea vieneză i-a determinat să inves­teas­că 85.000 de euro, din care 33.000 de euro au fost fonduri europene.

„Bear King este un vis care a devenit realitate. În 2018, în luna august, am depus un proiect prin programul StartActiv Centru pentru a obţine finanţare euro­peană. Proiectul a fost aprobat, iar visul nostru s-a transformat într-un restaurant premium cu specific vienez pentru locuitorii din Târgu-Mureş, în care vedeta este wurstgerul “, spune Vlad Mihail, cofon­da­tor al Bear King.

Bear King este un restaurant de nişă, situat în Târgu-Mureş, cu o capacitate de aproximativ 30 de locuri. Conceptul a avut priză la public încă de la început, spun antreprenorii, în zilele de weekend numărul clienţilor fiind unul semnificativ pentru un business la început de drum. Wurstgerii, cârnaţi spe­ci­fici Germaniei şi Austriei, sunt aduşi din Austria, chiflele sunt produse local, iar berea comercializată este produsă local sau adusă din Germania. Cei doi fondatori doresc să înregistreze la OSIM conceptul de wurstgeri, tocmai pentru a putea pregăti în detaliu planurile de extindere pentru brandul creat la Târgu-Mureş.

„Cel mai solicitat meniu cu wurst costă 26 de lei.“ Pe lângă savurarea wurstge­rului în restaurant alături de o bere la draft, clienţii pot comanda produsele din meniul Bear King şi acasă sau la birou, compania având parteneriate cu firme de livrări. De altfel, anul acesta fondatorii îşi propun să înfiinţeze propriul serviciu de livrări.

„Toţi clienţii cărora le-am livrat au venit şi la noi în locaţie, iar încet-încet ne dorim să afle cât mai multă lume despre noi. Bear King are mul­te cliente, deşi conceptul ger­man de wursthaus se adresează în mare parte bărba­ţilor, de 25-50 de ani, şi acest lucru ne bucură“.

Vlad Mihail şi Darius Lumperdean îşi doresc să dezvolte produsele şi serviciile pe care le oferă şi chiar să îşi mărească echipa, care este în prezent formată din 16 persoane.

„Ne-am propus ca la finalul anului 2020 să ajungem la 500.000 de euro cifră de afaceri, un obiectiv îndrăzneţ, dar credem că vom reuşi. Pe termen scurt ne dorim să ne consolidăm pe piaţă, pe termen mediu două vrem să mai deschidem două locaţii la Cluj şi Oradea, iar apoi vrem să francizăm conceptul, să îl ducem în cât mai multe locaţii din România“, a spus i Darius Lumperdean.

Cei doi antreprenori nu exclud nici deschiderea unei alte locaţii în Târgu Mureş, dar momentan se concentrează pe penetrarea altor pieţe.

Ca antreprenori, Vlad Mihail şi Darius Lumperdean recunosc că au o viaţă mai solicitantă, dar dezvoltarea pasiunii le dă mai multă energie. „Piedici sunt în fiecare zi, dar ne concentrăm pe soluţii şi mergem înainte.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania